Alla inlägg under juli 2014

Av Marie - 22 juli 2014 21:46

 I måndags fick vi det tråkiga beskedet att min farbror Stefan(pappas lillebror) hittats död i sin lägenhet i Helsingborg.

Det var egentligen en tidsfråga innan det hände eftersom hans bukspottskörtel var slut.

Han har levt ett väldigt hårt liv med det ena o det andra o pga det blev han så sjuk.

Har inte träffat honom på 5-6 år men jag kände honom som en väldigt väldigt snäll människa som det inte fanns något ont i så det här beskedet är självklart sorgligt!


Vila i frid kära Stefan o hälsa Farfar    !!!


Har fått lite väl mycket tråkiga besked den senaste tiden så jag kan tycka att det får räcka nu!


Ta hand om er!!


Av Marie - 16 juli 2014 17:25

Jag trodde jag skulle få slippa.Om jag bara bestämde att jag inte skulle få skiten så skulle jag slippa.Hur kunde jag vara så dum?


FOGLOSSNINGEN ÄR HÄR!


Det började häromdagen.Trodde jag var stel efter o ha åkt cadillac i flera timmar(vi var på car & bike meet i Askersund med bästaste Sara,Ola o Emil) så trodde jag bara behövde röra på mig.Så började "möblera" om i stallet.Jessi fick flytta till boxen brevid Sheila då den är större o lättare att mocka.Så sopade ur den "nya" o fyllde på med torv samt öste över gamla torven dit.Jättebra för ryggen.Verkligen.Inte.Blev iallfall jättebra o hästarna verkade nöjda att få bo brevid varandra.

Men jag kunde inte röra mig efter det.Jag kände igen symptomen från förra graviditeten.Har varit trött i ryggen förut men det här är annorlunda,det värker utav bara helvete i skelettet o ligamenten.Har stretchat,gjort några övnigar och legat på spikmattan men det hjälper bara för stundenKan knappt röra mig o går som en jävla pingvin mot slutet av dagen.Igår var vi på museet o gick runt,inget ansträngande alls men fick skitont och fick sätta mig flera gånger.Hade ju tänkt jobba till mitten av september.Ser väldigt lovande ut.

Så nu är livet slut.För ett tag iallafall.Ingen mer ridning(har redan abstinens) o inga långa promenader.Det som är bäst för själen.Kan inte göra annat än o sörja o tycka synd om mig själv just nu.Jag är ingen soffpotatis men inser att jag måste ta det lugnt nu för att inte få bestående men.

Idag har My varit hos morfar igen.Jag mockade boxarna,är ju inte så mycket nu när dom är ute mycket,så blev inget tungt jobb.Åkte hem o däckade i soffan så känns helt ok i ryggen just nu.


Har varit perfekt väder ett para dagar o inte så mycket broms som plågat hästarna så dom kunnat vara ute mycket.Alltså perfekt ridväder.Men det sket sig.


Så vad gör vi annars?

Vi har grejjat till det här hemma nu så vi är jättenöjda allihopa.Blev jättebra!Vi har köpt ny säng,större o skönare o flyttat ner til "lekrummet" el "höga rummet".O My fick vårat rum o alltså ett större rum.Blev jättebra o nu är det lättare att ha ordning o reda där.Hennes gamla rum får vara lekrum tills lillebror kan flytta in där om några år.Är lite smådetaljer kvar o göra o köpa men det tar vi undan för undan.


Igår var vi på museet o en sväng på slottet.My är väldigt fascinerad av gamla saker o sånt som var förr i tiden o ville knappt gå därifrån!

I lördags fick vi som sagt följa med våra kära vänner till Askersund på Car & bike meet.Vi åkte i deras sjukt fina cadillac.Blev en pizza på "stan" också.Jättemysigt hade vi!!

Har inget planerat utan tar dagen som den kommer.Evenetuellt en tripp till nån djurpark blir  det väl.Imorrn kommer Mys bästa kompis från dagis,Alva, o leker.My vet inget än så blir en överraskning.Hon kommer bli överlycklig!

Av Marie - 9 juli 2014 16:57

Äntligen blev det semester o med den kom sommaren!Bra tajmat!  

Den här veckan har My o jag semester utan Jonas som går på sin semester nästa vecka.Så vi hänger hos morfar.Jag grejar med hästar o stall o dom badar.Sen har det blivit en tripp för o äta lunch o fika.Är så fruktansvärt varmt så går inte o göra så mycket.Jag brukar älska värmen o sommaren men känner mig faktiskt lite gnällig nu o tycker mest det är jobbigt,beror garanterat på graviditeten.Men jag ska försöka njuta så mycket som möjligt ändå o inte gnälla.


Det jobbigaste är nog öndå att det är så sjukt mycket broms hos hästarna o dom,framförallt Sheila plågas nåt enormt av dom.Får ta in dom runt 11 o ta ut dom på kvällen igen.Dom är ute mer på vintern..Finns inget annat som hjälper..Har provat en miljon olika flugmedel men det är o slänga pengar i sjön,dom hjälper bara mot mygg o knott.Har även införskaffat ett flugtäcke åt Sheila(Jessi behöver inget då hon inte verkar så brydd över broms o dom är inte på henne lika mycket),men det är likadant där ,det funkar jättebra mot mygg o knott men bromsen tar sig in under täcket.Fatta vilken panik!!!Har gjort egen flugspray på vitlök o äppelcidervinäger men funkar inte,har hittat ett annat recept,man ska egentligen koka ingredienserna men det kommer stinka helvete här hemma o jag lär inte bli populär!Så testar att blanda ihop dom o låta stå nåt dygn.Om det funkar får ni receptet!!

Red en sväng igår på kvällen då jag trodde bromsen var väck men icke.Blev en halvtimma i halv panik pga skitdjuren.O när hästen blir svettig smakar dom ju ännu godare så kändes mest som djurplågeri.Får försöka tajma in en rejäl ridtur nästa gång det regnar.Vill ju rida så mycket som möjligt nu på semestern för sen kan jag inte rida nåt mer på några månader.Kommer sakna det nåt enormt!


Har fortfarande inga större besvär av graviditeten förutom humöret o tålamodet men det är inte varje dag längre som tur är.Jag var för jävlig för inte så länge sen  .Känner av lite i ischias men det går o stretcha bort som tur är.Den lille rör sig mycket i magen men har för mig att My var vildare.

Vi har förresten varit på ultraljud o allt såg bra ut o det visade sig vara en liten kille där inne!  Känns lite extra kul att det blir en av varje.Namn har vi redan bestämt men kan ju ändra sig när han kommer ut.


På semestern ska vi greja iordning här hemma.Vi flyttar ner vårat sovrum i lekrummet o My får ta vårat "gamla" sovrum o lillbrorsan får ta hennes så småningom,så får dom nästan hela övervåningen för lek o bus.


My ville vara kvar hos morfar ett tag till,hon tyckte det skulle bli"skönt så vi slipper allt babbel!!" Hahaha!!   Så nu är jag hemma o tar det lugnt.Ska strax testa göra min absoluta favorit rätt när vi äter kinamat; biff med bambuskott!Har inget recept utan kör på känn,modigt va?Blir det bra får ni recept även på det!

Ovido - Quiz & Flashcards