Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Bryt ihop o kom igen

Av Marie - 11 februari 2010 14:29

Fy fan...Den här veckan borde inte ha funnits!Fan va kasst jag mår hela tiden.Är jävligt less på o aldrig bli frisk o aldrig få sova ut ordentligt.Hade behövt sova ett dygn känns det som.Men det går inte när man har barn.Det är underbart o ha barn.Men faktiskt inte när man är apsjuk hela tiden.Man känner sig som världens tråkigaste morsa.Orkar inte busa o inte hålla ordning på henne hela tiden.Nu är det uppfostring o "aja baja" hela dagarna,för hon testar gränserna hela tiden.O jag orkar inte tjata hela tiden.Har lust o gå ut o lägga mig i en snödriva o dö o återuppstå till våren.


Har ju varit dyngförkyld sen förra onsdagen.Dessutom fick jag en släng av kräksjukan natten till i tisdags.Vaknade av att jag mådde skitilla.Var tvungen o gå ner o spy.Gick upp igen för o försöka sova men efter några minuter var det dags igen.Åh fy fan...Lyckligtvis somnade jag snabbt om igen o vaknade som vanligt vid fem när Gubben går upp för o först gå ut o pissa med Lowa o sen ge My välling.Hon vaknar alltid vid fem o vill äta men som tur är somnar hon om brevid mig i våran säng o så får vi sova till åtta,halv nio.Tack Gode Gud!Men i onsadgs räckte inte det,jag var så satans trött så jag såg stjärnor.Tog en 40 minuters promenad på förmiddagen för Lowas skull.Längtade till My skulle sova middag så jag också kunde få sova.Men hon vägrade naturligtvis somna.Så jag la henne brevid mig istället i hopp om att hon skulle somna snabbare.Men inte!Så jävla trött o tömd på både näring o vätska ,hade inte kunnat äta mycket på dagen heller så jag var svimfärdig.O när My inte ville sova bröt jag ihop o börja grina.Tills lut somnade hon o vi sov i två timmar!Såå skönt!!!!

Är mycket piggare idag men fortfarande trött o känner mig skitlåg.


Det är väl bara o bryta ihop o komma igen..


My har som sagt fått en egen liten vilja o en bestämd sådan!Men nu börjar hon iallafall förstå vad "aja baja"betyder o hon är faktiskt väldigt duktig!Hon kan testa en några gånger o ge en ett lite busflin.Det är väldigt svårt o hållla sig för skratt!Hon har börjat med ett skrik "iiiiiiiiiii" som låter som att hon är skitarg.O det är hon ibland när hon låter så men iband vet hon nog inte varför hon låter så.O så har hon lärt sig o vinka!Så gulligt!Man blir alldeles tårögd!

Hon vill stå hela tiden o ibland kan hon stå helt själv i några sekunder!

Om man frågar vart Lowa är så vänder hon sig o tittar på Lowa!  Det är ju hennes kompis!

En tand har kommit upp o en till är på G.

Lyckligtvis har hon klarat sig från sjukdomar förutom dom tre dagarna efter trettondagen då hon hade feber o var jätteförkyld.Hon har nog ärvt Gubbens superimmunförsvar.Han är aldrig sjuk!  


HAHA!TOKUNGE!!!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards