Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Rosa grisar i skogen o Lowas försvarstal

Av Marie - 22 oktober 2009 19:13

 Inatt drömde jag mycket skumma drömmar, man kan ju tro att jag är gravid för då drömmer man bara skumma drömmar,gjorde jag iallafall!

Drömde att jag var ute o gick den vanliga rundan.Det var rätt mörkt,antingen var det kväll eller bara en grå dag.Lowa som är lös springer omkring o reser ragg o skäller o jag blev livrädd.Längre fram på vägen ser jag tre rosa stora grisar,dom ser ut som vildsvin fast dom är rosa. Lowa blir vansinnig o springer fram till dom o dom blir helgalna o jagar henne.O jag bara skriker som en galning.Haha..Sen upptäcker jag att hela skogen kryllar av rosa arga grisar!Så jag springer fort som bara den hemåt med barnvagn o allt samtidigt som jag ropar på Lowa.När vi kommer hem står Lowa på trappen andfådd o rädd.Åh vad lättad jag blev!Upptäcker sen att tomten vimlar av rosa grisar!!Får panik o låser upp dörren till huset o slänger in både Lowa o My.Låser dörren o pustar ut,sätter mig i soffan o ser att båda kissarna är inne!O dom är ROSA dom också!HAHA!!Vet inte vad som hände sen för sen vaknade jag!

Man har ju kvar den där känslan man hade när man drömde ganska långt efter man vaknat så efter att vi klivit upp imorse var jag tvungen o titta ut så det inte var grisar på tomten o att katterna inte var rosa!Det var dom inte o inga grisar såg jag till hellerSkrattande

Känslan satt kvar när vi gick på promenad,funderade länge om vi verkligen skulle gå rundan där dom rosa grisarna varit inatt.Men jag sa till mig själv o skärpa till mig så vi gick den vägen iallafall.Hade Lowa i koppel (vågade inget annat)

Hon blev faktiskt lite knäpp på ett ställe o reser ragg o håller på.Fy fan va rädd jag blev,kunde knappt andas!Hör att det prasslar i skogen,jag trodde att jag skulle dö!!!Haha!Det gick fort hem kan jag säga!!


Idag har My o jag varit i stallet o mockat o kramats med hästarna.Eller iallafall jag,My låg o sov i vagnen.Passade på o borsta av Jessi(våran ponny) medan dom åt hö i hagen.Hade tänkt ta in båda två o borsta av dom ordentligt men Ida hade en surdag o ville inte komma in (ditt lilla charmtroll!!) så då fick hon vara skitig.Pappa borstar henne säkert ikväll iallafall...Försöker åka dit o grejja iallafall en dag i veckan så pappa får ta det lugnt nån dag.Åker ju dit en dag på helgen också men då brukar han ha fixat stallet på morgonen.Mysigt var det iallafall!


Om en och en halv vecka blir My 6 månader!Herregud vad tiden går fort!!!Tänk,om 6 månader är hon ett år!!Sjukt!Mycket har hänt med hennes utveckling på bara några veckor.Hon vänder runt o far omkring hela tiden.Sträcker sig efter saker skrattar o "pratar".O när hon vänt runt på mage försöker hon på o krypa men hon får inte riktigt till det men hon kommer iallafall nånstans ,hon försöker i max tio minuter sen blir hon förbannad!Haha..


Djuren har hon börjat intressera sig för o hon älskar dom!!Mest Lowa.Så fort hon kommer in i rummet vänder sig My åt hennes håll o flinar o sträcker ut armarna precis som hon vill klappa henne!När My är lessen ropar jag in Lowa så My får känna på henne o genast blir hon lugn o glad igen!O hon älskar verkligen o ta på Lowa, hon blir alldeles vild!O Lowa älskar My också.Tyvärr är hon ju lite klumpig av sig så man får vara med hela tiden så att hon inte pussas för "hårt" eller  när My ligger på golvet o Lowa ligger brevid så får man kolla att hon inte lägger sig på henne eller duttar med tassen på henne.Hon verkar inte förstå att hon är lite ömtålig.Men hon lär sig nog.Annars är hon hur snäll som helst mot barn!!!Förutom som sagt att hon är klumpig och kan springa omkull små barn.Hon menar ju inget illa med det,hon är bara lite ivrig o busig.Hon blir nog aldrig vuxen!

