Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 29 mars 2011 19:59

Peppar peppar ta i trä!Men nu är hon väl frisk lilla My!?Gick fint på dagis igår o verkade pigg o glad o med aptit så nu håller vi tummarna hårt att hon får vara frisk länge!Själv är jag fortfarande apförkyld med snor i hela huvudet o lock för öronen, o ögonen är sprängröda,ser fan inte klok ut!Men man får kämpa på.Har jobbat 14 dagar denna månaden,ser verkligen fram emot fettolönen nästa månad.Verkligen


Fick iallafall deklarationen idag o 2100 får jag tillbaka!Man tackar!!


Har äntligen bestämt mig för o göra en tatuering till.Eller bestämt mig har jag väl gjort för länge sen ,jag har tagit tag i det rättare sagt.Var i väg till stället där jag gjorde min första tatuering o pratade med en kille som skulle göra en skiss till mig o skicka till min facebook eller mail.Jag vill ha My tatauerat på handleden o jag vill ha ett hjärta inkluderat på nåt vis,tex som går frå y:et.Var där för en månad sen o har ännu inte fått en skiss.Han sa att det skulle ta några dagar innan jag skulle få den.Är inte mer än o gå nånannanstans.Vill göra den snart,helst till min 30 årsdag.Har iallafall hittat ett annat ställe där en gammal klasskamrat jobbar.Åker eventuellt dit på fredag..Vill ha den NU!


O så är det sommartid vilket jag ju självklart älskar men va fan är grejjen med o ställa om klockan!?Så jävla onödigt!Tog två timmar o få My o somna i söndags.Jättekul..Alla blir ju bara förvirrade när man ska ställa om klockan..


Tog en liten extrarunda nu på kvällen med hundarna.Finns en runda som går nere vid sjön som är omöjlig o gå när det är massa snö o skit men nu var det gångbart o det var underbart,underbart o få se sjön o lyssna på fåglarna.O pälsnissarna blev överlyckliga o nu ligger dom o sover så sött.

Av Marie - 26 mars 2011 13:10

O jisses vad längesen det var jag bloggade!Jag har nästan glömt hur man gör o vad jag har för lösenord mm..Ja ja men här kommer ett inlägg iallafall!

Den här månaden har det varit sjukt värre!

Den 2mars fick jag hämta My på dagis då hon hade feber,vi var hemma resten av veckan.

Den 7e mars var det dags igen,My hade kräkts på dagis så det var bara o släppa allt på jobbet o åka o hämta henne o magsjukan var ett faktum.Jonas var hemma med henne hela veckan o även han fick kräkas lite.Jag klarade mig lyckligtvis från o bli kräksjuk!

16 o 17 mars var jag hemma med My igen då hon inte återhämtat sig från magsjukan o inte åt mycket o inte orkade gå på dagis.

22 mars hade hon feber på morgonen men var skitpigg o busig resten av dagen.

23 mars valde jag att lämna henne på dagis då hon var feberfri o pigg.Men vid tio ringde dagis återigen o tyckte inte My var fräsch o så fick jag åka o hämta henne igen.Så har vi varit hemma resten av veckan.Men hemma har hon inte visat nån som helst trötthet utan det har varit full fart från morgon till kväll.Inte lätt då o veta om hon klarar av att gå på dagis..Är hon inte ok på måndag på dagis tänker vi kontakta vårdcentralen så dom får ta prover på henne så får vi lösa problemet utifrån det.

Själv har jag lyckats dra på mig ännu en dyngförkylning o har varit däckad i tre dagar nu.


Våren är här o finns det nån lyckligare över detta än jag?Fy fan vad underbart det är,man vill vara ute jämt o njuta av solen o fågelkvitter!


My pratar som 17  o kan säga meningar nu.Hon härmar allt man säger o hon är skitrolig.En del ord säger hon forfarande på sitt eget språk som tex;Goggo(=smörgås) Gojji (=yoghurt) Giggi (=välling) Bobbo(=mormor) Dessvärre har hon snappat upp en svordom o häromdagen sa hon VA FANN!Hahaha!Jag höll på o dö av skratt!Självklart är det inte bra att hon svär o man ska väl inte uppmuntra henne till det heller men det lät så kul när hon sa det.O jag svär ju i princip i varje mening jag säger o nu tänker jag mig faktiskt för vad jag säger när hon hör.Visserligen kommer hon väl börja svära nån gång men jag vill inte att hon ska vara den som lär dom andra barnen på dagis o svära.

Hon kör med hundarna o säger åt dom o; Acka Lowa /Assi (=Akta dig Lowa /Taxi) Sitt! Kom!Ligg!Sutta!(=Sluta!)Tyst!Nej!


Sköt om er så får jag hoppas att det inte dröjer så länge till nästa blogginlägg!

  

Ovido - Quiz & Flashcards