Alla inlägg under maj 2010

OJ!

Av Marie - 31 maj 2010 13:07

Oj jag som skulle skärpa mig angående bloggandet..Gick ju jättebra! Haha..Nu har vi ju gjort så mycket så nu minns jag inte vad jag ska skriva om.Har stopp i hjärnan!Så vi får helt enkelt radera allt o börja om från början från där jag minns.  


Så vad händer?

Ja My går som sjutton nu o kryper knappt ingenting längre.Har vart hos Pappa i helgen o då har hon gått omkring med skor o är skitimpad av det!Hehe..

Lite trotsig har hon blivit också..Tex så vill jag att hon ska ha keps på sig ute när solen skiner men det tycker inte hon.Jisses det är verkligen en prövning för tålamodet.Hon tycker iallafall att det är skitkul o jävlas med oss!  

För inte så länge sen så ville hon ju att nån av oss skulle vara med vid nattning.Helst skulle man sitta vid sängen med näven inne hos henne så hon kunde ligga o klämma på handen o på så vis känna sig lugn o somna skönt.Men nu somnar hon bäst när man går därifrån o låter henne vara.Tiderna förändras!


Om tre månader börjar jag jobba..YAEH!!!9 e augusti ärd et dags o skola in Fröken på dagis..Det är ju SNART!!!!!!Vi har iallafall fått dagisplats i Hovsta nu.


Har jag ridit på Ida än då?NEJ!!!Haha...Blir väl lagom till snön kommer o då ska vi ha vintevila.Haha!!Alltså blir det väl aldrig av..  


Vi har fått nya grannar också.Dom flyttade in igår.Dom är i våran ålder,har en son i My`s ålder o två vovvar,en rottis o en flat!Jag tycker det är jättebra att dom har hundar o två stora,varav en i Lowas "genre".Folk tycker så jävla mycket när man har schäfer men det lär nog inte dom göra.Hon ligger ju på våran baksida så vi får se när deras vovvar blir utskällda av henne.  


Näe nu ska jag ta o läsa andras bloggar innan det är dags o väcka My..

Förresten är jag impad av er som orkar blogga varje dag!!

  

Av Marie - 20 maj 2010 13:24

Fy Fan vad rart det är nu!!!!Äntligen är det varmt o soligt!!!Det här har jag längtat efter länge!!!!


Tyvärr lider Lowa fruktansvärt mycket nu.Hon föredrar vinter o höst.Hon har det riktigt jobbigt nu.Hon har nästan panik inne som ute o bara letar efter en sval plats att vara i.Det bästa stället verkar vara i badrummet.Golvet är nog svalt där..Tror hon föredrar att vara ute där det fläktar lite men idag hittade jag ingen skugga som hon kunde vara i så hon får vara inne nu..Det är lite jobbigt o ha henne inne för hon irrar bara omkring o flåsar o dricker vatten.Tycker inte att DET är jobbigt utan att hon mår så dåligt..Igår på eftermiddagsrundan gick vi ner till sjön (Lången) som ligger några hundra meter från vårat hus.Släppte lös henne o lät henne ta sig ett dopp.O lyckligare hund fanns inte just då kan jag säga!!!Blir nog en vända dit idag med.


Igår morse när vi gick ner för att äta frukost satt Miranda (kissen) utanför altandörren med en mus i munnen.Hon tyckte att jag skulle öppna så hon kunde visa vad duktig hon varit.Men jag var int så sugen på o äta råtta till frukost så hon fick snällt vara ute.Så hon bet av huvudet o lämnade kvar kroppen,försvann på andra sidan huset där jag släppte in henne.Hade jag vart smart så hade hon fått vara ute ett tag till.Det första kattfan gör är att sätta sig i trappen (Tack o lov inte på en matta vilket annars brukar vara ett populärt ställe o spy på) o spyr upp det hon ätit.Yummie!Hon spyr så mycket så det rinner ner på golvet.Sen går hon upp på övervåningen o fortsätter.Så jag fick torka spyor igår..Tyvärr slutar det inte där..När Gubben ska gå o lägga sig hör jag ett vrål om att kattfan spytt i sängen!Så jag springer upp o ja lakanet o täcket är fullt av spyor!Alltså fy fan va vidrigt!!!!Hur mycket får det plats i en kattmage egentligen???O varför i helvet spydde hon i sängen???Det ligger liksom ett matta precis nedanför sängen så det hade vart bättre om hon spytt där..Så det var ju bara o riva ut allt o bädda nytt..


Både igår o idag har jag fått gå upp 04:30!Åh så jävla underbart!!!INTE!My äter ju välling när Gubben åker till jobbet o brukar alltid somna om o sova till sju,halv åtta,ja i helgen sov hon tom till nio!!Men inte nu..Busigare unge får man leta efter!Hur fan kan man vara så pigg så tidigt på morgonen??Jag försökte få henne o somna om o det enda hon gjorde då var o lägga huvudet på kudden o vila en minut o sen busa som en galning igen..Vid halv sju gav jag upp o gick ner,trött som Fan!Men vi har fått mycket gjort idag iallafall..Hann åka en sväng på Marieberg på förmiddagen.My fick ett par shorts o en Hello Kitty keps,måste ju ha nåt som skyddar mot solen.Själv fick jag en concealer och ögonfrans färg.Ja alltså inte mascara utan en färgning för fransarna så man ser pigg o fräsch ut dygnets alla timmar.Kan behövas!Har aldrig använt det förut så var tvungen o göra ett allergitest innan man använder det,vilket ska göras i armvecket.Det stog att man skulle ta en LITEN klick färg o dutta i armvecket.Jag tog jävligt många klickar så nu är hela armvecket svart!!HAHA!Snyggt!!


Näe nu ska jag gå in o kolla på You Tube en sväng innan det är dags o väcka My.

Av Marie - 18 maj 2010 12:53

Vill börja inlägget med en tanke till hårdrockslegenden Ronnie James Dio som avled i cancer i söndags,67 år gammal.För er som har noll koll så var han sångare i band som Black Sabbath,Rainbow,Dio och Heaven and Hell.En fantastisk röst!!

Men tyvärr ska vi ju alla vägen vandra..

Rest In Peace!!!


En tragisk olycka hände inatt i närheten där jag bor.En 19årig Kvinnerstaelev drunknade i ett populärt kalkbrott.Fruktansvärt hemskt!!Har bott alldeles i närheten där kalkbrottet är o tycker det är ett under att det inte hänt fler olyckor.Det är svårt att ta sig upp nånstans för det är jävligt brant o otäckt.O ska man ta sig ner för o bada måste man hoppa ner från branta klippor där det är lätt att slå sig.Näe,förbjud allt bad där!!Fattar inte hur barnfamiljer kan åka dit.Även om barnen kanske inte badar där så är det lätt hänt att trilla omkull o ramla ner..

Det är förjävligt att sånt här ska hända!Att en ung människa som snart skulle tagit studenten ska mista livet ..

Mina tankar går till killens vänner o familj.Kvinnerstaskolan har en sorgens dag idag..

Rest In Peace....


Idag fyller min kära vän Jenny 30 jävla år!!!!!!!Herrejisses!!!!Va gammalt!!!!Hittade en gammal filofax som jag satt o kollade igenom.Den 18e maj stog det "Jenny A 18 år".Åh fy helvete vad tiden går!!!!!!!Det är ju 12 år sen!!!!Då var man ung och vacker! (nu är man bara vacker!!  ).

Så ett stort GRATTIS till dig vännen!!!!!  


Ska skärpa mig med bloggandet!I promise!!!!


Puss o Kram

Av Marie - 6 maj 2010 21:09

    

Dagen började med paket o frukost på sängen(välling)  

  

My o Lowa inviger det populära tältet.(My ser en aningens morrontrött ut  

  

Solbrillorna fick hon dagen innan.Cool bäjb!  

  

My`s kusin William hjälper till o öppna paket.

  

Kusinerna My,Lukas 7 år o William 9 månader.

   !

Faster Emma o William. Så söta!                  Tårtan!!


  

Gott med tårta!!  


På lördag är det dags för nästa kalas.Sen får det räcka med kalas på ett tag.Man blir ju helt slut!!!My med!Hon slocknade ganska fort i tisdags.Nu är hon iallafall frisk för nu är hon gladare o äter ordentligt.Hon är fortfarande väldigt mammig men det är nog bara en period nu.Men idag har det gått bra med pappa (Gubben) också.När hon var sjuk dög bara jag o jag skulle helst bära henne från morgon till kväll vilket ju blev fruktansvärt jobbigt i längden.Så nu är det ju skönt att pappa duger så man får lite avlastning.Han fick tom natta henne idag vilket jag alltid gör(minst krångel så).


JAG ÄLSKAR MIN MY SÅ OERHÖRT MYCKET O HON ÄR DET BÄSTA SOM NÅNSIN HÄNT MIG!DAGEN HON KOM VAR DEN LYCKLIGASTE DAGEN I MITT LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!      


Go Natt!!!!!

  





Av Marie - 4 maj 2010 20:18

   Idag blir våran älskade tjej ett år!!!!!Helt sjukt vad tiden går.Det känns som om det var igår vi var på BB o hon låg där på mitt bröst för första gången.Den lyckligaste dagen i mitt liv!!!!!


Dagen började 04:47 då hon vaknade o var hungrig.Hon fick öppna sina presenter som hon fått av oss;ett tält,en docka o en goseschimpans.Dockan o apan var hon med o valde själv!  Sen fick hon äta sin välling o sen hade jag hoppats på o få sova en stund till som vi alltid gör på morgonen.Men inte!Ettåringen var jättepigg o vägrade sova!Fyller man år så gör man o då får man faktiskt bestämma vad man vill göra hela dagen!Så jag fick snällt kliva upp!Ganska sliten är jag nu!!Var ju uppe länge igår o förberedde dagens kalas.Städade,bakade tårta som blev helt gudomligt god!O så blåste vi ballonger o hängde upp.Ganska tålamodsprövande o binda fast med genomskinlig fiskelina.Lyckat för nån som har så bra tålamod som jag!  Men det gick bra,fick bara ett utbrott!


Kalaset idag var för våran familj o på lördag blir det för vänner.My fick leksaker,kläder.badkläder o pengar i present idag.


Nu ska jag faktiskt gå o lägga mig i soffan o förhoppningsvis somnar jag så jag kan vakna pigg o utvilad imorrn!Är rätt trött o sliten nu efter dagen.Men sen har My varit väldigt förkyld o hängig ett par dagar o krävt mycket uppmärksamhet av mig.Det har bara dugit med mig också så det har varit rätt påfrestande känner jag.Men man tycker ju synd om henne samtidigt för det är riktigt jobbigt o vara förkyld o speciellt när man är liten!Man kan ju inte göra så mycket annat än o trösta o vara nära.Är ju svårt o förklara för henne vad som är fel o hon kan ju inte tala om vart det gör ont.Men hon är på bättringsvägen nu iallafall!Så nu tar vi nya tag!


Bilder från dagen kommer.Orkar inte ladda upp bilder nu.Tar ju sån tid o ladda upp bilder här,särskilt när det är många bilder o det har jag inte tålamod till nu!


Ovido - Quiz & Flashcards