Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Lite uppdatering!

Av Marie - 7 juli 2010 13:33

Börjar inlägget med att sända en tanke till en av mina närmaste vänner.Hennes älskade mamma gick bort för nån vecka sen.Fruktansvärt!Man kan nog inte föreställa sig hur hemskt det måste kännas.Ens föräldrar ska ALLTID finnas även om det är omöjligt..Vilken tomhet det måste vara..Man finner inga ord..Man får visa att man tänker på henne o att man finns där om hon behöver mig..


Det har ju gått ett tag sen sist,som vanligt..O vad händer?Har inte ridit så mycket nu pga värmen o bromsen.Det är taskigt o plåga stackars Ida,hon lider ju bara av o gå i hagen.Så kusarna bor inne på dagarna o går ute på nätterna.Har ridit en gång efter premiärturen o det gick också jättebra!Vi tog några travsteg,var bara tvungen o se hur det kändes! :O) Underbart!


Pappa har semester så Lowa är på sommarlov hos honom! :O)

Det är ju lite tomt men följer med Johanna o ligan på morgonrundan iallafall.Lånar Hugo,deras labb eftersom att dom har två så kan hon dela med sig lite! ;O) Vi ses nästan varje dag o det är jättetrevligt.Barnen har så himla kul ihop o gillar varandra jättemycket!O vi har också kul.Helt sjukt vad lika vi är med allt.Det är  nästan sjukt!


My har fått en pool av Farmor o en av Morfar (som hon har hos honom) o hon älskar o bada.Hon är helt tokig!!Bra sysselsättning för henne o så är det skönt för mig för man slipper ju springa o passa henne hela tiden.Jag kan sitta lugnt vid poolen oplsaka lite o för en gångs skull;koppla av!!


I fredags var vi på dagis o hälsade på.Det verkade jättebra o Lotta som  ska ha hand om My verkar jätterar.My hade redan fått en egen hylla o klädkrok med sitt namn på!16 augusti klockan nio börjar vi på inskloning två veckor framåt.Har haft lite ångest för o börja jobba men nu känns det ändå skönt o få komma igång igen o tanken på att My ska vara på dagis o på nån annans ansvar känns inte så skrämmande längre.Hon kommer få det jättebra o få  busa hela dagarna.O jag kommer hemifrån o få vila hjärnan lite o få tjattra med llite folk o framförallt få TJÄNA PENGAR!!!

Nu kommer jag få leva väldigt snålt då mammadagarna är slut snart.Fram till jag börjar jobba igen kommer jag få leva på lägsta nivå dagar vilket är180 spänn om dagen!!Fy fan!Det är ju tamejfan skandal!!Så i augusti kommer jag få ut 5400 kr!O i september får jag INGENTING förutom barnbidrag eftersom att jag får lön från arbetet den 16e okober..Yayy!!Så det blir till o leva jävligt snålt nu..Vilket jag ju redan gjort så jag vet inte hur jag ska kunna leva ännu snålare..Har knappt köpt kläder till mig själv mest till My..Men har ju iallafall fått gått till frisören o är man bara fin i håret så kan man ju känna sig nöjd!


Appropå håret så la jag ju ut bilder på hur fint det blev sist jag var iväg o färgade..O ja..färgen satt i hela två veckor..så nu är det så där jätteblont igen.Det verkar vara meningen att jag ska vara asblond..Blir så sur!Men min frisör blev lite grinig på mig när jag var o klippte mig o han såg att färgen släppt.Han tyckte såklart att jag skulle kommit tilbaka så han fick göra om det..Men jag orkade inte så jag får skylla mig själv!

Johanna har slingat håret själv hemma o det vart jättefint,ser ut som det är gjort på salong!Så jag blev lite sugen på o göra likadant bara i utväxten eftersom att jag inte har råd o gå till frisören förrän i okober.O ska jag vänta så länge kommer håret se förjävligt ut o utväxten kommer vara ännu värre..

Igår kom min underbara granne o vän med en förpackning med färg o slinghätta till mig!!Samma som hon använt!!Fy fan vad glad jag blev!!!!Så imorrn ska jag till Mamma o fixa till kaluffsen.Håll tummarna att det inte blir en katastrof!!!


Var rädda om er!!Glöm inte bort att visa era föräldrar o andra nära o kära hur mycket ni tycker om dom!!!Det är jätteviktigt har jag insett dom sista dagrna då det hänt en del tråkigheter.Synd att sånt ska behöva hända fär att man ska inse det.Det är lätt att man tar varann för givet..


En dag kan det vara försent..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards