Alla inlägg under september 2009

Av Marie - 27 september 2009 18:48

...Men nu när man går hemma är ju söndagar sköna dagar!!När man jobbade var söndagar ångestdagar!!


Igår var jag o mor på stan en sväng.Skönt o komma ut en sväng o se lite folk!My var hemma o myste med Gubben.

Shoppade foundation(ÄLSKAR Maybellines flytande mineralfoundation),hårinpackning o hårsnoddar.My fick raggsockor o Hello Kitty strumpbyxor.Mor köpte en present till My(hon köper presenter till henne minst en gång i veckan Skrattande) en jättefin "leopardkostym"!!Klart rock´n´roll bäbisen ska ha leopardkostym!Skrattande Fin va?!


 


På kvällen åt vi kinamat med Hanna o Jimmy hemma hos oss.Anton(deras 6månader gamla son <3 ) blev stormförtjust när han fick se My,han studsade o skrattade som en galning Skrattande Kanske ett blivande kärlekspar!! Haha..Tyvärr smakade maten inte lika bra som den brukar..Det kändes som kocken haft bråttom,kändes inte riktigt genomstekt o smakde faktiskt ganska konstigt..


Inatt vaknade jag av att jag trodde att Gubben låg åt fel håll,vi låg skavfötters.Yrvaken o förvirrad undrade jag va fan han låg så för..Sen märkte jag att jag inte hade nån kudde..Men trött som jag var försökte jag somna om,men tyckte nåt kändes fel..Vaknade till o insåg att det var JAG som låg åt fel håll!Va Fan!!HAHA!Hur hade jag hamnat så?!Va Fan har man för sig när man sover egentligen!!??Herregud...Skrattande


Idag har vart en "skönisdag".Jag,Lowa o My åkte till min pappa o hälsade på.Passade även på o kramade o luktade på kusarna.Gud vad hästar luktar gott!!!!Särskilt när man inte träffar dom så ofta nuförtiden..Rynkar på näsan

Efter maten tog jag o Lowa en riktigt härlig promenad (ensamma) i skogen!!Nu ligger hon brevid mig o är aptrött(hallelujah!!)

Söndagar är min "pyssla om mig själv" dag; hårinpacknig,raka benen,ansiktsmask o insmorning med brunkräm!Fan vad fräsch man känner sig efteråt!!NAJS!


Ni som ska jobba imorrn får ha det så kul!Själv är jag ledig till juli nästa år!!

MOOHAHAAAA!!!Skrattande

 







Av Marie - 25 september 2009 13:28


Lowa på promenad i höstsolen!


  

 Lilla My gillar o åka vagn!

  



O så här kan man se ut när man ätit mangopuré!!Skrattande Söt va?!

        

Av Marie - 24 september 2009 09:57

Klockan 04:45 varje vardag ringer Gubbens alarm på den privata mobilen,fem minuter senare ringer alarmet på arbetstelefonen.Därefter trycker han på snooze 6 jävla gånger!!!!!Har frågat honom om det inte är bättre o ställa klockan på kvart över fem istället,men "nej,det är så skönt o snooza!"Hittar han inte ena mobilen så måste jag ställa mitt alarm.Det är för säkerhetsskull ifall inte hans ringer!!Han är så rädd för o försova sig!Vilken tragedi!!Haha..

Det är omöjligt o försova sig här kan jag säga,för My vaknar kl fem för o äta o skulle hon inte göra det så brukar jag vakna då iallafall för att jag är van o gå upp då,dessutom sitter Lowa vid dörren o piper för att hon vill göra sina behov då!

Men det är väldigt tröttsamt att alarmet ringer sex gånger varje jävla morgon o egentligen borde jag vara van,för så här har det vart varje vardag i sex år!Skrattande


I måndags släpptes Winnerbäcks nya album "Tänk om jag ångrar mig och ångrar mig igen" (vilken bra skivtitel,det är så jag tänker inför allt jag ska göra..haha!)Men jag har inte fått tummen ur röven o köpt den!Det är ju skandal med tanke på vilket inbitet Winnerbäck fan jag är!Ska gå in på Ginza o beställa så kanske man får hem den imorgon!


Skitväder är det idag!När vi gick upp imorse sken solen men nu är det grått o regnigt!Inte ens Lowa vill vara ute!Släppte ut henne när vi vaknade men när det började regna stod hon på trappen o pep,släppte in henne o hon rusade in o la sig på sin säng o nu ligger hon där o snarkar !

O kallt som fan är det,borde elda men måste ut o tömma ur askan o hämta ved o just nu känns det inte så lockande o gå ut i regnet...


Måste ju ta en promenad oxå,sen blir det nog soffmys med glass(mintchoklad..mmm..) o en bra film,tror jag ska kolla på Thelma & Louise,har sett den 12 ggr tror jagSkrattande o nu var det ett tag sen..Min favvofilm kan man säga!Ska nog läsa lite bloggar oxå..Kul o läsa vänners o släktingars bloggar!

My verkar ha en sovdag idag så då har man tid med sånt här!!

Puss på er!

Av Marie - 22 september 2009 15:15

Var alltså till banken imorse,klockan sju ringde klockan eftersom att vi skulle vara där kvart över nio !Fan vad tidigt!!Är inte van o gå upp så tidigt ju!My brukar vakna vid fem o äta sen somnar hon om o sover till nio!!Så skönt!!

Väl på banken så strulade naturligtvis hissen så vi fick bära upp barnvagnen uppför alla jävla trappor!Hade inte fått i mig så mycket frukost så därför var jag grinig som fan plus att jag var astrött!!

Mäklaren möter oss i dörren o undrar varför vi inte tog hissen!!Men va FAN!!Otrevlig som jag var så snäste jag av honom; "den funkar ju inte!!!Hur FAN gör folk som sitter i rullstol!!!??" detta sa jag ganska högt så folk därinne glodde rätt bra o inte fan vart jag gladare för det!!

Sen skulle vi gå igenom köpekontraktet o skriva på..Jag fattar fan ingenting av sånt där så det överlämnade jag till Gubben,han brukar vara rätt skärpt med sånt där..Jag satt mest o låtsades att jag fattade!Haha..Men gud så trött jag var höll seriöst på o somnade!! Haha!Som tur var gick allt fort..O när vi skulle därifrån funkade lyckligtvis hissen!Hurra!!Sen tog vi en fika på La Baguette med köparna!Gött!!Sen blev jag genast mycket trevligare!Skrattande

Det visade sig att ingen av oss förstått ett jävla nå av dom där papprena!Haha!


Äntligen hemma i skogen tog vi den vanliga morgonpromenaden,fast lite senare än vanligt!Trodde Lowa skulle vara dubbeldampig efterom hon fått vara inne så länge,men hon verkade tycka det var rätt skönt o vara inne från höstrusket!O jättetrevlig var hon på promenaden!!Det tar sig!!


Idag har My fått smaka på morotspuré!Första skeden gjorde hon bläminenSkrikandes men sen funderade hon en stund o kom underfund att det var ju gott!!Sen åt hon med glädje!!


Nu blir det matning o sen laga mat till oss!!Fast jag vet fan inte vad!!Sånt kan man ju planera på morgonen tycker man Flört !

Av Marie - 21 september 2009 19:14

Då var det klart;vi kommer INTE köpa svärfars hus Gråter vill inte gå in på detaljer eller varför men det blev inte så...Tyvärr!Ett väldigt fint hus o lagom stort åt våran lilla familj..Så då har man ingestans o bo om tre månader..Pratade med min käre far nyss o vi kommer få bo hos honom tills vi vet vart vi ska bo o så har vi ju tid o leta hus i lugn o ro,nu känns det som man panikletat hus bara för o ha nånstans o bo..Det känns helt ok,o så kan jag ju ta hand om kusarna på dagarna oxå!O så är det ju perfekt för Lowa o kissarna o bo hos pappa oxå!Lowa kan springa lös hursomhelst eftersom det inte bor nån i närheten där.

Men jag måste medge att jag är lite besviken på allt..Men det är bara o bryta ihop o komma igen.Min pappa är en skön snubbe;han är så skönt negativ o ironisk..Han brukar komma med en del roliga kommentarer;idag sa han tex när vi diskuterade saker o ting lite negativt;" man ska inte måla fan på väggen......fast ioförsig...om man gör det så blir man ju inte besviken om det går åt helvete! " Hahaha..Så sant!!


Imorrn ska vi iallafall till banken o skriva papper (gääääsp),vi har ju sålt huset nu så det är huspapper som ska skrivas..Har lite ångest för det faktiskt..Tycker om vårat lilla hus o våran underbara tomt!!Men nu är det gjort o vi kan o vill inte dra oss ur!Är ju alldeles för litet för oss nu o vi vill inte krångla med o bygga ut heller..


Fick ett brev från BVC om en infodag om barnmat o smakportioner.Denna infodag(eller infotimme rättare sagt..)kommer hållas i Oxhagens familjecenter!Yeah!Vart Fan ligger det??!!Oxhagen vet jag vart det är o där vill jag inte sätta min fot,speciellt inte med mitt barn!Jävla psykby!!


Jag är liksom livrädd när jag är på offentliga platser med My.Är skitfjantig men jag tror på allvar att nån ska komma o kidnappa henne när jag är bland folk!Haha...Så stört!!Men det är fan min skräck!!!

Gjorde ett test på facebook;Vilken diagnos har du? Vad fick jag ;Ångestsyndrom!!Haha!!!Så jävla oväntat!!Det stod att jag gick omkring o var livrädd för allt!!Så sant!!För det är jag!!Har alltid varit!

O det där med ångest ska man väl inte tala om,men nu skrattar jag mest åt det!Tur är väl det!

Vad är jag rädd för då?

Ja, hahaha, allt o inget!!Som tur är går det i perioder!

¤ Som sagt att nån ska komma o kidnappa My eller vara dum mot henne..

¤ Att jag ska köra av vägen eller krocka med henne och/eller Lowa i bilen..

¤Att nån ska bryta sig in i min bil när jag har Lowa i bilen på nån parkering,o sno henne...

¤Att nån ska överfalla mig o våldta mig eller råna mig eller vad som helst..

¤Att nån ska komma hem till oss mitt i natten eller mitt på dagen o våldta eller råna oss/mig eller nåt annat hemskt.Ibland ligger jag o lyssnar efter ljud o jag tror verkligen att jag hör nåt..Kan ju tillägga att vi bor mitt i skogen så dom der ljuden kan omöjligt finnas!!!Jag hör i syne kan man säga!!

¤Att nåt ska hända mina föräldrar.När morsan ska på krogen brukar jag säga åt henne att hon inte ska gå till bussen själv!O så kan jag inte sova på natten för att jag är orolig att nåt ska hända!Brukar ringa henne dagen efter för o kolla att allt är ok!!Haha!!


O en miljon andra grejjer!!Jag är INTE störd!!!!Haha..


Alltså kommer jag INTE gå på barnmatsträffen i Oxhagen!!!Jag vill inte utsätta mig för ångest!!!Skrattande


Promenaden förut gick ju utomordentligt bra!!Lowa var såå duktig,hade henne lös o släppte väl i väg henne lite för mycket men hon stack inte o lyssnade jättebra på mig,även i kopplet gick hon fint!Skönt o slippa bli förbannad o njuta av promenaden för en gångs skull!!Duktig vovva!!


Nu blir det Färjan på femman!!Alltid lika kul o kolla på alla fyllon!!!O så är ju Håkan lite kul,han är en jävla bimbo egentligen,men tycker han är så skönt förvirrad o inte så himla smart,man kan ju inte göra annat än o skratta åt honom!!

Av Marie - 21 september 2009 15:01

Jaha,då har jag oxå börjat blogga!!!Cool Har ju alltid tyckt det varit kul o skriva dagbok mm..Men det var ju ett tag sen...Skönt o skriva av sig lite oxå!Man har ju inte så mycket för sig när man går hemma o degar o nu har ju My blivit lite självständig o kan ligga på golvet o leka för sig själv så då har man ju tid för sånt här!!


O nu har hon sovit i snart två timmar Skrattande !Passade därför på o gå ut o busa med den stackars Lowa (hunden..)Hon har ju blivit lite åsidosatt sen vi fick My tyvärrRynkar på näsan så hon är lite dampig o det med all rätt!Försöker iaf ta en långpromenad på förmiddan o en sväng på eftermiddan men hon verkar inte så nöjd ändå..Får lite dåligt samvete faktiskt...Men vad ska man göra?Passar på på helgerna när Gubben kan vara hemma o ta hand o lillan,o ha lite "egentid" med Lowa då vi kan busa o träna lite lydnad..Annars blir det ju mest en massa skäll tyvärr eftersom hon drar i kopplet när vi går med barnvagnen..Det är ju lite protest tror jag...Det enda som hjälper då är o skälla o helst bli vansinnig på henne!Märklig hund...Håller jag på o daltar en massa o försöker vara lugn så går hon fint i max 2 minuter o sen är hon igång igen..Blir man vansinnig en gång går hon fint hela promenaden..Går ju o ha henne lös oxå men då måste hon gå fot annars sticker hon på nåt spår..Men det är ju trevligare o ha henne lös,för alla parter!

Jag som absolut inte ville ha en jakthund pga att man inte kan gå utan koppel så nu har jag en schäfer imed jakt i!!Haha..Kul!!


Nu skriker chefen(My) så nu blir det matning o sen en promenad utan o bli förbannad hooppas jag Glad !

Sen får man ta o laga mat tills Gubben kommer hem,fläskpannkaka blir det nog!




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards