Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Förkyld as hell!!

Av Marie - 30 augusti 2010 10:25

Men jorå..Förkylningen blev värre.Igår var det värst o kunde inte sova så värst mycket inatt ,har haft skitont i halsen o vart täppt i näsan, så lite trött är jag idag.My är också jätteförkyld men pigg o glad ändå så hon får vara på dagis idag medans jag är hemma o kurerar mig.Egentligen borde jag sova men har så svårt o sova på dagen o hamnar lätt framför datorn.Måste ta tag i saker o ting,tex ringa o byta försäkringsbolag till Lowa.Har Agria nu o betalar 2500 om året.Tycker det är svindyrt!Funderar på o ringa o kolla med If..Hade mina hästar försäkrade där o det var ju billigt men det måste ju vara en bra försäkring också.Är ju fan inte kul o prata i telefon när man är täppt i näsan så kanske det går o fixa på internet istället..


När jag lämnade My på dagis var det bara Lotta o tre barn där(Rasmus,Edvin o Hedvig).Det skulle bara vara sex barn där idag.Dom giftiga dagisbakterierna har tydligen spritt sig o vi har även smittat Johanna o Gustav med dom också.. Sorry!!!Tyckte lite synd om Lotta då hon hade fullt upp med Rasmus som är lite stökig (kan man lugnt säga..) o som sprang runt o slog lille Edvin o ryckte Hedvig i håret o försökte sno Apan (Ge Fan i Apan säger jag bara!!!).My gallskrek när Lotta tog henne o dom andra två små var ju såklart skitlessna också så det var ett jävla liv där inne så det var rätt mycket ångest i min kropp när jag gick därifrån..Köndes inte alls kul o lämna My idag.Men hon o jag måste ju vänja oss.Alla barn är inte lugna o snälla.Men på "vårat" dagis är det bara Rasmus som är stökig dom andra verkar vara väldigt lugna o snälla.Så egentligen behöver jag inte bekymra mig o fröknarna tar nog hand om det där alldeles utmärkt!

 
 
Hanna

Hanna

30 augusti 2010 10:54

usch,stackare. Inge vidare att bli förkyld nu när du skulle ladda batterierna till jobbstarten. Fasiken vad tiden går FORT! nu är vi där...dags att återgå till det vwerkliga livet med jobb och nu ska man pussla in allt det där med barn oxå.

Vad jobbigt när det är ett barn som är bråkigt...jag blir lite nervig när Anton är med barn som jag vet kan ge ett tjuvnyp,putta eller skrika. inge roligt alls. Man kan tom tycka illa om barn som är såna.

Ett tips till er...om ni inte redan gjort det, är att köpa på er extra apor till My. Anton har ju sin snutte som är hans allt och han/vi har redan tappat bort två. så en extra hemma och en extra på dagis kanske vore ngt,speciellt om något barn får för sig att sno apan och gömma den :-(


Jag har Folksam till Rico....vet att när jag täcknade det (var ijuförsig många herrans år sedan) så hade dom samma villkor som agria men var typ hälften så dyrt,....skillnaden var iaf markank. Ett tips är ju att kolla upp deras försäkringar oxå :-)

Nu måste vi ses snart! kan inte du kolla lite med "gubben" om det är nån helg som passar så kollar jag upp lite här hemma. :-) Saknar er!!

Kram!!

http://iloverico.bloggplatsen.se

Marie

31 augusti 2010 10:58

Ja du det känns ju hemskt o säga det men såna bråkiga barn tycker man fakstiskt illa om.Skönt att du också känner så!!Jo jag har faktiskt funderat på o skafffa en till Apan ifall han blir kidnappad!!Det hade ju vart en katastrof!!
Ok då ska jag kolla upp Folksam!Tack för tipset!!!Ringde If igår o dom tar 4 jävla tusen per år!!!!För en sällskapshund!!!!
Ja det hade vart jättekul o ses snart!Ska tala med karln.Måste bli friska först! :O)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards