Alla inlägg under november 2013

Av Marie - 23 november 2013 14:11

Ooops!Det var länge sen!Kan man ju lugnt säga!


Vad händer då?Vintern lyser med sin frånvaro o lika glad är jag för det,vinterhatare som jag är!Dock lite kallt idag o jag undrar hur jag ska överleva en kall vinter när jag redan håller på o frysa ihjäl..Det udrar jag varje år o likt förbannat överlever jag o tur är väl det!


Men en resa är bokad 28 februari till Kanarieholmarna så chansen är stor att jag står ut med denna vinter!Längtar!!!


Nu när det blir mörkt fort rider jag bara på helgen o det räcker bra åt Sheila,hon är glad för o få komma ut o röra på sig,får bli mer ridturer när det blir vår o ljust igen.Den rara hästen har stulit mitt hjärta Big Time!Hon passar mig som handen i handsken o jag blir tårögd när jag tänker på henne,saknar henne när jag inte är där.Hon älskar o bli ompysslad o gosa med sin mule på min axel o mot ansiktet.Så himla mysigt!Tycker inte hon är så hysterisk o rida längre,eller så är det för att jag vant mig med henne.Hon är fortfarande "rädd" för allt möjligt men det är inte lika hysteriskt som innan.Hon travar fint nu också,inte så travaraktigt o hetsigt förutom  när jag låter henne springa på o då kan hon falla in i pass om hon blir för het.Nån galopp har jag inte vågat mig på än...Bäst är hon o rida i skogen där det är lugnt o skönt då blir även hon lugn.


En månad kvar till jul o har jag har börjat köpa lite julklappar,vi handlar ju mest till My o det är ju inte svårt o handla till henne,hon har en lång önskelista så det är bara o välja o vraka.

Längtar till lite julbak o godistillverking,gillar sånt om jag bara har tid.Tänkte göra det traditionella Rocky Road o Snöbollar,tänkte även testa Polkabräck o saffranskladdkaka iår,slänger in recept här nån dag!

Ovido - Quiz & Flashcards