Alla inlägg under augusti 2013

Av Marie - 14 augusti 2013 09:16

Det var ett tag sen sist!O det har hänt en del kan man ju säga!


I juni drog vi till Mallorca med Jonas mamma plus sambo,syrror o Mys kusiner.Det var superhärligt o riktigt välbehövligt för oss alla!Vi badade,solade,åt massa gott,slappade o umgicks.En riktig energikick med andra ord!My uppskattade det enormt,hon lekte med kusinerna,badade,gick på minidisco,träffade Lollo o Bernie o fick massa välbehövlig tid med sin farmor!Detta kommer garanterat göras om!!Lägger upp bilder nån dag men då behövs lösenord så har ni inget hör av er!


Vi har ju även haft semester här hemma.Vädret har vart av det bästa slaget,ingen kan klaga på det i år!!Vi drog på roadtrip några dagar.Först till Vimmerby där vi tältade o dagen efter blev det Astrid Lindgrens värld.Jättekul  o uppskattat av My men nästa gång kanske man ska vara där när det inte är högsäsong för det var inihelvete med folk o det var omöjligt att gå in i tex Villa villerkulla samt träffa alla karaktärer.

Sen drog vi till Ullared,hör o häpna!!Vi slog nog rekord i kortast tid där.Vi kom dit klockan sju på kvällen,tog en snabbrunda o var klara 40 min senare.Inget folk o ingen kö!Perfekt!Vi tältade på deras camping,var faktiskt riktigt bra !Sen drog vi till Smögen,tog en räkbaguette strosade runt ett tag sen begav vi oss hemåt.My var otroligt duktig i bilen,inget gnäll men på hemvägen var hon helt förståeligt väldigt missnöjd.Det var svinvarmt o vi tillhör ju skaran som inte har AC,så jävla värdelös,.o efter många mil o timmar i bilen hade hon ont i både rygg o rumpa.Blev bättre efter ett stopp med isglass o dricka,o senare ett badstopp.


Drog ju även till Stockholm med min mor för att avnjuta världens bästa band genom tiderna,Iron Maiden!Efter mycket trassel tog vi oss till slut till hotellet(jag hatar stockholm,jag får fan panik av allt där o framförallt hur man ska ta sig till dit man ska,tur det finns taxi!).Konserten var fantastisk o jag ska erkänna att det kom några tårar av lycka,framförallt till Fear of the dark o Afraid to shoot strangers,Det är jävligt mäktigt när 57000 pers sjunger med i Fear of the dark!!Årets höjdpunkt,alla gånger!


Efter att vi fick ta bort Ida visste vi ju inte hur vi skulle göra,Jessi behövde ju en ny kompis.O varken jag eller pappa var jättesugna på en ny,var fel läge just då.Men vi fick iallafall provlåna Jonas fasters varmblodsvalack Rookie.Vi kände rätt fort att det inte skulle funka,han var stressig i stallet o missnöjd med sällskapet o stog mest i ena hörnet av hagen o längtade bort.Han var otrevlig o borsta,han slog både fram o bak men vi gav honom en chans,dom flesta hästar måste ju bo in sig ett par dagar,men till slut bestämde vi att han fick flytta tillbaka.Vi hade sån tur att jag fick hyra in Jessi där tills vi visste hur vi skulle ha det.Hon trivdes som fisken i vattnet med massa snälla kompisar,hon vart tom brunstig vilket hon inte visat något som helst tecken till på sju år!

Efter två månader blev både jag o pappa sugna på o flytta hem Jessi o hitta en kompis.Vi letade på blocket o hörde oss för av vänner o bekanta.Pratade med min bästa vän ,Therese,som frågat mig några gånger om jag inte ville låna hennes travsto,Sheila av henne.Vi bestämde oss för o prova.O det har gått väldigt mycket över förväntan!Det funkar bra i hagen med Jessi förutom att Jessi tjurar ihop ibland.Sheila är hur go som helst o älskar att bli ompysslad o är hur snäll som helst.Har ridit några gånger o hon är jättemysig,pigg o glad,lite tittig o så men känns ändå väldigt trygg o stabil o skulle aldrig få för sig att vända o hålla på som man är van med.Hon är helt enkelt en toppenhäst!!


Efter mycket funderingar har vi nu bestämt oss för o sälja vårat hus.Det ligger ute på hemnet o är visning på måndag.Vaför vi vill sälja är för att vi inte trivs att bo så här nära grannar.Det är absolut inget fel på grannarna men vi vill trots det bo för oss själva o gärna nära skogen, o där hundarna kan springa löst o man får lugn o ro.Vi vill helst tillbaka till där vi bodde förut,Filipshyttan.Finns ett hus där som snart kommer ut som vi är jätteintresserade av o som vi hoppas mycket på.Därför lägger vi ut vårat hus nu så vi vet om vi får det sålt o hur mycket vi får för det.


Känns som hösten är på ingång.O faktsiskt tycker jag att det ska bli skönt med höst.Efter den här underbara sommaren känner jag mig redo för det!


Blev ett långt inlägg,var ju ett tag sen jag skrev(har säkert glömt skriva om en massa dessutom).Själv föredrar jag o läsa bloggar som uppdateras ofta o där inläggen inte är så långa,alltså inte min egen blogg! Haha!


Take Care!!

Ovido - Quiz & Flashcards