Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Marie - 11 augusti 2010 12:33

Nästa vecka börjar inskolningen på dagis.Så denna vecka ska vi vänja oss vid tidiga morgnar..Inte populärt varken för My eller mig!Så halv sex har vi gått upp igår o idag.Gässp!!My är som mig,väldigt morgontrött!Men det måste göras..Hon är lite kinkig när hon inte får somna om,men med barnkanalen på så sitter hon i soffan o är nöjd.Men framåt lunch blir hon skitgrinig o vill knappt öta utan bara o gå sova.O själv är jag skitseg o känner mig nästan bakis.Men det är bara o gå lägga sig i tid på kvällarna.Halv tio är mitt mål idag!


I helgen red jag igen.O denna gång var Ida jättesuperduperpigg!!!Sist fick jag träningsvärk i rygg o ben för att jag fick driva på o denna gång fick jag träningsvärk i armarna för att jag fick sitta o hålla in henne.Men hon var inte dum på nåt vis,bara väldigt glad o väldigt pigg!Men det gillas av mig.Jag gillar pigga hästar bara dom är snälla o inte hittar på dumheter.Hon fick tillåtelse o trava i två sandbackar vilket var väldigt uppskattat!Enda gången hon krånglade var på hemvägen (!).När vi kom upp på pappas väg började hon backa o slänga sig åt sidan o ville åt andra hållet!!Haha!Udda häst!Dom flesta brukar ju bli glada på hemvägen men inte Tant Ida hon ville ta ett varv till!Men hon gav sig fort o gick motsrävigt hemåt.


I lördags var vi hos Ola,Sara o lille Emil för grillning.Även Hanna o Anton kom dit.Det var jättekul för oss alla.O fint väder var det.Emil visade att han hade lärt sig gå.Han visade oss även sin favoritleksak,familjens skitfina cadillac!Han gillar o stå i framsätet o svänga med ratten o digga musiken.Hahaha!Fan vad jag skrattade åt honom!Så himla söt!Sen hävde han sig ut genom fönstret o "dunkade plåt"!!!Hahaha!!!Född Ragger kan man lugnt säga!Naturligtvis glömde jag kameran hemma.Det där är ju verkligen en grej man vill ha bild på!!

Barnen roades också med o åka skrinda.Funderar på o köpa en.Kanke en till som Lowa kan dra..?Hade vart perfekt ju!Men snart är det äckelvinter igen o då är det bara pulka som gäller!


I lördag var jag o My hos Pappa också.Jag passade på o borstade av kusarna.My ville hjälpa till o gick o hämtade en ryktborste!Jag lyfte upp henne så hon fick borsta Jessi.Skitnöjd var hon.Verkar lovande!!  


I helgen ska Gubben fiska kräftor så på lördag ska vi äta dom tillsammans med Johanna o Tony.

O på söndag är dagen jag länge längtat till!Ska på Winnerbäck med Thersese,Martina,Mamma o förhoppningsvis Johanna!!Hoppas det blir fint väder.Winnerbäcks utomhuskonserter brukar vara väldigt mäktiga o han gör en aldrig besviken kan jag lova!


Så hålla tummarna för fint väder på söndag!


TACK!!


  

Ovido - Quiz & Flashcards