Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Inrutat liv!

Av Marie - 17 september 2010 20:11

Sorry för dålig uppdatering men tror att ni får vänja er vid det nu för tiden är knapp att sitta vid datorn..På dagarna jobbar jag ju o på eftermiddagen vill jag ägna min tid åt My o på kvällarna är jag typ merdvetslös av trötthet o om inte ens jag orkar sitta vid datorn då är det illa!Passar på nu när Gubben är o jagar o My sover.Trött som ett as är jag o borde gå o lägga mig men nu är det ju helg o imorrn har jag sovmorgon!!Gilla!!


Var till stallet förut o mockade skit o sa hej till kusarna.Drog på radion,är ju 48 timmar med AC/DC på Rockklassiker i helgen o det vill man ju inte missa!Då blev jag pigg o glad en stund!Ska rida på sön.Ida fick nya skor i lördags o hade tänkt rida i söndags men då hon fick bakskor (hon har bara gått med framskor  förut o varit barfota bak) var hon väldigt öm i hovarna  o fick därför vila o på vardagarna hinner jag ju inte rida så hon är nog väldigt pigg!


Imorrn kommer Mamma o hälsar på o ska ge Gubben en present.Han fyllde nämligen 30 i går!Han vill helst inte bli firad men dom närmsta i släkten var här o grattade o åt lite mat.Kanske blir lite firande imorrn med..


På söndag är det val!Gå o rösta!!Vad jag ska rösta på säger jag inte men det blir samma som sist!


Tänkte dela med mig av mitt inrutade vardagsliv!


04:20 :Klockan ringer o jag är tröttare än nån annan på jorden!Man kan tro att jag är galen som går upp så tidigt men jag måste för o hinna med allt o för o slippa stressa ihjäl mig!


04:30- 05:00 Promenad med Lowa.


05:00 Hemma!Fixar iordning mig,kladdar på smink o fräschar till håret!Tura tt det finns smink annars hade folk verkligen sett hur satans trött jag är!


05:15 Gubben o My vaknar


05:30 Gubben åker till jobbet.Jag o My äter frukost.


05:50 Byter blöja,borstar tänder, sätter på kläder o gör oss redo att åka.


06:05 Säger hejdå till Lowa.Sätter oss i bilen.


06:15 Lämnar My på dagis.


06:40 Börjar dagen på brandstationen.


08:30-09:00 Efterlängtad fika med smörgås o the.Passar även på o läsa dagens elände;tidningen.Egentligen borde jag bara läsa serierna för det andra som står i tidningen mår jag bara dåligt av!


10:00 -ca 12:00 Ahlsell


12:00-13:30 Radiator


14:00 Hämtar My på dagis


14:15 Går en kissrunda med Lowa


14:30 Mellis


15:00- ca 16:20  Promenad med Lowa, oftast i sällskap av Johanna o gänget!


16:30 Laga mat o äta mat


17:00 Plockar iordning efter maten.Umgås md My.


18:30 My får välling o vi säger godnatt till henne.Vi brukar natta varannan kväll.Den som inte nattar plockar iordning på leksaker mm plus sopar av golvet.Vill ha ordning o reda o rent o fint!


20:00 Somnar jag oftast i soffan.Trevlig jag är!Men som ni förstår är jag helt utslagen då o har ingen som helst ork till nåt annat,Man får extremt dåligt samvete,dels för  Gubben men han är ju lika trött han så han bryr sig inte så mycket, men även fär ens vänner som man ju borde ha tid till o prata med då.Men nej tyvärr!Det är verkligen inget personligt utan det bereor endast på att jag inte har nån som helst ork till nåt annat än o slappa i soffan.Jag får helt enkelt ta tag i sånt på helgerna.Hoppas ni förstår!Men efter o ha vart glad o trevlig en hel dag mot folk o framförallt pga av mina tidiga morgnar så är jag helt utpumpad på psykisk energi!


21:00 Går en kiss o bajs runda med Lowa.Sen är det Go Natt!


O så börjar det om igen!


Men inte imorrn för då är det fanimej helg!Då är det inte så inrutat förutom My`s mat o sovtider.Ja nattningen blir inte så tidig som på vardagar utan då lägger vi henne vid sju ,halv åtta i hopp om att hon kanske kanske sover lite längre på morgonen!


Go Natt kära Ni!!





 
 
Hanna

Hanna

17 september 2010 21:56

ja herregud vad inrutat ens liv är. mitt är likadant fast jag jobbar ju bara kväll och helg så jag slipper iaf dom där hysteriskt omänskliga mornarna som ni har. är död om jag tvingas upp vid 6. .
på dagarna är det fullt upp eftersom jag måste ta hand om huset och dessutom aktivera Anton eftersom han inte går på dagis. annars är han helhajpad på kvällen.

på ett sätt är det ju skönt med inrutat liv för jag könner att jag precis som ett barn mår bra av lite rutiner....men det är som du skriver att man får dåligt samvete för alla man inte hinner prata med eller ses.

och du har det som sagt värre än mig.
lyckligtvis blir det väl bättre med åren....sen kan ju My både klä sig själv och äta frukost och gå på toa utan att man behöver passa.



Hur känns det annars att jobba då? är det roligt och så eller är det slitit?

Gratta Jonas från oss!!!! en dag försent tyvärr.

KRAM

http://iloverico.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards