Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Favorit i repris

Av Marie - 6 februari 2010 14:29

 Jaha..då var jag sjuk igen..Tredje gången sen trettondagen.Fan va less jag är på detta nu!!!!!Började i onsdags kväll med att jag vart så otroligt trött o orkeslös.Jag höll på o somna när jag gick ut med Lowa på eftermiddagen.Så på torsdagen var jag skitkass men ändå gick jag en timma på förmiddagen.Smart!Det blev ju inte bättre precis!Men igår fick Lowa nöja sig med en halvtimma.Så sjukt trött är jag o djävulskt ont i halsen.Har nog haft feber också men det försvann inatt för jag höll på o svettas ihjäl!!Hade hoppats på o få sova ut inatt så man kan få bli frisk nångång.Men som sagt så höll jag på o svettas ihjäl o så var jag så torr i halsen.Orkade inte gå ner o hämta vatten.Dessutom lät luftvärmepumpen så inihelvete så hela huset skakade.Då kan iallafall inte jag sova.O Gubben snarkade som Fan,det är inget han brukar göra..Fan va arg jag var!Så jag har typ sovit tre timmar inatt!Jävla trevlig o glad man är idag då!Gubben är ute o fiskar så man får glatt vara vaken o ta hand om My.


Läste nånstans att det vanligaste folk bloggar om är sina sjukdomar,typ förkylningar,maginfluensa mmm.Den som skrev artikeln tyckte att det är jävligt ointressant o läsa om hur sjuka folk är.

Men va Fan!!!!!Man skriver väl vad man vill i sin blogg!?Det är ju frivilligt o läsa!!


Är jävligt less på vintern nu!Den verkar aldrig ta slut o mer snö kommer det.Fan vilken tid det ska ta för den o smälta bort..Det dröjjer väl evigheter innan det blir vår!  


Är jävligt  less på folk på Facebook som gnäller på oss som gnäller på vintern hela tiden.Det komiska är ju att dom som tycker att vintern är så jävla underbar är dom som bor i lägenhet i stan!!

Det är ju jävligt lätt för dom o säga som får skottat fram till dörrn.Själv får man knappt upp dörrhelvetet för all skit som ligger i vägen,dessutom har dörrn svällt för att det varit så kallt så enda sättet o få upp aset är o sparka upp den!

O när det är sju meter snö som drivit igen kommer man inte fram med barnvagnen.O det är ju en fördel när man måste ut med sin hund som får ADHD om man skiter i rutinerna(minst en timmas promenad på förmiddagen).

Dom som gnäller på oss har heller ingen bil eftersom att dom bor nära jobbet o allt annat man behöver komma till o kan gå eller åka buss dit.Eller så har dom bilen i nåt varmt garage.

En annan måste skotta bort all snö för o överhuvudtaget komma fram till bilen.Dessutom är den täckt av snö o is som måste bort först.O så måste den värmas upp en kvart innan man ska iväg.

I stallet fryser vattnet,ströet,skiten o hösilaget.Allt tar dubbelt så lång tid i stallet på vintern.

Hon som senast gnällde på oss som hatar vintern bor i stan,har gångavstånd till sitt jobb,ingen bil,två chihuahua(stavning??) som är glada om dom slipper gå ut i skiten,dessutom ska hon snart åka utomlands!Haha...Ja jag förstår om hon gillar vintern!!


Men man får väl skylla sig själv som bosatt sig på landet.Då får man väl gilla läget o hålla käften helt enkelt!


Men det kan jag inte.


Jag hatar vintern.Pedofiler,våldtäktsmän,barnamördare,o djurplågare hatar jag mest av allt men sen kommer vintern!


För övrigt är det jävligt rart o bo på landet!


Från april till oktober!



Krya på er som är sjuka!


O Krya på mig!


  

 
 
Jenny

Jenny

8 februari 2010 13:02

Jag måste erkänna att igår tyckte jag det var rätt trevligt med vinter. Var ju ute och red en sväng och solen sken och fåglarna kvittrade och hästen uppförde sig exemplariskt! Då var det ganska mysigt faktiskt och inte var det speciellt kallt heller. :) I övrigt så avskyr jag vinter som pesten!!

http://agentjane.bloggspace.se

 
Ingen bild

malin

8 februari 2010 20:02

Haha, jag är också trött på vintern nu! Även om jag tycker det är väldigt fint. O hälldre än plask o grått. Tråkit att du är sjuk!! =( Jobbigt att man inte får vila när man är sjuk... Vi ses! Krya på dej! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards