Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Marie - 8 oktober 2009 18:52

Satan vad mörkt det är nu på kvällarna!Alldeles kolsvart!!Usch...Känns som klockan är typ nio men är bara sju..Ser inte fram emot en mörk,lång o jobbig vinter!Jag mår nästan dåligt när det är vinter..Visst är det lite mysigt med snö men fan inte i ett halvår o inte 2 meter snö som det var i vintras!Allt blir så besvärligt när det är kallt o snöigt..Bilen är kall,rutorna måste skrapas o besvärligt o åka när det är snöigt o halt..Ut o gå   med barnvagn ska bli spännande i drivvis med snö..Å fy fan..Jag tror jag går ide!!!Kom ihåg i vintras när jag var gravid med foglossning o sånt skit..Det var ju sjukt mycket snö oxå o jag var vansinnig varenda gång jag skulle ut med Lowa,det var så satans jobbigt o gå!!!Man såg ut som en pingvin som skitit på sig!Skrattande

Hur som helst så hatar jag vintern!!!


Igår träffades jag o Jenny hos pappa,snackade lite skit o fikade;maraboutårta!!!!!Såå gott!!Tur den är dyr annars hade man ätit en sån om dagen!Lowa o Tyra (Jennys dobberman) busade o sprang runt som "psyksjuka apor" som Jenny brukar säga Skrattande !Dom funkar så bra ihop,dom är lika dampiga båda två!Fast jag tror allt Tyra är snäppet värre! Haha..Dom har aldrig blivit osams heller så man kan ju lugnt släppa ut dom utan o behöva kolla till dom så dom inte blir osams.Det var kul o träffa Jenny!Tyvärr träffar man ju inte sina kära vänner så ofta,men när vi väl ses så är det otroligt kul!!Vi pratade om att jag kanske ska få följa med henne o rida!!!Hon är medryttare på en fjording o ägarinnan har fem till!!Gud så kul det ska bli!!


Har haft lite ridabstinens nu ett tag..Men det kommer garanterat gå över till vintern!Det är så mysigt o rida ut i skogen när det är en sådan där härligt solig höstdag!Har ju två gamla ston hemma hos pappa men ingen är väl särskilt ridbar..Ponnyn är gammal o öm i hovarna o är glad hon slipper röra på sig mer än till o från hagen!Dessutom är hon ju lite för liten för mig o rida på,det går men det känns inte så snällt1Mina ben släpar ju i backen!O Ida,travaren är väl inte jättekul o rida själv.Hon är helt underbar om man har sällskap!!Skönt det hade varit om hon varit likadan när man rider själv!Hade en haflinger på foder förut men lämnade tillbaka henne när jag var gravid.En jätterolig häst o rida!Snäll men mycket ös i!!Saknar henne faktiskt..Men nu har man ju varken tid eller råd med tre..O då hade man ju sällskap till Ida..Men men får ta tag i henne till våren,det går nog o få till henne så man kan rida själv om man anstränger sig lite..Nu känns det onödigt o sätta igång henne eftersom att jag troligen kommer kunna rida henne bara en dag i veckan.Kan ju inte ta med My på ridtur redan!Skrattande O som sagt är det snart vinter o då har man ingen lust o rida iallafall så gamla "donnan" får vintervila..Haha..


På måndag släpps biljetterna till Kents turné!!!!Det gäller o vara snabb o sitta beredd  på Ticnet så man får biljetter till spelningen i örebro den 30 e mars!Det brukar vara ganska fort slutsålt,men vi har lyckats förut!Ska dit med Therese o min gamala mor!O den 12e december är det dags o gå på Winnerbäck på conventum här i örebro!Skönt o ha nåt o se fram emot när det är vinter..Då kanske skitvintern går lite fortare!


LÄNGTAR!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards