Alla inlägg under juni 2010

Av Marie - 29 juni 2010 12:59

I lördags hade jag det riktigt "hästigt"!Hade bestämt mig för att efter 1,5 års uppehåll sitta upp På våran Ida igen.Hon hade vilat lika länge så jag var en aningens nervös!!Hade moraliskt stöd av Jenny o Terese!TACK tjejjer,det hjälpte faktiskt!När jag väl kommit upp så släppte nervositeten.Fy fan vilken känsla det var o få rida igen!!Helt underbart!Det är livet det!!Ida var nog lika lycklig som jag!Hon hade öronen framåt o spatserade glatt utan några invändningar.Red några varv i hagen.Tyckte det räckte för oss båda.Det var väldigt varmt o Ida hade det jobbigt med alla jävla flygfän som bet henne.Red ett par varv igår med o det gick lika bra då!Vi tog några travsteg,jag kunde inte låta bli!Blir nog en runda till i helgen.Målet är att vi ska ut i skogen snart men just nu känns det som att vi ska hålla oss på inhängnat område ett tag tills jag "kommit igång" !


Sen bar det iväg till nästa prövning!Följde med Jenny o Terese till stallet dom hjälper till i.Där bor det två underbart vackra tinkerpojkar!Tjejjerna hjälper till att rida in en av dom o nu var det dags för Jenny att sitta upp.Hon har suttit på honom en gång tidigare men då ramlade hon av när hon skulle kliva av honom..så hon var jävligt nervös!!Har känt Jenny väldigt länge o jag har aldrig sett henne så nervös förut!Jag trodde faktiskt att hon skulle börja gråta!Men allt gick jättebra.Garre som kusen heter stog tom o sov medans hon hängde o klängde på honom o för att sedan sitta upp.Han rörde inte en min!Är jävligt impad av Jenny att hon trotsade nervositeten o satt upp ändå!


Här kommer lite bilder:


 

Vackra Dido!

 

En annan snygging;Garre!

   

Två vackra tinkerrumpor!

 

Jag,Ida o en stolt husse! :O)

 

Vem av oss var lyckligast?? 

      


Tänk vad lycklig,trevlig o glad jag blir av o få vara med hästar o få rida nån gång ibland!Det behöver jag!

Av Marie - 20 juni 2010 19:54

Åh jisses!Har sovit typ 4 timmar inatt..Nej jag var inte på bröllopet i Hufvudstaden..Jag var inte bjuden..Dålig stil!!  Jag har bara sovit kasst o My vaknade 06:20 o ville inte somna om..Bara o gå upp då!


Idag har vi varit på Stora holmen med My.Vi mötte upp Svärmor,Lukas,William,Annika,Sofia o Gubbens morfar där.Vi lämnade kvar My hos dom för att åka o storhandla.Hade väntat mig gallskrik när vi skulle ålka ifrån henne eftersom att det händer väldigt sällan att vi åker ifrån henne.Men det gick så bra ,tror inte hon märkte att vi åkte än gång.Så det kändes väldigt bra o det var jäkligt skönt o få åka o handla i lugn o ro!När vi kom tillbaka märkte hon inte ens att vi kom.Haha!Hon hade fullt upp med o leka i sandlådan med Sofia o William.Dom hade åkt Lilleputtetåget o gungat.Helnöjd var hon.En aktivitet vi kommer göra om!Var ju skitbra att det hade gått så bra o att hon inte saknat oss!Då kan man ju göra om det utan o må dåligt!Är bara bra för henne inför dagisstarten!


Imorrn tänker jag lämna henne hos Mamma för o ta en sväng på Marieberg HELT SJÄLV!!!!Så jävla skönt!!!!Det behöver jag!!


Igår var vi på ettårskalas hos Moa,My`s syssling.My var helt salig över alla leksaker.Hon glömde tom bort o busa med dom andra barnen!


O så har det ju vart Prinssesbröllop..Kul för dom.Har typ vart jävligt anti till hela skiten ända fram till igår!!Jag blev jävligt förvånad över mig själv men jag satt faktiskt bänkad framför tvn..Jag fällde tom en tår vid vigseln!Hahaha!Så jävla töntigt!!!Men sån här blir man efter o ha fått barn!Jag lovar!Skitkänslig har jag blivit o börjar lipa för allt o inget..Kan börja grina över en låt jag hör på radion!Sån var jag inte förut!Ska även erkänna att jag såg festen o konserten dagen innan också.Blev även då förvånad hur känslig jag är!Lisa Nilsson framförde en fruktansvärt vacker Kentlåt,Utan dina andetag,så jävla bra att jag började lipa så snoret sprutade!Hahaha!!Värt o lyssna på kan jag lova!!


