Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Nu räcker det!Fanimej!!!

Av Marie - 20 februari 2010 14:44

Ja det börjar bli tjatigt nu med mitt gnäll på vinter o snö!Det har inte varit några positiva inlägg sista tiden.Men jag kommer igen när det blir vår.OM det blir vår!Då lovar jag bara positiva inlägg ;O) !


Idag hatar jag skiten mer än innan!Det är snöstorm ute o -14 !Så här jävla less har jag inte varit på länge!Jag är riktigt deppig o orkar inte ett skit.ALLT är jobbigt!!!Tom smågrejjer är skitjobbigt tex ta ur diskmaskinen..Jag vill bara ligga i soffan under ett varmt täcke o äta godis fram tills det blir vår.

Samtidigt är jag sjukt uttråkad.Är less på o bara vara inne o stirra.Enda höjdpunkten är när jag går ut med Lowa,men fan,inte ens det är kul!O när inte jag tycker det är kul o gå på promenad är det riktigt illa.Egentligen kan jag ju göra en massa saker.Finns ju massa kompisar som är hemma o är mammalediga o gravlediga.Men jag orkar inte.Fast jag vill.Men jag tycker det är så olustigt o köra bil när det är sånt här väglag.Speciellt när jag har My i bilen.Är skitskraj att det ska hända nåt.O det är ju inte helt omöjligt nu.Så därför stannar jag inne.O ruttnar bort.Tycker synd om My,hon vill nog ut o träffa lite folk o kompisar.Men vi får hoppas det blir vår snart så man kan åka runt lite o framförallt vara ute!!!


Senare idag ska vi åka o hälsa på Sara,Ola o lille Emil.Ska bli skönt o träffa lite folk.O kul för My o träffa en kompis!

Egentligen ska man väl hålla sig inne nu när det är sånt här väder.Dom har ju varnat på nyheterna för kaos.Men vi chansar o åker dit iallafall.Det är ju inte så långt..O så är det en mindre väg dit s å det kanske inte är så mycket folk som åker där nu.Gubben får köra.Han är kung på o köra bil!


Vi har skaffat en sån där lära gå vagn till My nu.Hon gillar den skarpt.Hon blir skitglad när hon är ute o knallar med den!Hon bara skriker o skrattar o blir alldeles till sig!Min lilla älskling!Hon är den enda som kan få mig glad nu när man är så deppig!


Folk som inte har barn förstår nog inte känslan av hur lycklig man blir av sitt barn!Man känner sig jättekär(fast en ännu större känsla) dygnet runt.Ibland är man så lycklig så man grinar!Känslan när hon lär sig nya saker,som när hon vinkar till en eller pussar en på morgonen.Den känslan är obeskrivlig!Det fattar man bara när man fått barn.Man tror inte det om sig själv.Jag har aldrig varit särskilt barnkär.Men man förändras väldigt mycket när man fått barn.Iallafall på det planet.Men för den sakens skull vill jag inte ha en miljard barn.Jag tror faktiskt det räcker med Lilla My.Har inget sug efter ett till eller fler till.Men man kan ju ändra sig.Jag ville ju inte ens ha ett barn!Tur att man kan ändra sig.

O jag ångrar mig inte en sekund.

Det här är det största en människa kan vara med om!

Tro mig!!


        



 
 
Ingen bild

malin

21 februari 2010 12:56

Men, jag börjar ju nästan grina!! Men jag håller med, kärleken till sitt eget barn är unik!

 
Hanna

Hanna

23 februari 2010 00:09

ja fy fan för denna snö!!
Men du är inte ensam om att vilja hålla dig hemma. Jag är precis likadan. kör inte om det inte är absolut nödvändigt. Iallafall inte med Anton med.
Vi får ta igen det vi misssat socialt till våren istället :-)
Men visst blir man depp av att sitta instängd. dator och Tv:n tröttnar man ju på och nu är det ju så kallt att man inte vill gå ut och gå!! Det är tur att vi har våra barn för som du skrev så ger dom en så otroligt mycket glädje och kärlek i kroppen att man inte vet hur man ska förklara det ens!!
Nu är det snart Mars Marie...en månad med risk för att snön ligger men den får vi hålla tummarna hårt på att våren kommer löpande som en hare på flykt!!

Kram!!!

http://iloverico.bloggplatsen.se

 
Mia, 17år och mamma  till William och Marcus

Mia, 17år och mamma till William och Marcus

25 februari 2010 14:50

ja de är synd om djuren nu när det är så här kallt.
Särskillt alla djuren som bor utomhus och alla utslängda katter. Hur klarar dem sig egentligen? :S

http://www.snuttegubbe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards