Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Det är inte gratis o va snygg!

Av Marie - 2 februari 2010 14:05

I lördags var jag hos frissan.Jag fick dra lott på morron för o veta vad jag skulle göra med eländet(håret).Jag velade mellan beiga o ljusa slingor eller vitblont/platinablont/asblont/bimboblont (kärt barn har många namn).Det blev det senare.Hon fick nästa bort allt det guldiga som varit i håret.Bara lite kvar..

Jaha..sen skulle jag betala...Jag vet inte om jag tänker skriva vad det kostade men det är på fyra siffror..Jag klippte mig inte utan färgade bara..Ehhhh..jag känner mig rånad!Jag började grina inombords när jag gick därifrån.Blev lite fundersam sen så var tvungen o fråga henne om hon råkat ta betalt för klippning också..Men nej..Dom använder ju dom bästa produkterna på markanden så det är därför det blev så dyrt...Men det hjälper faktiskt inte mig i det här läget.Jag är så in i helvete pank nu.Pengarna som blev över räckte till snällpiller(p-piller),tanka bilen,lite barnmat o bananer..Kul måna!O ändå fick jag ut mer än vad jag brukar.Ingen kan ju påstå att man blir fet av föräldrapenningen!Som mest får jag ut 6500,o det fick jag denna gång..Men då går ju 4600 till räkningar,hus o sparkonton..Ja så då blir det inte mycket kvar.

Sista gången jag gick dit kan jag säga.Man har faktiskt inte råd o vara så " lyxig".Det får bli nån annan nästa gång,möjligtvis nån på den salongen jag gick till förut.Tjejjen jag gick till där(som nu är mammaledig) tog 1050 för färg el slingor plus klippning o så plockade hon ögonbrynen..O det kan jag betala känner jag..För det är lite mer normalt pris!


Så alltså blev det inget varv på marknadsafon.Jag gick in i väggen..


Har mått jävligt illla i helgen också.Natten till lördag trodde jag att jag blivit magsjuk.Vaknade flera gånger o trodde att jag skulle spy.Men det blev inget.Så på morgonen funderade jag länge på om jag skulle iväg till frissan,men jag mådde bra o kunde äta normalt så jag trodde att det var av det djävulska mensvärken jag hade.Efter frissan träffade jag Camilla o tog en fika o det gick utan o spy.Men sen började det snurra o jag fick hjärtklappning.Fan tänkte jag..Kul o spy bland folk!Det kan ju vart psykiskt också..Men jag åkte iallafall hem.På söndagen skulle vi på Emils dop men jag beslutade mig för o avboka det.Man vill inte sitta bland en massa folk o må dåligt.O är det magsjuka känns det inte så snällt o smitta ner alla.

Men jag tror det var av mensvärken jag hade..Skit i samma!Kasst mådde jag iallafall..



 
 
Ingen bild

malin

2 februari 2010 20:57

Du är inte gravid då? =) Låter mystiskt som du mådde! kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards