Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Helst av allt vill jag spy

Av Marie - 16 oktober 2014 09:28

Nu mår jag sådär som jag gjorde i början av graviditeten.Illa!!!O tanken på mat får mig o vilja spy.Igår tänkte jag stoppa fingrarna i halsen men jag hatar o spy så jag hoppade av den tanken.Så har sovit som ett arsel inatt.

Den enda maträtt jag är sjukt sugen på är en fet köttbit med pommes,pepparsås med en god sallad med fetaost i.Ska nog beställa det till helgen!!Vore trevligt med mättnadskänsla igen.Dessutom blir magen förstoppad av järnpillrena som jag måste ta.

Vi har ätit skitmat två dagar i rad.I tisdags Mamma scans bajsköttbullar.Alltså hur äckligt är inte det??Det smakar lika illa som det luktar.Typ där började illamåendet o det blev inte bättre av onsdagens maträtt;fiskäckelpinnar med potatismos.Fy fan.

Men ibland orkar jag inte tänka ut nån mat så då blir det enklast möjliga.O det är i princip bara jag som anstränger mig med matlistan, får till svar när jag frågar vad vi ska äta, av Jonas"Vet inte,vad är du sugen på?" Suck!O frågar jag My får jag oftast till svar; "Bajs"(Ibland drar hon till med tacos också) o Bajs har vi ätit två dagar i rad nu o aldrig mer.Nu ska vi äta riktig mat.Ska jag orka med en förlossning måste jag äta ordentlig mat.Så ge mig en fet köttbit i helgen så orkar jag föda sen!!!


Imorrn får vi finbesök av Camilla,Ebba o lilla Fanny som vi ännu inte träffat.Ska bli så mysigt o träffa dom o framförallt Fanny som vi inte hälsat på än.


Nu blir det barnmorskebesök sen får jag fanimej åka till ica o köpa frukt så magen blir glad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards