Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Damn,it´s dark!

Av Marie - 20 oktober 2009 18:27

Sorry för dålig uppdatering!!Men det händer ju inte så mycket just nu så då är det bättre o vänta med bloggandet så man har lite o skriva om!Glad 


Grått o trist har det varit idag,riktigt sovarväder...O mörkt som fan är det på kvällarna..Usch..Gillar inte detta..Men det är bara o gilla läget!Om sex månader är det ju vår!Skrattande Ser vi fram emot!


Igår var sotar´n här..Fick en lapp förra veckan att han skulle komma mellan 11:00 och 13:00..Åhhh..va segt o gå o vänta!Trodde han skulle komma vid elva, dom brukar alltid börja med vårat hus men icke!Halv ett blev jag tjurig o tog en promenad,hade inte varit ute med den stackars hunden än,fick dåligt samvete!Hade jag gått när jag brukar gå vid tio hade han säkert kommit elva så man hade fått stressa hem!Naturligtvis möter jag sotar´n när jag går iväg så jag får springa hem!!Va fan!Haha...Så jag låser upp o släpper in honom.När han åkt igen gör vi ett nytt promenadförsök.Väl hemma igen upptäcker jag att gubben gått in med sina skitiga skor!!Hallå!!Gör man så??Det var inte lätt o få bort spåren heller..Förbannad blir man..Dom brukar alltid ta av sig skorna när dom ska sota,men inte denna gubbe..Jaja då fick man ju städa iallafall!


Inget hus har vi hittat än..Rynkar på näsan Det i Hjortsberga var ju jättefint,men inte när vi läste besiktningsprotokollet!Det var varning för fuktskador på en massa ställen(badrum,tak,väggar...) så det vart ointressant ganska fort!Undra om dom får 1,3 för det som dom begärt..?

I torsdags var vi o kollade på ett mellan Kumla o Fjugesta..Första intrycket var väl inte så kul..Trädgården var vildvuxen o huset var inte målat på ett tag..Men invändigt var det ganska charmigt o på nåt vis gillade både jag o Gubben det.Lagom stort åt oss(126 kvm..) o bra läge med en lada till som ena delen var rutten på..Haha..Det var lite o göra på det men bara enkla grejjer som målning,tapetsering,fixa till trädgården o ladan..Igår tittade jag tom efter dagis i närheten!Vi la ett bud idag men nån annan hade lagt ett högre bud så det är inte intressant längre..

Men vi letar vidare..Vi är kräsna,men det ska man väl vara.Man ska ju trots allt bo där o trivas..


På lördag ska jag till frissan!LÄNGTAR!!!!!Håret just nu ser riktigt för jävligt ut!Tur att det är mösssäsong!1-2 cm är råttfärgad utväxt,sen är skiten orange,en liten bit är jätteblont o i underhåret är det rödbrunt(kvarlevor efter att jag varit brunhårig) Har jag i silverschampo blir det som är ljust blå/lila!Haha..Skitsnyggt!!Men jag vet inte hur jag ska ha håret..Har beslutsångest kan man lugnt säga...Det är ju jättefint med jätteblont,nästan vitt(Amanda Jenssen blont) men utväxten blir ju inte snygg,o just nu har man ju inte råd o springa hos frissan varannan månad..Är lite inne på o ha lite beige aktigt på håret,har sett massa bilder på det o är ju skitsnyggt o så blir det ju inte så kraftig utväxt..Ska till en annan frisör än hon jag brukar gå hos eftersom hon snart ska ha barn!Så nu bär det av till Camillas frisör,Ida på Skönhetscompaniet,ligger ovanpå Face...Hon är tydligen en av landets bästa (eller var det örebros..?) frisörer så jag ser verkligen fram emot o se vad hon ska hitta på!Hoppas iallafall att hon får bort det orange skiten..Efter det blir det en träff med <3 Camilla <3 på stan!!Ska bli roligt o se hur hennes lilla mage ser ut!Hon o hennes kille ska nämligen ha bäbis i vår!Glad


Nu ska jag ta mig en dusch sen blir det ryggläge i soffan!Ikväll är det Den stora resan på Svt.Det är en "reality"serie som handlar om tre familjer som åker till varsin infödingby i Fan vet vart,tror ett land var Indonesien..Är rätt kul o se hur dom lever,o va bortskämda vi svenskar är!För några program sen var det en infödingkvinna som skulle föda barn.Dom gjorde iordning en hydda hon skulle föda i,när värkarna började la hon sig o sov med sällsakp av några andra kvinnor!Hur fan kan man sova sig igenom värkarna!Haha!Tufft!Sen när bäbisen skulle ut satt hon sig på huk som hon satt på toa.Inte ett ljud sa hon o inte heller en min visade hon!!Haha!!Ganska impad blev jag!!När bäbisen kommit ut satt hon där som inget hänt!Några timmar senare jobbar hon på som vanligt o bär tunga grejjer!Haha!Det skulle vart vi det!!Men undra hur dom gör med underredet med rengöring o sånt..?O dom lär ju spricka precis som vi gör...Det kanske läker ihop av sig självt..Men verkar inte så hygieniskt..Själv kunde jag inte gå eller sitta på en vecka efter förlossningen..Haha..

Blev väldigt impad av dom iallafall!!


Go natt Darlings!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards