Alla inlägg under juni 2013

Av Marie - 12 juni 2013 19:37

Det är på tiden att skriva ett inlägg om Ida.Det är tre månader sen hon fick vandra vidare.Skulle skrivit tidigare men har inte orkat då det tagit väldigt hårt på mig.

Efter en långdragen förstoppning fanns inget annat alternativ än att låta henne få somna in.Veterinärerna hade gjort allt,gett henne medicin,tömt o spolat tarmen samt gett henne dropp.Hon mådde väldigt dåligt.Men samtidigt nånstans fanns ändå hoppet inom oss att hon skulle bli bättre.Vi gick på promenader då hon var väldigt pigg o glad,hon vägrade gå hemåt som att hon ville fly från det onda.Men när hon kom hem igen låg hon bara o sov.Natten till dagen vi tog bort henne hade hon sparkat hål i boxväggen o skrapat sönder skorna.Hon hade varken ätit,druckit,bajsat eller kissat på flera dygn.Det fanns inga andra alternativ.Pappa bestämde hur det skulle gå till.Hon skulle få en spruta av veterinären vilket jag är väldigt glad för.När jag hämtade henne i hagen den 22 mars kom hon till mig,hon var ofta lite strulig o få in från hagen men då kom hon på en gång som om hon visste att det var dags att avsluta lidandet.Jag gick upp med henne där det skulle ske,hon såg väldigt glad ut o det kanske låter flummigt men det kändes som om hon var tacksam för allt vi gjort för henne nu och i alla år vi haft henne.

Pappa ville inte hålla henne ,han gick därifrån efter första sprutan.Hon fick två lugnande sprutor sen avlivningsinjektion då hon ramlade ihop sen den sista sprutan som sattes i hjärtat.

Jag är väldigt glad att jag fick vara vid hennes sida ,även fast det var fruktansvärt jobbigt o sorgligt.


När man har djur vet man ju att dagen kommer då man måste ta bort det men man är aldrig aldrig förberedd på det..Man vill ju aldrig att den dagen ska komma.


Ida blev 21 år gammal o vi är väldigt glada o tacksamma att fått haft henne,det var en väldigt speciell o underbar dam som har en väldigt speciell plats i mitt o framförallt pappas hjärta,dom hade en speciell kontakt dom två.

Tack Jenny för att vi fick ta hand om henne o ge henne fina pensionärsår!!

Saknaden är enorm!!!!Hon har lämnat ett stort tomrum efter sig.


Du fattas oss älskade älskade Ida Gallant!!  


 

  IDA GALLANT  

1992-22 MARS 2013

             

Ovido - Quiz & Flashcards