Direktlänk till inlägg 13 september 2014

Tänk positivt!

Av Marie - 13 september 2014 11:32

Det har vart lite väl mycket gnäll o negativitet på sistone.Men tycker det är jobbigt o inte veta hur framtiden ser ut ,eller iallfall dom närmsta veckorna.Om jag hade vetat att jag faktiskt får gå hem den 22a hade jag kunnat slappna av o se framåt men just nu vet jag ju faktiskt inte hur det ser ut,huruvida sjukskrivningen ser ut.Eftersom f.kassan verkar vara på vrången vet jag ju inte om dom godkänner en hel sjukskrivning..Men vi håller tummarna för det!Sen har jag en negativ sak till som jag går o grämer mig för en del ibland.O det kan man endast göra nåt åt efter förlossningen.Jag vill inte gå omkring med sånt utan vill få bort skiten ur världen på en gång.Jag får berätta nån gång när jag känner mig redo för det.


För två helger sen var jag o hälsade på världens bästa Therese i Lesjörfors.Det var ju verkligen på tiden,har varit sjukdomar o skit som kommit emellan jämt när vi bestämt att jag ska komma.Det var supermysigt,jag tycker verkligen om o vara i Lesjöfors,just av den anledningen att det inte finns så mycket att göra.Man kan ägna sig åt o bara prata o tat lugnt.Vi drog en sväng till marknaden i Hagfors.Blev ju väldigt sena dit då vi kom fram till en färsk trafikolycka så blev en rejäl omväg dit.Men handlade 15 par strumpor för 100 spänn(billigt värre!) o en påse med te(som hunden Ville senare åt upp,haha!!). Helgen gick fort som vanligt .Nästa gång tar jag bilen så jag kan stanna längre.Åkte buss då jag hatar o köra bil alldeles ensam när man ska långt,men jag får ta o skärpa  mig till nästa gång.


Jag har fått låna ett foglossningsbälte av snälla Hanna som funkar jättebra så jag kan stå ut o jobba, gå mindre promenader,ja helt enkelt röra mig lite bättre!Tack snälla Hanna!


Natten till fredag fick våra kära vänner Camilla o Micke en liten tös.O Ebba blev storasyster!Stort grattis till er!!!


Jag o My lyckades med konststycket att baka bullar.Sjukt goda blev dom!Trodde dom skulle bli degiga eller hårda eller smaka jäst då vi inte har nån maskin utan fick knåda för hand.Men dom blev perfekta!!


Älskar o baka men tyvärr så är mina kära familjemedlemmar inte så roliga o göra fika åt.My gillar mest kakor(köpta),bullar o äppelpaj. Jonas gillar inget.Så vem fan ska man baka till då,jag kan ju inte äta upp allt själv1Eller det kan man väl,men hur kul är det?Man kanske skulle bilda en fikaklubb?Man bakar  en eller två grejer o tar med o fikar o tjatar tillsammans.Vilka är med på det??  

Men ja just det ,jag ska ju ha ett barn till snart!Men kanske kan dra igång nåt sånt till våren om vi blir några stycken!?


Våran kära dotter är ju bra på o säga roliga saker ,hon är rätt lillgamal o spontan.Man får hålla sig för skratt ibland för hon blir förnärmad om man skrattar åt henne o det kan man ju förstå för hon menar ju faktiskt allvar när hon pratar.

Häromdagennär ho hoppade i studsmattan blev hon lite hungrig så jag fixade en macka åt henne.Sa åt henne o sitta i studsmattan när hon åt den.Hon börjar dock studsa ändå medan hon äter den o då frågar jag henne om hon tycker det är en så bra ide o hoppa medan man äter,man kan ju faktsikt sätta i halsen!!!Då svarar hon "Ja för den slinker ner lättare då!" Hahaha!Vad svarar man på det?Jag blev iallafall stum!


Trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards