Alla inlägg under mars 2013

Av Marie - 9 mars 2013 08:26

Vi kör ett recept!Detta är en av mina absoluta favoriträtter!Hittade receptet på Matplatsen för länge sen men har gjort om det något.


FETA-OCH BASILIKABIFFAR MED GODASTE SÅSEN!

600 gr nötfärs

1 förpackning fetaost

1/2 kruka färsk basilika

1dl vispgrädde

1 ägg

Salt,peppar,lök eller lökpulver (jag kör med lökpulver då varken jag eller min mage gillar lök)


Philadelfiasås:

Stekskyn

4dl vispgrädde

200 gr philadelfiaost(naturell o ingen jävla lightvariant!!)

1 köttbuljong


Blanda färs,ägg,grädde,strimlad basilika,fetaost skuren i mindre bitar,lök eller lökpulver,salt o peppar.

Forma till biffar i valfri storlek o tjocklek.Jag gör dom ganska små.

Stek biffarna på ganska hög värme i rikligt med smör.Vänd på dom många gånger så bränner dom inte fast.


Koka upp grädden o philadelfia med stekskyn.Smula ner köttbuljongen.

Serveras med potatis!


Blir ganska mycket mat men vi är ju tre pers o två av oss har ju matlådor till jobbet o det räcker det gott o väl till ev till en dag till!Halvera mängden om du inte vill göra så mycket eller gör biffarna stora!

Såsen är gudomligt god!  

Ovido - Quiz & Flashcards