Alla inlägg under mars 2010

Av Marie - 31 mars 2010 20:08

Dåligt bloggande på ett tag nu..Sorry!


Det som tagit upp min tid är..Beverly Hills!Ni som är så unga som missade denna underbara serie på 90-talet tycker jag synd om!Bättre serie finns inte!!Har ju samlat dvd boxarna ett tag nu o är inne på säsong sju..Dom är dyra så jag har väntat ett tag med o köpa säsong sju.När boxarna kommer ut kostar dom 500 spänn!Har inte riktigt råd med det just nu med så kass mammalön..så jag har väntat ett tag o nu hade priset sänkts till 199 kronor!O då slog jag till!När My sover middag är jag som besatt av o titta på det!Har bara 10 avsnitt kvar nu så snart ka jag lova mer tid åt bloggen!


Skriver mer typ imorrn!För nu ska jag ta en dusch o ta ett par skedar av Ben &Jerry glass (Phish..)..Sen blir det sova!Är helt slut efter gårdagens Kent konsert!!!Helt underbart var det man vill bara ha mer av dom!!!Kom hem sent igår o kunde inte somna för allt lyckorus..Men som tur var fick jag sova lite längre idag..Vällingdags vid fem som vanligt men ssen fick jag sova ända till halv nio!Skönt o välbehövligt!




Av Marie - 17 mars 2010 14:16

 

För ett tag sen rasade taket på kusarnas vindskydd för all jävla snö som låg på.Tur att dom inte går i den hagen nu!Då har vi nåt o göra i vår också..   

Världens sötaste ponny!!!!Jessica "Jessi" !

Tyvärr ville inte Ida vara med på bild den här dagen så hon får visas

på bild på bloggen när hon har lust! 

 

Åh hej vad det går!My gåtränar eller snarare springtränar! :D   

Man måste ta en paus med lite kex när man tränar så hårt! :D

En av My`s favoritsysselsättningar är o sitta i bilbarnstolen eller sittdelen till vagnen o grejja med spännena.O äta kex i den är också trevligt! :O)   

Av Marie - 10 mars 2010 20:29

Alltså va fan är det för fel på mig??

I fredags fick jag ont i halsen igen o kände mig lite hängig.Jaha tänkte jag dags o bli sjuk igen!!Otroligt!Vi skulle på Antons ettårskalas på lördagen men fick ställa in pga detta.. :O( Vi ska dit på fredag istället..Men sen gick halsontet över.

O nu börjar jag fan tro att jag blivit pälsdjursallergisk!!Lowa o Miranda (kissen)fäller ju som fan.Det är djurhår överjävlallt!O jag städar o gnor varje dag för o få bort det mesta men ja det är ju omöjligt!Jag nyser,snörvlar,snoret rinner o jag är irriterrad i ögonen.Känner mig inte förkyld..Jag har aldrig reagerat förut på djurpäls..Men man kan tydligen bli känslig o bli allergisk mot allt möjligt när man fått barn..VA FAN!!O varför i helvete ska jag bli just pälsdjursallergisk??????Förhoppningvis går det över när djuren slutat fälla..Annars får jag nog gå till farbror doktorn..Det finns ju medicin som tur är!För ett liv utan djur är inget liv för mig!Då kan jag lika gärna lägga mig o dö!


Snart dags för ett rejält vårskrik!!Det är riktigt rart ute nu!Solen värmer riktigt mycket nu o ja det spritter i kroppen.Så jävla gött!!


Idag har jag haft bästaste Camilla på besök.Snart dags för henne o föda barn.Hon har riktigt stor mage nu o ser sprickfärdig ut.Bara fem veckor kvar!!Hon är lika mager som mig så hon ser lite rolig ut med den stora magen o små smala kycklingben  .Men såå fin!!


Var på onsdags kvällsrundan (=1,5 timmes promenad) nyss med Lowa och hon var lika förvånad idag som förra onsdagen över o gå på långpromenad!Fick nästan släpa med henne första halvan!Haha!Tokhund!

Nu ska jag ta o äta nåt.Man blir hungrig av såna där rundor!!

Av Marie - 4 mars 2010 12:45

Ja det har vänt igen.Mitt braiga humör varade i några dagar o jag är glad för det lilla.Jag vet inte hur jag känner mig..Inte deppig,ingen ångest inte vansinnig,grinig eller irriterad..Apatisk är ett bra ord.Och uttråkad.Har ingen lust med nåt.Men när jag väl gör nåt mår jag ju bra.En stund iallafall.

