Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Dagens andra inlägg (jag börjar bli lite tjatig nu tycker jag!!)

Av Marie - 24 september 2010 19:50

Gubben är o jagar vildsvin o My sover så jag passar på o blogga lite mer!


Var till vårdcentralen nu på eftermiddagen.Blev så less på min dyngförkylning som varat i en månad så jag kontaktade den fantastiska sjukvården.Döm om min förvåning när dom INTE bad mig knapra alvedon utan istället fick en tid.Hur många gånger har man inte fått ringt in o tjatat sig till en tid?

Men nejdå jag är inte dödssjuk som jag först trodde utan har bara en helt vanlig men väldigt envis förkylning.Känns ju rätt dumt o sitta där när man egentligen bara är förkyld,ja man skäms nästan men jag blev så trött på skiten o för några år sedan hade jag precis samma problem o då visade det sig att jag hade lunginflammation!Ville utesluta det.Är ju inte en sån som ränner till vc så fort det är nåt..jag känner inte efter så mycket när jag mår dåligt..men men..Dom tog iallafall en näsodling (=snorprov) o det kan jag lova er att det var det absolut värsta jag någonsin gjort!!!Det gjorde så inihelvete ont så det går inte o jämföra med nåt annat!O då har jag ändå fött barn (utan o grina av smärta,faktiskt!!) o det var skönt i jämförelse med detta!!När jag satte mig i stolen på labbet kom en sur tant som egentligen borde haft ett annat yrke,helst ett där hon inte behöver ta hand om sjukt folk..Fan ryck upp dig människa,det är ju Fredag!!!Hon bad om mitt legg o stog länge o stirrade på det.

"Jaha,välkommen då Kerstin",sa hon trött.(Jag heter Kerstin i mellan namn efter min mormor)

Tyckte hon var lite spydig o sånt retar upp mig..

"Marie heter jag" sa jag irriterat.

"Jaha" som att hon brydde sig.."Har du gjort näsodling förut?"

"Näe.."

Då ger hon mig faktiskt ett leende,dessvärre ett hånleende.Elaka jävla kärring!!Hon tar fram en lång ståltrådsliknanade tråd med en topps på änden..

"Åh fy helvete ska hela den där upp i min näsa,den kommer ju nudda hjärnan!!"tänker jag i lätt panik.

Hon kör upp hela grejjen i näsan o jag känner paniken komma i mig,det gör så ont så ni anar inte.Jag trodde faktiskt att jag skulle svimma!!Trodde att det skulle gå fort men när jag trodde att hon var klar kör hon upp den ännu längre upp o när hon är "framme" rör hon omkring med toppsen o där blir jag typ 5 år o börjar grina av smärta o skriker "Aj som faaan!"

"Du måste försöka slappna av"säger hon surt.Va fan!!Slappna av!!???När hon gojsat klart drar hon ut den sakta sakta, säkert bara för o jävlas.Sen ber hon mig snyta mig o sen går jag därifrån med underläppen darrandes,snoret rinner trots att jag nyss snytit mig o tårarna rinner nerför kinden.Jag känner mig som ett barn o det var jävligt pinsamt hela skiten men i efterhand kan jag iallafall skratta åt det.När jag sätter mig i bilen börjar jag stortjuta.Tårar o snor sprutar åt alla håll!Fy fan så barnsligt!Haha!!


Tröstade mig med en bit kladdkaka nu på kvällen.Hittade ett recept på baksidan av blockchokladen som jag var tvungen o testa o det vart gudomligt gott!!!


Blev lite påmind av Hanna att jag inte talat om hur det går för My på dagis.Det går ju hur bra som helst!Vilken skillnad från första inskolningsveckan!Hon grinar inte ens när jag lämnar henne,jag får ett leende o en vinkning!!Känns ju helt underbart!!O vilken utveckling det varit för henne o börja på dagis!Hon har fått bättre självförtroende o tar för sig mer.Dom kallar henne tom för busig på dagis!Hon lär sig massor av dom andra barnen,både bra o dåliga saker,men framförallt har hon börjat prata massor!Det är mest låtsasprat men ändå.Hon sitter o pratar på jättelänge sen kan hon börja asgarva mitt i alltihop!Haha!!!

Ord hon kan säga:

Mamma

Pappa,Bappa (samma sak)

Biiil (=bil)

Ta ta,Tack tack (båda två betyder tack tack)

Kacka (=kaka)

Owa (=Lowa)

Offa (=morfar,har sagt det några få gånger)

Gucka (har hon sagt nångra få gånger.Tror det betyder Gustav för hon pekar mot deras hus när hon säger det :O) )

 

Nu har jag iallafall raderat ett gäng facebook vänner.Hade 155 vänner förut o nu har jag 138 st.Bra gjort!!


Sov Gott!!


 
 
Jenny

Jenny

25 september 2010 20:52

Haha, I love din blogg! :D Du skriver så himla roligt!

http://misseery.blogspot.com

Marie

27 september 2010 20:03

Haha!Tack Darling!!

 
Terese

Terese

3 oktober 2010 22:41

Vilken kärring! Varför måste hon upp o ta snor från hjärnan? Kunde du inte bara fått snyta ut lite?

http://littlemisscary.blogspot.com

Marie

5 oktober 2010 18:55

Hon måste vart sadist fanskapet1 ;O)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards