Alla inlägg under december 2011

Av Marie - 28 december 2011 12:39

Oj nu har det gått så där långt mellan inläggen igen,men ni vet ju varför..


 I November var det sjukstugerekord,tror jag jobbade allt som allt 11 dagar!!My var förkyld mycket o sen åkte jag på halsfluss o skithög feber.Har aldrig vart så sjuk i hela mitt liv,ja riktigt karlsjuk var jag.Orkade inte göra ett skit o så fort jag  behövde¨röra mig grinade jag,jag trodde helt ärligt att min sista stund var kommen.Tog med mig My o åkte till vårdcentralen.Det visade sig att My hade streptokocker på G så båda fick antibiotika.Är jävligt glad att vi upptäckte Mys i tid innan det hann bryta ut!


Det har ju firats jul nyss också.Vi var hemma hos oss o firade tillsammans med Pappa,Mamma o Svenne o Svärfar.Vi kollade på Kalle Anka,åt god mat o sen kom Tomten.Gubben tomtade hos Gustav o co o Tony tomtade hos oss.My var inte alls rädd för Tomten men var lite skeptisk o fundersam,han fick tom en liten kram av henne.

Men alltså min unge är för skön alltså,jag fattar inte vart hon får allt ifrån o det är väldigt svårt att hålla sig för skratt ibland!Innan  Tomten kom sa jag till henne "My,nu kommer snart Tomten!" då tittar hon på mig,rynkar på sin lilla näsa o utbrister "ÅHH FYY FANNN!" HAHAHAHAHA!!!Jag har som regel att inte skratta eller uppmuntra henne när sånt där kommer men den här gången låg jag o Mamma dubbelvikta på golvet o tjöt av skratt!Tokunge!!

Ja man får verkligen tänka sig för vad man säger i hennes o andra barns närhet,dom snappar upp allt man säger.Jag har skärpt mitt ordförråd väldigt rejält.Jag tänker mig för hela tiden o försöker svära så lite som möjligt,det passar jag på o göra på jobbet eller när pluttan sover!O råkar jag eller nån annan säga nåt dumt brukar vi säga"åh nej så där får man inte säga.Skäms!"

Tomten blev dessvärre avslöjad av My.När han hade gått frågade jag om hon tyckte det var kul när Tomten hälsade på då säger hon "Det var inte tomten det var Tony".Fan då!Hon är då inte lättlurad,det bådar ju gott för framtiden!  

Julklappar fick vi,mest My som det ska vara.Jag fick en ny plattång av Gubben.Väldigt uppskattat o välbehövligt då min gamla är 7år!Vi fick även presentkort på marieberg av Svärfar,en kokbok av Svärmor o tebehållare av Gubbens mormor o morfar.

My fick massor av julklappar bla pengar,lekdator,.lego o duplo,bok,film(Mamma Mu),dvd box med Pippi Långstrump,dockvagn,kassaapparat,sängkläder,skiva,
plånbok..


En grön o varm vinter har vi vilket jag tycker är skönt men visst lite snö hade uppskattats en liten stund men mest för att det är roligare för My som vill åka pulka o leka i snön o så blir det ju inte så skitigt heller.Hundarna släpar ju in en hel del skit..Men pulka har vi hunnit åka lite då det ju var snö för nån vecka sen o så gjorde jag en jättefin snögubbe men han är död o begraven för länge sen.  


Snart är det nytt år också,skönt då är det snart vår igen!!Nyår ska firas med bästa grannarna med trerätters!Gött!

Ska försöka blogga innan nyår igen!


Idag är vi hemma för My har hostat hela natten o inte sovit så mycket.Kändes taskigt o läma henne på dagis då.Men hoppas på o få jobba imorrn igen!


Hoppas ni haft en underbar jul!!


Vi höres snart hoppas jag!


Kram till er!




Ovido - Quiz & Flashcards