Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Lovely Monday

Av Marie - 5 oktober 2009 13:28

Idag är det sånt där rart höstväder,solen skiner..Men det är lite väl kallt för min smak!O kallt som fan är det inne!Har försökt elda i kaminen, men utan tidningspapper är det omöjligt o få eld!Gubben brukar lyckas utan papper,han kör bara med näver!Brinner hur bra som helst!Men jag misslyckas,har försökt hundra gånger nu på förmiddagen.Det går inte!!!!Har slängt in kompostpåsar,toapapper,men det vägrar ta sig!Morr!!Jävligt märkligt att det inte kommit nån reklam man kan elda upp!Brukar ju vara proppfullt i brevlådan på helgerna!Men icke!!Vi får väl sitta här o frysa!


My`s feber gick iallafall över i lördags,det var nog av vaccineringen,som tur var!Men usch vad lessen hon var i fredags,hela eftermiddagen grät hon o sen somnade hon en stund o sen grät hon hela kvällen.Hon var otröstlig!!Det skar i mig!!När hon väl somnat sov hon jättedjupt o när hon vaknade var hon pigg o glad igen Glad !

Själv blir jag inte klok på min sjukdom,ena stunden mår jag skitbra o sen skitdåligt!Idag mår jag bra,än så länge!Hade ju varit skönt om skiten bröt ut istället!Hatar o gå o vara småsjuk!


Lowa var hos "morfar" fredag till söndag.Det var skönt men det blir alltid tomt när hon är borta!Man kommer på sig själv med o gå o prata med henne fast hon inte är där!Haha..Gå på promenad känns väldigt konstigt utan hund,man känner sig handikappad!!När hon kom hem igår var hon en väldigt trött o nöjd hund!


En del människor gör mig förbannad(en del dagar är det många människor som gör mig förbannad).Grannarna har en schäfertik;Daisy,som Lowa brukar busa med!Ägarinnan(hon får heta kort o gott L) har jag haft väldigt svårt för ända sen dagen vi flyttade hit..Hon är trevlig o pratar  o så men är väldigt dryg o en besservisser (hur stavar man?) när det gäller en del saker.Hundar mest..Hon är väldigt duktig.Tycker hon iallafall..

Ända sen vi skaffade Lowa har hon varit "på" o gett oss tips(eller det låter mest som en order när hon ger tipset..)Dessvärre tycker jag inte hennes tips är nåt o ha!Tycker faktiskt inte om när folk kommer o talar om för mig vad jag ska göra,särskilt inte med mina djur!Det är klart,det beror ju på hur man säger det.Men L är kaxig o dryg därför tar jag inte till mig det hon säger!Jag ber om råd om jag vill ha det!!Jag känner duktigt folk som jag kan fråga om jag behöver bra råd(Camilla o Åse,känn er hedrade!) angående mina djur!

Ja ja,till saken!I fredags gick jag en sväng med Lowa innan pappa skulle komma o hämta henne.Träffar på L o Daisy så jag släpper Lowa så dom får busa hemma hos dom.På backen ligger ett ben som Lowa naturligtvis vill busa med.Jag blir lite skeptisk eftersom att just såna saker brukar göra att hundar ryker ihop.Men det går bra.Sen går vi iväg tillsamman en bit.L ska till sin mamma som bor en bit bort på vägen o jag ska in i skogen.Vi kopplar hundarna o går iväg.Daisy tar med benet.Lowa vill fram o busa med Daisy o  försöka ta benet,det gick ju bra när dom var lösa.Daisy blir helt galen o flyger på o Lowa o biter efter henne.Lowa som är världens mespropp i såna lägen lägger sig på backen o visar sig underlägsen.L släppte Daisy när hon blev så arg (!) o jag har ju naturligtvis kvar Lowa i koppel o försöker få henne därifrån vilket ju är svårt när Daisy är lös o bara hugger o hugger efter min stackars hund!Tack o lov tar L tag i Daisys koppel.Hon trodde hon skulle ge sig när hon släppte lös henne,eftersom att hundar blir kaxiga när dom "sitter fast".O det håller jag ju med om.Men nu blev det inte så o då tycker jag man kan ta tag i sin hund..L tyckte jag skulle släppt Lowa oxå.Vafan!Aldrig!Det är väl bättre o ta isär hundar som ryker ihop?!Dessutom var inte Lowa ett dugg sugen på o slåss.Det är ju vi som är ledare som bestämmer!?Har jag fel!?Skulle jag släppt Lowa o låtit Daisy göra henne illa!?

