Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Marie - 17 augusti 2010 12:48

Tänkte föra lite "dagbok" här på bloggen hur My`s inskolning går.Frivilligt o läsa,det är mest för min egen skull då det kan var kul o intressant o läsa snare!


MÅNDAG (DAG1): Var på dagis mellan nio-tio.Fröknaran är jätterara o särskilt Lotta som ska ha hand om My!Vi "fastnade" för tre pojkar som gått där lönge;Tim,Anton o Viggo.Jättesöta o snälla pojkar som enligt fröknarna gärna tar hand om nykolmlingarna.My satt  fastklamrad i min famn som en liten apunge i 45 minuter,hon ville inte ens ha frukt när det var dags för fruktstund!Men sista kvarten kom hon igång lite o lekte lite med söte Viggo.Det var tre inskolningar till där idag också;Liv,Rasmus o en pojke till som jag inte vet vad han heter.Imorrn går det nog bättre!


TISDAG (DAG2): Idag gick det bättre!My satt i mitt knä i fem minuter sen var hon igång o talade,lekte o dansade.Hon åt lite banan på fruktstunden.Sen gick vi ut o då blomstrade hon upp o gick på upptäcktsfärd o sket fullständigt i mig!Så idag kändes det ju väldigt positivt o lovande!Träffade på fler barn som går där.Är så jävla kass på namn nuförtiden men två söta flickor hette Nelly o Nellie (lätt o komma ihåg iallafall!) O en liten Hedvig (tror jag??) tydde sig till My.Tror My är yngst av dom jag hittills träffat.Dom andra är runt två år tror jag..Imorrn ska vi vara där två timmar.

Av Marie - 17 augusti 2010 12:24

LÖRDAG: På efetrmiddagen/kvällen åt vi kräftor ihop med Johanna,Tony o Gustav.Johanna hade gjort en skitgod västerbottenpaj o sallad till det.Riktigt gott blev alltsammans!O barnen mumsade kräftor som bara den.Kul att dom gillade det!Sen var det dags o lägga barnen så vi fick äta efterrätt o dricka lite alkohol i lugn o ro.Johanna hade gjort en chokladkaka o till den hade vi glass,ananas,maränger o chokladsås:Smarrigt värre!!Gubben gjorde en skitgod drink till oss töser;vodka med Schweppes Red Berry,is o citron.Sjuukt gott!Kvällen var jättetrevlig o vi hade så himla kul!!


SÖNDAG: Tog en ridtur på Ida igen.Denna gång var jag inte ett dugg nervös utan kunde slappna av o tom hinna tänka på sitsen ordentligt.Ida var inte lika pigg som sist men var ändå på alerten.Vi travade några gånger vilket var uppskattat.Hon testade mig en gång när hon tyckte vi skulle gå en kortare väg  men hon gav sig så fort jag visade vem som bestämde.Sen var det frid o fröjd hela vägen.Ida är verkligen en toppenhäst,hade hon vart yngre så hade man kunnat gjort henne till en riktigt fin ridhäst för hon har potential till det o en positiv vilja.Men hon blir ju 19 nästa år o då ser jag ingen mening med o börja sätta igång henne ordentligt o köra hårda ridpass med henne.Hon kanske tröttnar då dessutom..Det får räcka med promenadridning för oss istället.


På kvällen var det dags o dra iväg på Winnerbäck med Thersese,Johanna,Mamma o Benny.Det var en massa andra artister innan det var dags för Winnerbäck att äntra scenen,men vi var där så sent eftersom ingen av oss var så intresserade av dom andra artisterna o vi hade ingen lust o ingen tid till o stå där från sex-elva.Men vi hann se Laleh,vilket var riktigt lyckat.Grymt imponerad är jag av henne.Har hört några få låtar av henne som jag tyckt var bra men o se henne live var riktigt bra  då hon har en riktigt vacker pipa,o så fick jag ju höra fler braiga låtar.Dock är ju dom svenska låtarna lite flummiga,förutom Snö som jag fick gåshud av o ja jag var nära till gråt.En riktigt fin låt som tål att lyssnas på kan jag lova!

Sen var det ju dags för Mr Lasse o underhålla oss o ja vi blev inte besvikna denna gång heller.Det är en riktigt mäktig upplevelse o se honom live!Jag får alltid en tår i ögat flera gånger när jag ser o hör han live.Gåshudsvarning vill jag lova!!Ja jag kan inte beskriva i ord hur bra det var,det måsta upplevas för o förstå!

Längtar till nästa gång han spelar!När det nu blir!

Ovido - Quiz & Flashcards