Har fått frågan"litar du verkligen på henne??" hundratals gånger både av nära vänner o släktingar och av främmande personer jag möter på promenader...Dom menar alltså om jag litar på henne när hon är med My..

Så nu gör jag klart en gång för alla;JA JAG LITAR PÅ MIN HUND!!!TILL 110%!!!!!Fråga mig inte den frågan nåt mer!!TACK!!Undra om jag hade fått frågan om jag hade haft en annan hundras,labrador,flat,pudel eller nån liten hund...Bara för att jag har schäfer så ska man inte lita på henne eller vad??Snällare hund finns inte!Fick frågan en gång av en gubbe när jag var ute o gick,"men kan du verkligen lita på henne till hundra procent,det är ju trots allt en schäfer!Kan du verkligen lämna henne ensam i samma rum som bäbisen?"Haha..Va fan..Nej jag lämnar henne inte ensam i samma rum som My av den enda anledningen att jag inte vet att hon kan ta det lugnt o inte lägger sig på henne eller slickar ihjäl det stackars barnet!Men det ska jag säga er, hon skulle ALDRIG bita henne!!!!!!!!!!!!!Jag vet det för jag känner henne bättre än någon annan o hade jag vart det minsta tveksam hade jag tagit bort henne!!Jag älskar min hund lika mycker som nån annan familjemedlem o  när såna här frågor kommer upp gång på gång blir jag faktiskt lessen!Jag kan förstå att folk frågar hur hunden tar det när man precis fått bäbis eftersom att dom då kan bli avundsjuka o känna sig utanför..Varför frågar ingen om jag kan lita på katterna?Dom är väl opålitliga om något djur!Jag älskar katter men dom är faktiskt opålitliga,det går ju inte o uppfostra dom,jo till viss del..O det kan jag säga er så slipper ni fråga!Nej jag litar INTE på min katter ihop med barn.Dom känner jag också mer än nån annan.Molly är väl den som är gosigast o socialast av dom två men gör man nåt som inte passar kan hon bita en!Igår tex satt jag o matade My i soffan o Molly ville vara med o ligga i knäet o det fick hon.My satt o tog på henne o Molly låg o spann men rätt var det är vifftar My till med armen,men jag var beredd på det o på Mollys reaktion så jag hinner få bort My´s arm för kattfan bet naturligtvis efter hennes arm!Skitdjur..

Miranda,den andra katten är min ögonsten.Hon är en udda katt (jag gillar såna djur,som ingen annan gillar) osocial o inte jättecharmig.Men hon håller sig undan o kommer bara fram när hon själv  vill umgås.Henne tvingar man sig inte på( o det ska man inte göra med djur heller tycker jag,dom ska komma fram självmant om dom vill umgås) för då jävlar smäller det!Det har hänt att hon bitit folk som velat klappa henne!Haha!That`s my girl!!


Har träffat ett antal "folkilskna"hundar i mitt liv,schäfrar,tax o ett gäng andra..Men bara för att att jag blivt biten av en tax är jag inte rädd för taxar...En kompis jag hade när jag var yngre hade en schäfer som var helt jävla tokig som dom var tvungna o stänga in när det kom folk.Tack o lov tog dom bort hunden.Dessvärre skaffade dom en annan schäfer som också den blev folkilsken.Men den tog dom också bort.Sen blev det ingen mer hund!Hallelujah!När jag träffar hundar ser jag inte rasen utan individen o vad hunden har för ägare..Är ägaren en vettig person är ju oftast hunden också det!Camilla tex(o Emilie) har en amstaff som folk verkligen har fördomar mot men gud vilken go hund!!Han är helt underbar!!!!Det finns verkligen inget ont i honom!!!Trots att det är en så "hemsk"hundras!!

Jag respekterar folk som är hundrädda men jag hatar när folk har fördomar mot schäfrar,rottisar,amstaff,pitbulls bara för att nämna några..


Se efter individen istället o inte vad det är för ras!!!!!!!!!!!!


Nu ska jag inte tjata om detta mer!!!!Thank God!!!Skrattande


Kram på er

 
 
Jenny

Jenny

24 oktober 2009 21:06

Äh folk är ju pucko som inte får ihop det där med barn och djur. Jag blir så vansinnigt provocerad när folk kläcker såna där korkade kommentarer.

http://agentjane.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards