Alla inlägg den 23 september 2010

Av Marie - 23 september 2010 07:11

Den här jävla förkylningen går aldrig över.Nu har jag vart dyngförkyld i en månads tid!Blir så jävla pissless på skiten!Igår fick jag skitont i bihålerna så idag tänker jag vara hemma o VILA!!!Så jag blir frisk nån gång!Tur att man får lämna sitt barn på dagis trots att man är hemma,annars hade det ju inte blivit mycket vila av!Så ja vad gör jag..?Bloggar!!Gå o lägg dig människa!Men jag ska!Ska bara skriva ett LITET inlägg först.Eller näe det blir nog ovanligt långt denna gång!


Tänkte ta upp en grej som jag egentligen tänkte skippa men så läste jag ett jävligt bra inlägg av Katrin Zytomierska (Finest.se) ,som jag tidigare skrivit så följer jag hennes blogg o jag gillar människan skarpt!Hon törs verkligen skriva o säga allt vad hon tycker o hon skäms inte.Kopierar en del av inlägget här.Det handlar naturligtvis om valet,vilket jag som sagt hade tänkt skippa eftersom att det är onödigt o tjatigt o så är det sånt här folk blir osams om.Men så här tycker jag och Katrin,men hon får kopieras för jag kunde faktiskt inte sagt det bättre själv!!


" Jag tycker att det är bra att det gick som det gick för SD i valet av två anledningar.Dels för att det är en väckarklocka och dels för att det så tydligt visar att media inte kan påverka allt.Och dels för att vi en gång för alla har det svart på vitt;invandrare är inte så populära i Sverige.Varför är det så??Hur kommer det sig att så många människor röstat mot invandrare??Svaret är ju superenkelt!!Det är fel i vårt system.Systemet är uppbyggt på ett sätt som gör att det tas in många flyktingar som hamnar fel och sen stannar i det här onda mönstret.Dom lär sig inte svenska,acklimatiserar sig inte i vårt samhälle,blir bråkiga o kriminella..

Nu är valet klart och SD ska in i riksdagen.Vad händer då?Alla tar avstånd från dom.Är inte det så typiskt Sverige?Vi har en demokrati,men när alla sagt sitt ska det inte gälla då??Nu får man gilla läget.Folket har bestämt att SD ska vara med o bestämma o då ska dom få vara det tycker jag.Jag tycker att det är omoget o oproffsigt av dom andra partierna att vända dom ryggen.Gå ut ur sminket bara för att Åkesson kommer in i samma rum,sluta fika om en sverigedemokrat kommer in i fikarummet...Jag blir mörkrädd när jag lyssnar på våra politiker.Hela valvakan kändes som om det var Big Brother på ett dagis.

Och varför var det ingen som ifrågasatte?Varför var det ingen som sa ;"Folket har röstat fram dom.Vi lever i en demokrati.Ska dom då inte få vara med o bestämma,när folket vill det?"

Näe..Istället satt dom där o snyftade om att det var så hemskt o förargeligt.Men va Fan kom igen!Ta tag i saken istället!Sätt er ner o diskutera med Åkesson istället,han verkar ju inte helt oresonlig.Det är dom där supertragiska Mona o Lars som inte är det.Sitter där med armarna i kors som små barnungar är vad dom gör!

Näe..Jag tycker det är bra det som hänt.För att det rör om.För att det visar hur läget faktiskt är.Och för att det måste få politikerna att inse att dom totalt misslyckats med sin politik.Nu gäller det för alliansen.Nu har dom fyra år på sig att bygga ett trevligare Sverige där folk inte röstar på ett främlingsfientligt parti!"/Katrin Zytomierska



Så där!Då var det sagt!!

Nu går jag o lägger mig!

Ovido - Quiz & Flashcards