Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Slutjobbat

Av Marie - 30 september 2014 11:18

För en vecka sen var jag hos läkaren på vårdcentralen för att sjukskriva mig.Var längesen jag träffade en så engagerad människa.Hon var verkligen jättehärlig o gick all in för att jag skulle bli sjukskriven.Hon klämde på fogarna o det gjorde så jävla ont!!!Numera går jag som en handikappad pingvin o hon undrade hur fan jag hade kunnat jobba!?Det undrarjag med så här i efterhand med tanke på att jag knappt kan gå efter o ha dammsugit här hemma el när jag mockat.Jag borde undvika sånt men jag är så jävla dum o envis o hatar o vara "lat" så vissa dagar skiter jag i det onda o kör på ändå o då får jag lida big time efteråt.Så jävla dumt!Jag borde ligga i soffan o det gör jag faktiskt också  emellanåt. Idag lyssnar jag på kroppen o bara latar mig.Åker o ger hästarna lunch o varsin klapp,rastar hundarna(det sköter dom själva) och  bara är.


Så nu får vi se vd försäkringskassan tycker.Dom har 30 dagars handläggningstid o jag hatar o vänta på besked,kan inte koppla av..Men jag kan verkligen inte jobba så är det bara.


My går på dagis 8-14 mån o tors,9-14 tis o ons o på fredagar är hon ledig.Känns så himla skönt o slippa stressen på kvällar o morgnar o framförallt att få sovmorgon.Förut vaknade hon senast 6 på lediga dagar men nu sover hon till sju,halv åtta o det tycker jag är precis lagom!Fredagar gör vi sånt som vi tycker om,en riktig mamma-dotterdag får det bli.I fredags åkte vi till marieberg o shoppade o fikade o nu på fredag kanske det blir lite bullbak(blev ju så himla bra sist o alla bullar är uppätna redan!).Vi måste även ta tag i cyklingen.Hon cyklar utan stödhjul men jag håller i handtaget o kan faktiskt släppa ibland o då cyklar hon riktigt bra men så tappar hon koncentrationen o då blir det bara skit.


Förberedelserna för att Lillebror ska komma har börjat.Har köpt lite kläder o rensat bland Mys gamla kläder o en del av dom kan ju även en pojke ha.Resten har Ola , Sara o Emil fått som ska få en Lillasyster.Vi har handlat lite nya sängkläder  till spjälsängen ,sen ska den sättas ihop.Måste även handla skötbord o bärsele sen får resten inhandlas efterhand.Alla kläder o sängkläder ska ju även tvättas upp igen så det är rent o fräscht.Så jo jag har allt lite o göra om dagarna ändå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards