Alla inlägg under januari 2011

Av Marie - 22 januari 2011 20:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 3 januari 2011 19:47

Japp då var jul ol nyår över!Skönt!Då kan man börja sukta efter våren!!


Julen spenderades här hemma med oss plus Mamma,Pappa o Farfar med god mat,efterrätt o julklappar till My!Vi köper bara julklappar till My nuförtiden.Jag o Gubben köper en grej till varandra.I år fick jag precis vad jag sagt att jag ville ha,en bamsestor tekopp från Indiska plus te till det(löste såklart o passande heter teet springtea,alltså vårte :O) ) Gubben fick en tröja av mig.O My fick lagom många julklappar,bara bra grejjer;

Här är dom jag kommer ihåg:

Kläder

Bok

Klossvagn (så hon kan bygga klossar så BVC tanten blir glad ;D )

Gosedjur,en hund,råtta o häst

Plockhus med klossar inlåsta bakom dörrar som man måste låsa upp med nycklar

Korg med livsmedel i plast,tex bröd,frukt mm

Kulbana

Docka

Sängkläder

Pengar

Skitfina uggtofflor

Glitterboll

Av oss fick hon:

Bobby car

Traktor med släpvagn,bonde o djur

Fåtölj

Köksredskap

Skiva med Astrid Lindgren låtar


Nyår firade vi hemma.Gubbens pappa o granne kom o åt lite tacos o efterrätt.Efter att dom åkt hem däckade vi i soffan.Jag är förkyld o mådde kasst då som vanligt så ja det blev som det blev..Vi vaknade fem över tolv! ;D Men det blev ju nytt år iallafall!

O man ska väl sammanfatt året som gick..Det man kommer ihåg iallafall..Försöker ta det i rätt ordning så kanske man kommer ihåg nåt!


Lowa blev steriliserad

My började gå o det hände en himla massa med hennes utveckling.Riktigt roligt!Nu är hon ett barn med egen vilja!Men mer om det i ett annat inlägg!

Jenny fyllde 30

Camilla o Micke fick en liten Ebba

My fyllde 1

Vi fick nya grannar som vi genast fick bra kontakt med särskilt jag o Johanna som blev riktigt bra vänner.Deras son Gustav o  våran My blev bästisar på en gång.O hundarna våra älskade varann direkt!

Vi fick en riktigt efterlängtad o välbehövlig varm o fin sommar

Daniel o Malin fick en liten Valter o Alva fick en lillebror

My började dagis o jag började jobba

Gubben fyllde 30

Vi fick en familjemedlem till;taxen Taxi

Jag slog rekord i antal förkylningar.Början av året var jag uppe i 3-4 förkylningar inkluderat feber.O augusti till december var jag uppe i 5-6 st med feber inräknat.Den 6e eller är det den 7e (?) håller fortfarande i sig..

(Har säkert glömt en del..)


O ännu har ett år gått alldeles för fort!!


Så vad har vi o se fram emot nästa år då?

My blir 2!!

Jag o även en hög med kamrater blir 30.Fast det är inget o se fram emot!

Framförallt så ser vi fram emor våren o sommaren.Längtan till det går inte att beskriva i ord!


Näe nu ska jag lägga mig i soffan o försöka bli frisk.Har inte feber men känner mig vissen o är kass i halsen,kan knappt prata.Tänker undvika ännu en sjukskrivning från jobbet för nu ska jag fanimej jobba i en hel månad,åtminstone en hel vecka!


Ska lägga ut en hel drös med bilder nån dag o så har jag ju lovat o berätta om My`s utveckling med bla en ordlista! :D Dom inläggen blir det lösen på så har ni inget lösen så hör av er!


Puss O Kram på er!

O gott nytt år!!!!!





Ovido - Quiz & Flashcards