Alla inlägg under december 2009

-24

Av Marie - 30 december 2009 21:40

I morse när jag tog den vanliga promenaden med Lowa,innan Gubben åker till jobbet,mötte jag grannen o han sa att det var -24 grader!!!FY FAN!!!

Inomhus visade värmepumpen 12 grader!!What The Fuck!!!!!Jävligt kallt blev det i sängen när Gubben inte låg kvar.Fick sätta på mig mysbyxor,tröja o raggsockor!O ändå frös jag o kunde inte somna om..  My verkade inte bry sig för hon sov så djupt.Men hon har iallafall ett element brevid sängen.Huvudsaken är att inte hon fryser!


Långpromenaden blev inställd idg pga kylan.Jag vill inte ta ut My när det är så kallt.Så jag gick bara ut med Lowa på tomten för o göra sina behov.Trodde att jag skulle få ett helvete med henne idag eftersom att hon kräver minst en långpromenad om dagen,annars blir hon jättestressig o skitjobbig!Men icke!!Hon har legat däckad på en filt hela dagen o inte rört en min!!När jag tagit ut henne för o kissa har hon nästan sprungit hem!Då är det kallt,när inte ens hon vill vara ute!!


Fick ingen ordning på värmen inne heller så vi har legat invirade med filtar idag.Vete fan vad det var med värmepumpen,den gick inte över 15 grader.Försökte elda i kaminen,men det gick inte.I förra huset var jag kung på o elda men här har jag inte lyckats en jävla gång!Vedträna är för grova för att jag ska lyckas få fyr på det.Jag var vansinnig!!Det jävliga är att jag är sjukt envis men samtidigt har jag jävligt dåligt tålamod så ju mer jag försökte ju mer förbannad blev jag.Till slut gav jag upp.

Gubben hade pratat med nån på IVT värmepumpar o han gav oss lite tips så nu börjar det bli skänt här innne.Dessutom fick Gubben fyr i kaminen på en gång.Störande att han lyckas jämt!


Imorrn är det nyårsafton.Inget o hetsa upp sig för tycker jag.Hade kunnat sova över tolvslaget faktiskt!Svärmor plus sambo kommer hit o äter lite god mat.Vad vet jag inte än..

Ser fram emot våren som jag hoppas kommer snart!Men jag känner på mig att den här vargavintern kommer vara länge..

Jag säger som min kära vän Jenny ; "Om vintern vore en person hade jag mördat den personen" !  Haha!!


Gott Nytt År på er iallafall!!

Av Marie - 28 december 2009 20:32

Då var det över!!!!JULEN!!!!Skönt!!!Dagarna efter tycker jag bäst om för då kan man koppla av ordentligt.Julen är inte lika magisk som den var förr i tiden.Nu är den en dag som alla andra.Trodde det skulle bli bättre när man fick barn,men det kanske blir mer när My blir större!


Julen firade vi först hos  Svärmor där vi bjöds på julfrukost.Sen åkte vi o hämtade Mamma,sen åkte vi hem o hämtade Lowa o sen bar det av till Pappa.Vi firar alltid julen hos Pappa med Farmor,Farfar o Farfar (jag har två Farfar o båda heter Rolf  ).Vi åt god mat o delade ut julklappar.I år hade vi bestämt att bara My skulle få julklappar.Smidigast så,inte lika stressigt o inte lika dyrt heller.Hon fick massor av leksaker o kläder.


Nu är det över iallafall!Nu väntar Nyår o sen hoppas jag det blir vår JÄVLIGT fort!!!!!


Värre vinter har jag fan inte vart med om!Svinkallt o apmycket snö är det..O på onsdag ska det bli 28 jävla minus!!!HALLÅ!!!Finns det ingen gräns!?Då kan man ju knappt gå ut ju!Snart ser man väl pingviner o isbjörnar på tomten!

Jag står inte ut!!!


Mitt nyårslöfte är iallafall att jag aldrig mer ska gnälla att det är för varmt på sommaren.O att jag ska äta mer godis!


My är det full fart på!Hon har börjat hasa sig nu o kryper väl vilken dag som helst!O snabb är hon!Man får vara med hela tiden för hon vill gärna rycka o dra i sladdarna till datorn o tvn.Saker som hon inte får hållas med är roligast!


Hade massor av saker o skriva men nu har jag glömt hälften!Så blir det när man bloggar sällan!O minnet är ju fan inte det bästa längre..Åldern ni vet!!Men mest beror det på att jag inte orkar tänka.Har blivit mentalt lat!


Nu ska jag ut o gå med Lowa!En halvtimma blir det på kvällen,då blir hon nöjd o sover gott!O jag med!

Av Marie - 21 december 2009 21:27

Hittade en gammal "juldikt" ni måste få läsa!Känsliga människor bör inte läsa!  När jag gick i trean på gymnasiet hade våran klass luciatåg o då lästa vi upp denna!Haha..Udda var vi..Eller är!


          TIO SMÅ NISSAR


Midvinternattens köld är svår,tio små nissar i djupsnö går.

Rävsax gömd under täcket vitt,knipsar Nisse av på mitt.

Livsandarna för honom tryter,snart i eget blod han flyter.


Nio små nissar i midnattstimma,traskar fram i månljusstrimma.

Ugglan hoar i sitt näste,istapp faller tyst från fäste.

Nisse spetsas utav tappen.

Tomte ligger död på trappen.


Utanför dörren står gröten och ångar.Åtta nissars intresse den fångar.

Under stigande hunger faten de nalkar,en stackars tomte på kanten halkar.

Han kippar,han kämpar,han svettar sig blöt,men sjunker likväl i kvicksandslik

gröt.


Många springor stugan har där sju små nissar in sig tar.

Katten som bak dörren ruva,slukar Nisse med hull och huva.

Resterna av tomtehand suger Misse bort från tand.


Sex små nissar mot julbord ila,snabbt de uppför bordsben kila.

När sista tomten på kanten hasar,han tappar greppet och nedåt rasar.

Han faller nedåt likt ett lod.

Mattan röd av tomteblod.


Tomtar fem i väldig iver,springer runt ty hungern tryter.

Nisse snubblar på sitt skägg,faller rätt på knivens egg.

Lilla Nisse stackars saten,rinner ut i sillsalaten.


Fyra nissar har festat på sill,och nu dom törsten släcka vill.

Mot glöggen de springer i samlad tropp och tar för sig av drycken i varsin kopp.

Ner faller Nisse i glögghett hav,likt skållad mandel faller hans skinn av.


Tre små tomtar i granen svingar,mellan ljus och änglavingar.

Nisse sig för nära våga,strax han står i ljusan låga.

Doftar snart likt vidbränd stek,ångrar då sin ystra lek.


Två små tomtar omkring sig tittar,då en smällkaramell de hittar.

Nisse ner på den då hoppar,men för detta den ej stoppar.

I tak,på golv och gardinmed frans finns nu Nisses hjärnsubstans.


Husbonn stiger upp i natten för att kasta lite vatten.

Under husbonns tunga toffla,Nisse blir till krämig våffla.


Snön ligger vit lite här och var.

Inte en jävla tomte finns kvar.....


  MOHAHAHAAAA!!!!!!

Av Marie - 19 december 2009 20:32

Nu är jag tillbaka efter tre veckor utan internet!!Jesus!Hur har jag överlevt??!!Ja jag har fått saker o ting gjort iallafall!

Sammanfattar allt som hänt lite kort.Annars blir det ett djävulskt långt inlägg som ingen sate orkar läsa!


Förra veckan var jag till veterinären 2 gånger.Efter Lowas löpning började hon dricka kopiöst med vatten.Fick fylla på vatten i skålen säkert tre gånger om dagen.När vi var ute på promenad drack hon som besatt i varje dike o varje vattenpöl hon hittade.Blev lite orolig när jag hittade kiss i ett rum i huset,visste inte om det var Lowa eller kissen Molly som gjort det..Anyway var Lowas beteende oroväckande,anade livmoderiflammation.Ringde veterinären i måndags o fick komma dit i tisdags.Veterinären tog alla möjliga prover sen fick Lowa röntgas..Och mycket riktigt,livmoderinflammation är på G..Blir det inget denna gång kommer det garanterat komma nästa löp.Leif,veterinären,tyckte det var läge att sterilisera henne.Så den 11 januari är det dags!Eftersom att hon inte har feber eller har flytningar så är det inget akut.


Sen var det dags för nästa veterinärbesök.Denna gång blev det fruktansvärt sorgligt..Våran Molly hade börjat kissa o bajsa överallt utom i lådan.Det här beteendet höll hon på med för några år sen,då gick det så långt att hon kissade i både soffan o sängen.Jävligt kul..När hon nu återigen börjat med detta tog jag ett snabtt men väldigt svårt o tungt beslut att a bort henne..Fick en tid fort som tur var..Men jag hann ångra mig många gånger..Det är väldigt svårt o ta bort ett djur som är friskt o som är så otroligt gosig o snäll..O Lowas bästa kompis..Man känner sig som en hemsk människa!Jag beslutade mig för att vara med när hon somnade in,det kändes bäst så..Hon somnade in medan jag klappade henne o allt gick så fort.Jag började grina som ett litet barn men veterinären var så himla gullig så man kände sig inte dum på nåt vis.Nu är det gjort o det är försent att ångra sig..Kommer över det här också så småningom.Det känns ju naturligtvis bättre nu men har fortfarande en liten klump i halsen.. 


O så har vi ju flyttat såklart!!Trivs hur bra som helst i nya huset!Saknar inte det förra ett jävla dugg!!Lowa är jättelugn o fann sig väldigt snabbt här.Hon har fått en kompis här också.en jättefin labbtik som heter Kanel.Lägger ut lite bilder en annan gång.

Vi har nämligen köpt ny dator!Så jag måste lära mig hur den funkar först innan jag ger mig in på sånt där!   


O snart är det jul!O i år blir det en vit jul!Jag som hatar vintern tycker faktiskt att det är riktigt mysigt nu.Men inte för länge,en månad räcker!Tjugo jävla minus grader har det vart i två dagar!Va Fan!!!Så jävla kallt får det inte vara!Jag hatar när det är kallt blir världens suraste människa när det är kallt!Men inget o göra åt!Man får gilla läget helt enkelt!


Sköt om er!


  

Ovido - Quiz & Flashcards