Den där situationen har vi varit med om förut.L`s mamma har också en schäfer,Zita(halvsyster till Daisy..) som inte är så trevlig o speciellt inte mot andra hundar!För två sommrar sen var jag ute o gick med Lowa o möter Zita o S.Hunden blir helt galen o S tappar henne(tanten är 70 + o ska inte ha schäfer) o rusar mot oss,sen kommer Daisy oxå rusandes.Båda hundarna(det är inga små schäfrar,dom väger 70 kg/st o min lilla 30 kg) flyger på min stackars hund,som jag har i koppel.Båda två står över henne o bara hugger o hugger o Lowa försöker inte ens försvara sig.O där står jag  o är livrädd att dom ska skada henne samtidigt som jag är förbannad för att ingen kommer o tar sin hund.S står flera meter bort o gör inte ett skit, jo hon skriker "Zita kom!"Efter ett tag kommer L fram till mig(nej hon bryr sig inte om o ta sin hund) o säger åt mig o släppa lös Lowa!!VA FAN!!!Är hon helt pantad!?Jo för att "då kan hon komma lös o springa därifrån."Jaha,så deras hundar kommer inte springa efter henne då eller,va fan tror hon!?

Jag blir vansinnig på kärringen samtidigt som tårarna sprutar så jag vrålar åt henne"ta din förbannade hund istället!! Jävla idiot!!"Hon tar Daisy o hennes gubbe tar Zita o går därifrån.O jag går hem förbannad o lessen.Efter 20  minuter kommer L o knackar på o läser en ramsa,ja hon skäller på  MIG!"För det första så skriker man inte när hundar slåss".Va fan!Det enda jag hade skrikit var"kan nån komma o ta dom jävla hundarna!"Sen maler hon på att om man skriker så stressar man bara upp hundarna..O att jag skulle släppt lös Lowa o gå därifrån så skulle hon ha chans o komma därifrån.Hon hade aldrig kommit därifrån för båda hundarna stog över Lowa som låg ner.Så jag frågar L om inte deras hundar hade följt efter då om Lowa kom lös?"Nej dom hade sprungit tillbaka till oss!"Haha!Troligt!Jävla pucko!!


I fredags frågade L om Lowa drar mkt i kopplet."Ja när jag går ihop med andra hundar o ibland när jag går med barnvagn.När jag går själv går hon jättefint".När jag säger att Lowa drar i kopplet får man ju bilden av stor flåsande best som nästan drar omkull en.Men så illa är det inte.Hon går med spänt koppel men det räcker för mig,jag vill att hon går i löst koppel.Jag får då tipset att ha kopplet runt magen."Ja det har jag testat men då kan hon inte gå istället" dessutom har man 10 cm koppel kvar o håll i.Jävligt kul.."Test grimma då" säger hon."Det har jag oxå gjort men hon går likadant som  i ett stryphalsband".Det kanske låter som att jag är väldigt motsträvig.Men när tipsen kommer från en sån här människa kan jag inte bli annat!Hade dessa tips(som jag ju redan testat) kommit från någon annan som sagt det på ett bättre sätt,hade jag inte varit så motsträvig!


Det ska bli jävligt skönt o flytta härifrån o slippa alla "Bror Duktig"!Tyvärr finns såna här människor överallt!


Igår var vi på "roadtrip" o kollade runt på hus som är till salu.Vi kollade på två i Kumla.Ett ligger i Sånnersta(fråga mig inte vart det ligger för det vet jag inte!),det låg jättefint men lite  för litet.Dessutom är det tydligen inte så jättefint invändigt.O så begär dom 1,4 mille för det!Lite väl mycket för ett sånt hus!Vi var även o kollade på ett i Hjotsberga(nästan vid kvarntorpshögen..)JÄTTEFINT!!!!!Ligger jättefint o på Hemnet ser det jättefint ut invändigt!

Så på söndag ska vi på visningen på det huset!


Kyss




 
 
Hanna

Hanna

6 oktober 2009 23:00

blir oxå så trött på experter :-( speciellt på såna som inte har nån ordning på sin egen hund. Men snart slipper ni L iaf. Tur för er....synd för oss :-(
Kul att ni hittar hus....men det känns lite långt bort :-(
hur blev det med huset i klockhammar??
Om du undrar varför jag inte ringt och så så har jag varit borta nästan varenda dag. men vi får ta en promenad nån dag här.
Miss you! Kram

http://iloverico.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards