Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Jag håller inte vad jag lovar

Av Marie - 27 oktober 2010 10:36

Skrev ju för ett tag sen att jag skulle blogga i helgen,typ förra helgen eller nåt sånt.Men jag håller inte vad jag lovar.Sorry..Men sånt är livet.Jag har tyvärr annat för mig än o sitta vid datorn,tyvärr.När jag var mammaledig satt jag vid datorn typ tre gånger om dagen o nu kan det gå flera dagar innan jag ens tänker på o logga in.Tragiskt men sant.O när jag väl har tid har jag massor av blogginlägg o läsa (hur har ni tid o blogga så mycket???) att jag blir superstressad o hinner inte skriva kommentarer,vilket jag vill göra..men men jag hinner väl göra det nån dag.


Nu har det tagit så lång tid sen jag bloggade sist att jag glömt allt jag ska skriva om,så vi stryker alla smådetaljer o tar det viktiga istället!

Anledningen till att jag har tid o blogga nu är att jag är hemma o mår kasst.Är orkeslös o har ont i halsen...Blev några avsnitt av Bevvan säsong 8 nu på förmiddagen eftersom jag inte kunde somna vilket jag skulle behöva..


Så vad händer?

På lördag kommer en hyresgäst över vintern till Pappa.Ja alltså en häst!Åses Lilleman får inte plats i deras stall så vi har lovat att han ska få bo hos oss i vinter.Han har bott hos oss en kort tid för några år sen o han är skitgo.Han är en skitstor varmblodskille på 18 år (som Ida).Hoppas Tant Ida blir glad nu för hon har vart på ett jävla humör sen hon började sätta päls.Det har knappt gått o borstat henne.O sist jag red henne slutade det med att jag fick hoppa av o gå hem  för o inte riskera att bli avkastad.Ida kan vara ett riktigt charmtroll,särskilt vid pälssättning o pälsfällnig,hon blir håröm.Har inte ridit sen dess utan anser att det bästa är o låta henne vara tills hon blir gladare.Finns ingen anlednig o bråka.Ingen av oss blir gladare av det.Men min förhoppning är att hon blir gladare med killsällskap o att man får lite ridsällskap.


I fredags var det äntligen dags o gå till frisör Henrik!När jag satte mig i stolen hade jag inte en aning hur jag ville ha färgen,bara att jag var beredd på en drastisk förändring.Håret kändes redan fräschare efter o ha kapats en bit o tunnats ut en aning.Håret var rätt slitet kan man säga så det behövdes verkligen.Blev hur nöjd som helst med färgen(toning),känns verkligen superfräscht.Det behövdes en sån här stor förändring för att jag skulle känna mig snygg o fräsch igen.Var ju rätt less på det blonda som jag haft alldeles för länge.

Så här blev det:

  

FÖRE:Blont o jävligt med ca en meters utväxt (ok,jag överdriver lite)..Dessutom ser jag full ut på bilden men kan försäkra att jag var spiknykter där! :O)

    

EFTER:Brun toning med några ljusare slingor framme vid ansiktet.Dom syns inte så bra på bilderna.

Är riktigt nöjd med färgen.Man får en varmare o fräschare hudton i ansiktet.O färgen gör ju att håret blir blankt o fint.Ett blont hår kan ju aldrig bli så här blankt.


Fint va?

 
 
Ingen bild

Malin

27 oktober 2010 12:10

Jättefin i håret Marie!! :)

Marie

28 oktober 2010 10:49

TACK!!

 
Jenny

Jenny

27 oktober 2010 14:05

Du blev jättefin i nya färgen! :)
Krya på dig!

http://misseery.blogspot.com

Marie

28 oktober 2010 10:49

TACK!!

 
Ingen bild

hanna

4 november 2010 15:47

jättefin i håret!!!
du nu måste vi ses snart. var ju himla synd att jag inte visste om att sara & ola skulle komma till er.fick veta det dagen efter :-(
saknar er iaf :-) och lilla Mysan vill man ju se hur mkt hon har vuxit. kan tänka mig att hon verkligen blivit stor i sinnet nu när hon går på dagis. dom lär sig en hel del då.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards