Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Marie - 29 oktober 2010 10:36

Jag har faktiskt rätt o tycka synd om mig själv när jag är förkyld IGEN,för sjuttielfte gången på 2,5 månad!O nu har hostan kommit tillbaka.Jag hatar rethosta!!Igår kände jag mig bra o redo att jobba idag men på kvällen kände jag hur kasst jag mådde igen o imorse hade jag en sprängande huvudvärk,ont i halsen o trött efter nattens hostattacker.Igår när jag vaknade kunde jag knappt få upp ögonen,dom var alldeles igenvarade (Uääck!!).Gick ner o sköljde rent  dom o såg att dom var kanllröda.Herrejävlar!!Det såg ut som jag supit/knarkat i flera veckor!O så skulle jag köra iväg My till dagis o se ut så här.Var tvungen o kladda på lite smink för att det skulle se bättre ut.Folk kan ju tro att jag pundar!Imorse såg det bättre ut men ena ögat är fortfarande rött så sminket åkte på idag med.Vi skulle ju till BVC nu på förmiddagen så då kan man ju få se fräsch ut även fat man inte är det.


Väl på BVC kände jag mig jävligt groggy.O My var väldigt skeptisk till besöket för hon blev jättemammig när vi kom in hos Bvc tanten.Läkaren var där också för o göra 18 månaders kontroll.Allt såg bra ut o My har äntligen gått upp fint i vikt,även fast hon är liten o tunn.9kg vägde hon nu o kurvan hade gått upp mycket så alla var nöjda!Det jag tyckte dom hakade upp sig lite för mycket på var att hon inte alls är intresserad av o bygga torn av klossar.Det gör hon inte hemma,hon slänger bara iväg klossar o dyl.O så försökte dom få henne o bygga torn av klossar men hon såg inte humorn i det (inte jag heller) o så tjatade dom en massa om att dom brukar tycka sånt är kul o att det ingår i 18 månaders kontrollen.


MEN VA FAN!!!!ALLA KANSKE INTE TYCKER DET ÄR SÅ JÄVLA KUL O BYGGA MED KLOSSAR!!!ALLA HAR JU OLIKA INTRESSEN I LIVET!!!


Va fan är det o haka upp sig på,huvudsaken är väl att allt annat funkar som det ska??Att hon går,äter, leker,går upp i vikt,pratar lite,hör,ser mm..


O helvete!Nu ska jag försöka sova lite.Men det går säkert inte så det blir väl ytterligare några avsnitt av Bevvan..


I helgen firar jag o gubben 7 år!!!!Så det ska firas med en middag nånstans på lördag (imorrn) om jag mår bättre.Svärmor o My`s faster Matilda kommer hit o är barnvakter.O imorrn fm flyttar ju Lilleman in såjag ska till stallet o ta emot dom.Sen beror alla andra aktiviteter på hur jag mår.


Nä men krya på mig då!

Ovido - Quiz & Flashcards