Allt är vinterns fel!Men snart är det vår o då vänder allt igen!När man tittar ut idag skiner solen o den värmer genom fönsterrutan.Fåglarna kvittrar.Det är rätt skönt ute också.Men det blåser is.O jag har inga vårkänslor än.Jag längtar efter dom.Jag längtar efter o få vara glad o full av energi.Jag saknar mig själv!


Förra veckan började jag så smått sätta igång o träna.Det är sjukt svårt o komma igång.Tränar man en dag betyder inte det att man kommit igång för det är så svårt o hålla i.Det finns ju så mycket dåliga ursäkter.Men jag gjorde några pilatesövningar,situps o armhävningar.Det lilla kändes kan jag säga.O jag hade träningsvärk i flera dagar!Sen var det där med o fortsätta..Jag körde ett litet pass nu i tisdags ocksåHar tänkt köra så ett tag tills man kommit igång ordentligt o sen träna med vikter...O fan va bra man mår efteråt,både psykiskt o fysiskt.Det är väl en bra anledning o hålla i!?Man vill ju må bra!Hade tänkt köra ett pass idag också men ja...Jag orkar inte!Blir så trött på mig själv!Det är inte så att jag behöver gå ner i vikt.Nej nej jag väger lika lite som en fluglort!Jag behöver muskler.Min kropp behöver röra på sig o mitt psyke mår bra av fysisk träning!


Innan jag blev gravid så hölla jag igång från tidigt på morgonen till läggdags.Jobbade från sex på morron till ca ett på em.(Är ju städtant så jag har ju ett fysiskt arbete).När jag kom hem gick jag en sväng med Lowa.Sen åkte vi till stallet för o mocka o grejja,en timmas ridtur,en till sväng med Lowa.Hem för o äta o några dagar i veckan tränade jag pilates o bodypump(gruppträning med skivstång i olika tempon.Man kör en muskelgrupp,tex ben en hel låt utan vila.Skitjobbigt!Men åh så kul!!Man kan inte gå på flera dagar sen!)Hem o ut med Lowa igen.Äta o sen läggdags!


Ja det är inte konstigt jag mår dåligt nu!


För nu är det en långpromenad på förmiddagen bara o sen ehhh..........ingenting.Blir ju en liten längre sväng på kvällen också med Lowa.Har lovat både henne o mig åtminstone en långpromenad en kväll i veckan.Med start igår.Gick typ en timma o en kvart.Skönt var det.Men Lowa var jävligt förvånad kan jag lova.Vi har ju en runda på kvällen som vi går o när vi inte gick där blev hon fundersam.Hon stannade o tittade på mig o jag fick nästan dra henne för o komma nånstans.Haha!!Udda!Sen efter halva vägen så stannade hon igen o tittade på mig.Sen tänkte hon vända!!!Haha!!!!!!!!!!!Det är inte riktigt likt henne!

Hon fäller nu.O fy fan..Det är schäfer hår precis överallt!!Tar ett varv med torrmoppen varje kväll för o bli av med pälsen men dagen efter märks det inte.Det är hår i maten på alla kläder o på hela My eftersom hon kryper omkring i det.Ja det är överallt!!


My har fått andra morgon vanor nu.Förut vaknade hon vid fem på morgonen för o äta välling(hon vaknade senare på helgen) sen somnade vi om o vaknade igen vid åtta,halv nio.

Nu vaknar hon som vanligt vid fem o somnar om men vaknar vid sju igen o är skitbusig.Det är inte jag.I söndags o måndags vaknade hon redan vid sex igen.Så trött har jag aldrig varit!

Det som är positivt att det inte är några problem längre o få henne o sova  efter lunch.Hon somnar på en gång när man lägger henne i sängen.Men själv är jag också trött då så egentligen behöver jag också sova middag!Men då har man ju inte tid o kolla internet o ingen tid till o träna(hrrrmmm).


Idag skyller jag på att jag inte ätit nån lunch.Man kan ju inte träna på tom mage!Eller hur??!!Det brukar alltid bli mat över så både jag o gubben får lunch men gårdagens chili con carne räckte bara till Gubben.Tycker det är viktigare att han får mat som jobbar.Jag kan ju faktiskt laga iordning nåt här hemma!Men näe jag orkar inte!Det blev en skål med mjölk o cornflakes.Jävligt mättande!

Det får mig o tänka på min gymnasietid.Jag levde i princip på fil o cornflakes till lunch.Jag fattar inte hur jag överlevde!!!!Hur orkade jag med skolan??Man blir ju vissen i hjärnan om man inte äter ordentligt!!Var maten så hemsk då?Eller var jag så kräsen?Hade det vart nu hade jag ätit även fast det smakade skit!


Bye bye äppelpaj! (Åh,fan va gott med äppelpaj!! :D)

Ovido - Quiz & Flashcards