Men seriöst vad händer med en när man fått barn??Varför blir man så känslig o blödig??Man blir förvånad över sig själv!Förut avskydde jag Katrin Zytomierska(ni vet hon som var gift med Alex Schulman o som nu är tillsammans med Bingo Rimèr).Tyckte hon var så inihelvet dryg o en fruktansvärd människa.När hon blev med barn helt oväntat blev man ju skraj efter hennes uttalanden om barn o morsor som inte ska sitta på cafe o störa andra människor.Hon var värsta barnhataren.Hon gjorde massa uttalanden när hon var gravid som gjorde att psykologer ville ta hennes barn till socialen!Läser faktiskt hennes blogg..Dom fick ju en liten pojk för typ en månad sen..Men HALLELUJAH!!!Tom HON har blivit snäll o blödig.O man blir alldeles tårögd när hon skriver om kärleken till sitt barn.Helt otroligt vad det gör med oss människor att få barn!Kan rekommendera hennes blogg.Kan inte adressen men den finns på Finest.se.


Så ja det finns hopp för er också!(Även för dig Jenny!  )


I fredags var det årsdagen..13 år sen då en väldigt kär vän till mig gick ifrån oss..Vill inte gå in på detaljer men detv ar en fruktansvärd dag för alla som kände henne..Vi var 16 år o hade slutat nian o hade ett lång skönt sommarlov o se fram emot.Men ett beslut gjorde att allas våran sommar var full av sorg o förtvivlan.Sånt här önskar man att ingen ska behöva gå igenom..Tänker på henne ofta..


Saknad kan inte beskrivas i ord..

Av Marie - 10 juni 2010 13:24

   

My trivs fint i Morfars "fotbollsstol" :O) !

   

Kompisar!!My O Lowa   !

 

Min snälla vovve!!Jag är så stolt över henne!!Ni som känner oss vet hur pinntokig hon är o inte ens när My nästan tvingar in den i munnen på henne tar hon den!  

 

My o Morfar!! 

 

My hjälper till i stallet :O)

 

Ute o traskar!

 

Sötisen!Mat i hela fejjan!

   

Fint bordsskick vi har iden här familjen!?Hahaha!!

Chokladmustasch! :O)

  

Gött med chokladkex! :O) 

Kompisarna Anton o My!   

   

Miranda o My i lektältet!Säga vad man vill om Mirandas attityd men My gillar hon!

Av Marie - 9 juni 2010 13:05

My vaknade utvilad o glad igen i måndags.Troligen var hon astrött på förmiddagen.Så både igår o idag har jag faktiskt lyckas få henne o somna om efter vällingen o hon har varit pigg o glad.O jag med!


Igår hade vi nästan en heldag med Johanna,Gustav o vovvarna.Först tog vi en promenad på förmiddagen tillsammans o sen gick vi över till dom en timma så vovvarna o barnen fick busa.Hundarna verkligen älskar varann!!Men det märks att Lowa blivit lite äldre för hon är inte alls lika valpig o dampig längre.O när hon blir trött blir hon lite grinig o vill vara ifred.Hon kunde även koppla av o gå o lägga sig o varva ner.Det gjorde hon aldrig förut.Då var det bara fullt ös medvetslös o hörde inte ett dugg på vad jag sa.Igårhöll hon sig på deras tomt även fast pojkarna drog över till oss.Ibland blir man väldigt impad av henne!Sen tog vi en eftermiddagspromenad också.Lowa o My var bra trötta sen kan jag lova!Lowa är trött än!!


Vi har by the way inget varmvatten!!I måndags insåg vi att varmvattenberedaren lagt av..Jobbigt läge !Varmvatten är ju en bra o ha grej!Men Gubben ringde en bekant som är rörmokare o vi har nog tur.Det är nog bara o byta värmepatronen vilket man kan göra själv o själva patronen är inte särskilt dyr.Så förhoppningsvis har vi varmvatten ikväll.Det är en nära döden upplevelse o duscha i kallvatten!!

Av Marie - 7 juni 2010 12:31

Åhh jag är så satans TRÖTT!!!!Fyra dagar i rad nu har My vaknat halv sex  o inte somnat om..Spelar ingen roll när jag går o lägger mig.Får jag gå upp så tidigt är jag ändå lika trött.Jag är lite grinig också..  Gjorde en liten fuling imorse när jag insåg att hon inte skulle somna om.Vi gick in på hennes rum där vi har en "tyggrind" så hon inte kan ta sig ut.Vi har två extramadrasser,så jag tog med mig täcke o kudde o la mig på en madrass för o vila medans My busade runt med sina leksaker.Det gick ju inte o sova men vila fick jag göra iallafall.

När hon vaknar så tidigt så blir hon jättetrött o grinig vid åtta..men då tycker jag det är för sent o somna o hela dagens rutiner rubbas o alltså blir det ingen middagslur då så h on fick vackert vara vaken.Tänkte att hon kunde somna en liten stund på förmiddagspromenaden men icke!Så från åtta o tolv har det vart g

näll.Hurra liksom!!Det enda som hjälpte en stund var o gå ut o leka för det älskar hon.Kuta runt på gräsmattan tycker hon är jättekul.Men idag hjälpte det inte så länge..Så vid lunchen vart vid tom lite osams.Hon bara satt o gallskrek o vägrade äta ja hon var tom förbannad på mig.Så jag vart faktiskt riktigt arg.Det händer väldigt sällan att jag blir arg på henne för det behövs aldrig då hon är ett väldigt snällt barn.Men idag hade det nått bristningsgränsen då jag var svintrött o haft en halvjobbig helg.Droppen var ju när jag råkade välta ut ett fullt vattenglas på golvet.Fy fan alltså!!

Jag tog iaf upp henne så hon fick sova o hon var rikitigt trött vill jag lova!Kändes inte så kul att hon somnade när vi var osams.Men vi tar igen det när hon vaknar,förhoppningsvis utvilad o glad!


I lördags var Gubben o fiskade strömming i Norrköping så My o jag var hos Pappa hela dagen.Det var skitmysigt tyckte vi alla.Det är så roligt nu när hon kan vara med mer nu o kuta omkring på gräsmattan o sitta o fika med oss.Tog med vagnen eftersom att hon måste sova middag så då pasade jag på o gå en långis med Lowa.Tyvärr sover My inget vidare i vagnen då hon helst sover på mage men hon sov iaf en halvtimma.Tog en riktig runda i skogen.Hade nån sett oss hade dom nog tyckt att jag var helknäpp!Brukade rida den vägen förut o ja det är en  jävligt knölig o trång ridstig.Men skam den som ger sig!I såna lägen är jag jävligt envis!Det var kämpigt men vi tog oss runt.Det är även två bommar den rundan.Den ena gick o gå under men den andra var för låg så vi fick knöla oss igenom blåbärsriset.Vilken syn!!


Lowa har hälsat på grannhundarna.I torsdags tog vi en långrunda tillsammans.Det gick jättebra med hundarna dom gillade varann särskilt Lowa o Hector,rottisen.Roligt med sällskap!!Med en del människor klickar det direkt med o det gjorde det direkt med Hanna (eller heter hon JOhanna??Jag vågar inte fråga igen..).Vi är lika på nåt vis!


Egentligen borde jag gå o sova en sväng men jag kan inte sova på dagen för då sover jag skitkasst inatt istället..

Av Marie - 1 juni 2010 20:04

Japp det ÄR sant!!Första dagen på sjukligt länge som jag inte är trött,grinig eller har migrän!!Har vart pigg glad o migränfri en hel jävla dag!!!Så UNDERBART!!!!!!!!Det borde firas!!


Lowa har iallafall premiärskällt på grannhundarna.Det gick bra  !Dom sa inte ett ljud!Väluppfostrade hundar!Har även pratat med tjejjen o hon verkar vara jätterar!!Vi har bestämt att hundarna ska få träffas så kanske inte Lowa skäller på dom så fort dom visar sig.Det är två hanhundar så det ska nog gå bra.Skrev ju igår att den ena var en flat men jag såg fel,det är en labb.Hugo heter han o är 4 år.Rottisen heter Hector o är ett år.Tycker rottisar är väldigt fina vovvar men den här är något alldeles extra!Så jäkla vacker o maffig!!Båda hundarn averkar jättetrevliga,har nämligen vart o klappat på dom.Kunde inte låta bli!

Det lustiga är att Hanna o Tony som nya grannarna heter har bott mitt i skogen,precis som vi har så både dom o hundarna är inte så vana med sånt här civiliserat område.Hundarna har fått springa lösa på tomten o aldrig fått gå i koppel.Haha!Vilken fullträff!Dom var chockskadade av all liv o rörelse!Skönt att vi är fler!O så slipper man skämmas för att Lowa är lite livlig.O deras lilla Gustav är bara en månad äldre än My o så ska dom gå på samma dagis!


Idag har jag iallafall färgat ögonfransarna.Det blev jättebra!Trodde det skulle svida som fan men det kändes ingenting.Trodde jag hade gjort nåt fel o att det inte skulle bli nån färg men jodå!Nu är fransarna svarta istället för ljusa o man slipper ha "grisögon"  !O så ser man ju någorlunda pigg o fräsch ut även om man inte sminkat sig.Men  använda mascara måste jag nog göra iallafall om jag ska vara extra fin för jag vill ha både volym o längd på fransarna o det kan ju inte fransfärgen fixa tyvärr..Kanske skulle uppfinna en fransfärg som förlänger o ger volym åt fransarna..?


Håll tummarna att jag vaknar på rätt sida imorrn med!(Vilken sida ÄR rätt egentligen??)


Ovido - Quiz & Flashcards