Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Marie - 12 juli 2010 20:52

I fredags grävde nån jävel av kabeln till telefon o internet!Fan vad handikappad man blir utan!!Men nu är jag tillbaka!


En riktig sommar har vi fått.Det är vi verkligen värda efter helvetesvintern som var med åtta meter snö o minus trettio.Så vi ska icke klaga nu när det är trettio plus istället!Det är SKÖNT!!!!Jag har klagat pyttelite bara men tänker på att det snart är höst o vinter snart igen så nu ska vi NJUTA gott folk!Så gnäll för fan inte!!!


I fredags gick Gubben på semester!Så himla härligt för oss alla!!Det fick han fira med några öl o en tripp till några arbetskamrater.Tyckte det var skönt o få lite lugn o ro på kvällen så jag protesterade inte.Snälla jag!  


I lördags var det dags för trettioårskalas.Gubbens systers karl,Robert,fyllde gubbe.O det firades med en riktig brakfest i folketshus i garphyttan.Det blev riktigt lyckat o det var faktiskt jättekul!Jag fick äran att för en gångs skull få dricka.Gubben erbjöd sig o köra för han tyckte jag var värd o få släppa loss lite!Gulle!Hade inte med mig nåt dricka för jag tänker på morgondagen då My vaknar klockan sex o då vill jag inte vara bakis.Men jag fick i mig några glas jättegod bål o dessutom bjöds jag på ett gäng Minttushots av Gubbens lillasyster Nadine o pojkvän Ragnar.Det var riktigt gott o det smakade inte ett dugg sprit,helt i mim smak.Så ja efter två års sprituppehåll blev jag lite på pickalurven.Men bara lite lagom så där skönt ni vet!Det behövde jag efter veckans tråkigheter..Trodde jag skulle vara lite bakis på söndagen men var lite risig i kistan som man alltid är dagen efter o så hade jag lite" ont i håret",men efter en rejäl frukost o en morgonpromenad var jag som folk igen.


Mamma o Benny var här o passade My.Vi har ju inte haft barnvakt nån gång på kvällen o vid nattning så jag var lite orolig att det skulle strula.Men det hade tagit en kvart,vilket är normalt,o natta henne!Känns ju jättebra för då kan man ju göra det fler gånger.Det är bra för oss o få hitta på nåt nån gång iblan bara jag o Gubben.Sen är det ju såklart det bästa av allt o få ha med My men kanske inte på fest! :O)


Nu är Gubben ute o fiskar med Svärfar o hans granne.Så nu ska jag njuta lite av ensamheten!


Hare fint i värmen o gnäll för fan inte att det är varmt!

DET ÄR SKÖNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards