Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Marie - 25 juli 2010 13:47

Japp idag blev det av!Har vart ridsugen bra länge nu men eftersom det varit dynghett o enormt mycket broms så har det verkligen inte gått o rida på ett tag nu.Ida lider verkligen av broms o dylikt så det har varit djurplågeri o tvinga ut henne.Men idag trotsade vi regnet o gav oss ut.Tanken var att jag skulle ta ett par varv i hagen men fan va tråkigt det är.Kände mig redo för o ge oss ut i skogen ,med sällskap av Pappa såklart.Har ju bara ridit Ida i sällskap av en annan häst o då har hon varit en riktig toppenhäst!När Jenny ägde henne så red hon henne ett par gånger utan sällskap o då slutade det med avtrillningar.Så jag var skapligt nervös idag kan jag säga.Men det gick verkligen över förväntan!När hon insåg att hon skulle slippa ridas i hagen förväntade jag mig en hög med protester men inte!Hon drog en lättnandes suck o spatserade glatt förbi med öronen pekandes rakt fram.O så gick det hela rundan som varadei 20 minuter.Riktigt lyckat blev det o som vanligt var jag nervös i onödan.Hoppas hoppas att det går så här bra varje gång nu!Målet är ju att Pappa ska slippa följa med o gå så småningom men just nu behöver jag den tryggheten.När man inte hållts på ett tag blir man en fegis o självförtroendet är ju inte på topp heller.Men får jag bara ge det ett par gånger hoppas jag att självförtroendet är som förr!


I fredags var världens bästa Therese här.Vi gick på bio,sex and the city 2.O ja den var självklart i världsklass!Man ville aldrig att den skulle ta slut o när den gjorde det började jag nästan tjuta!Haha!Man vill ju bara ha mer o mer av dom!Jag är verkligen ett Sex and the city freak!Efteråt åt vi på Burger King.Det  var verkligen välbehövligt o få komma ut o göra nåt annat.O vilken känsla att få äta i lugn o ro för en gångs skull!Men framförallt var ju det bästa av allt o få träffa Therese!Så TACK MIN ÄLSKADE VÄN !!!!!!  

Ovido - Quiz & Flashcards