Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

4 veckor kvar

Av Marie - 12 oktober 2014 15:19

Fyra veckor kvar till BF !Tiden går sjukt fort o om 6 veckor är han garanterat här,Lillebror!


I helgen har vi satt ihop spjälsängen , bäddat den o satt ihop skötbordet,tvättat massa bebiskläder o My har varit väldigt engagaerad i allt.Hon längtar så mycket!!Det är bara BB väskan kvar o packa.Mys väska har vi packat o ställt hos pappa eftersom det säkerligen är han hon får vara hos när det är dags.Han har närmast o har lättast o komma hit fort.

Har haft ont som fan igår och idag,har även haft sammandragningar och förvärkar,värst var igår!Så idag är en riktig slappardag,kan inte göra annat.Men när huvet är dumt får kroppen lida.Mockade o borstade hästarna igår.Ja själva borstandet är inte jobbigt men det är mycket böja sig ner o kratsa hovarna är inte lätt..Mockningen var riktigt jobbig igår,var helt slut o fick såklart ännu ondare.O senare tog jag o My en promenad.Tycker det är så otroligt skönt med promenader,att få komma ut o röra på sig o få frisk luft,men sen var det bara o lägga sig i soffan.Idag har jag ont i vänster ljumske,går o felbelastar o får ont i höger höften också.Så ge mig en rullstol,tack!!


Ska bli så jävla skönt o få tillbaka sin kropp igen.Att kunna röra sig som folk o kunna böja sig o resa sig upp.Att kunna gå på promenad utan o bli döende.Att kunna mocka som vanligt utan att det tar hundra år.O vad härligt o ta en ridtur,det är verkligen nåt jag längtar efter!!!Men snart såå!!!


På torsdag ska jag till barnmorskan för vägning(har gått upp 12 kg denna gång,med My gick jag upp 22kg!!!Hur fan stog jag ut??) o blodprov,lyssna på hjärtljud o skriva förlossningsbrev.Det är till för om man har några speciella önskmeål inför förlossningen.Vet inte riktigt om jag har några.Det är väl bara o åka dit o se vad som händer o ta det därefter.Sist klarade jag mig med bara lustgas.Hann inte ta nåt annat eftersom My hade bråttom ut!Så jag är glad om jag klarar mig på det denna gång också!


Är iallfall säker på att vi inte tänker åka hem när vi väl är där.My hade som sagt bråttom ut o när vi kom in första gången hade jag öppnat mig 1 cm.Normalt öppnar man sig ca 1cm i timmen så dom skickade hem oss för o vila.Men hann vila ca en kvart sen vart värkarna ännu värre o tätare o jag började blöda så då var det bara o åka in på en gång.Det visade sig att jag öppnat mig 8 cm till från det att vi åkte därifrån o kom tillbaka,tog ca 1-1,5 timma!!Då var det bråttom!!


Jisses!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards