Alla inlägg den 9 april 2010

Av Marie - 9 april 2010 12:20

Sådärja!Nu har jag tid för bloggen igen!  Säsong 7 av " Bevvan" är nu avklarad!Två avsnitt per dag har jag avverkat(inte på helgen för då har vi gjort annat).Två avsnitt är det som hinns med när My tar sin middagslur!Är sugen på o beställa hem säsong 8 nu men tänker nog vänta till priset sänkts lite till.Är faktiskt besatt av Bevvan!Förut innan My kom till världen och när hon var nyfödd(då hon bara åt o sov) kunde jag se en hel säsong(ca 31 avsnitt,ca en timma var) på en hel vecka!Nu funkar det inte riktigt så eftersom My kräver uppmärksamhet hela tiden.

Nu ska jag iallafall blogga lite oftare o göra lite nytta här hemma medan hon sover o kanske träna lite.


Det har inte hänt så jättemycket sen sist..

Det har ju varit påsk o den firade vi här med min pappa,farfar,Gubbens mormor o morfar,Gubbens mamma o hans småsystrar.Vi hade en trevlig dag med god mat o massa godis!Gubbens minsta syster,Matilda (11 år) lekte konstant med My.Hon är så bra med barn lilltjejjen!Så My var helt slut o somnade utan några problem på kvällen!


Vi har även vart o hälsat på Camilla o Micke i deras nya hus i Lundby.Ett jättefint o stort hus har dom köpt.Det kommer bli ännu finare efter att dom grejjat klart.Båda två gillar o inreda o grejja hemma så det kommer bli riktigt kul o se när allt är klart.Ett bio rum,relaxavdelning o ett lekrum håller dom på o planera i källaren.Men först ska dom få en liten bäbis. Den 13e april är det beräknat till o Camilla  ser sprickfärdig ut!  Kraken!Jag går o väntar på o få ett sms av henne att dom är på väg till BB!


Vi har även vart o hälsat på Hanna,Jimmy o Anton (våra förra grannar).Eftersom att jag var krasslig när Anton fyllde ett år så var vi aldrig på hans kalas.O tiden har gått o vi har inte haft tid o hälsa på o ge honom presenten..Men i söndags tog vi tag idet.O satan vad stor han blivit sötisen!!Det är flera månader sen vi sågs sist o mycket händer ju på några månader.Han började gå när han var 10 månader så han är det full fart på.O han ser så stolt ut när han går!My o han hade jättekul ihop.Medan Anton gick kröp My efter.Det såg riktigt roligt ut!Dom passade också på o kramas o pussas också!  Dom är så söta!Tyvärr glömde jag kameran hemma som vanligt..Jag hoppas vi kan ses lite oftare nu för My älskar barn o det är nyttigt för henne o träffa barn o få leka.


Imorrn bär det av till frissan.Nu ska det blonda skiten väck!!!!!Jag hatar det!Det ser så illa ut med utväxten o så är det ju fortfarande gult här o var..Nej denna gång ska det bli nåt så inte utväxten blir lika kraftig.Vi får de vad han hittar på!Jag har ju kronisk beslutsångest vad gäller mitt hår.Det bästa hade vart om man hade rakat av sig skiten o köpt ett gäng peruker så man kan byta färg o frisyr så ofta man vill!

Mamma o hennes nya karl Benny kommer hit o är barnvakt då.Gubben ska flytta jakttorn på morgonen..Men det är nyttigt att My får vara med nån annan än oss ibland.Vi har varit lite "dåliga" på o lämna bort henne men nu tycker jag  att hon är så pass stor så nu ska det gå bra.Hon börjar ju dagis i augusti så då är det ju bra om hon är van o vara borta från oss!


Jag börjar jobba 1 september.Känns långt borta men det är ju inte många månader dit!Jag fattar inte att tiden går så fort!!Har ju vart hemma över ett år redan!Har lite blandade känslor inför att börja jobba igen..Det är så skönt o vara hemma o få sova morgnarna.O så har man ju en massa tid till o göra roliga saker..O en massa tid till Lowa!Men det ska bli skönt o få jobba lite o träffa lite folk o göra lite nytta.O det bästa av allt är att jag kommer känna mig skitrik!Får ut i snitt 5500 nu,som mest har jag fått ut 6500..O när räkningar o allt är betalt är det inte mycket kvar..Visserligen får man ju en tusing i barnbidrag men den räcker ju inte långt..När jag jobbar får jag ut ca 12000 i månaden.Fatta vad mycket pengar jag kommer ha kvar!!Vilken befrielse!!Det är väl d et jag längtar till..


Idag är det ju fredag o alltså min stalldag o så ska jag ju lämna kvar Lowa hos pappa också.


Vi hörs snart!

  

Ovido - Quiz & Flashcards