Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Änligen Sommar!!!!!!!!!!!!!

Av Marie - 20 maj 2010 13:24

Fy Fan vad rart det är nu!!!!Äntligen är det varmt o soligt!!!Det här har jag längtat efter länge!!!!


Tyvärr lider Lowa fruktansvärt mycket nu.Hon föredrar vinter o höst.Hon har det riktigt jobbigt nu.Hon har nästan panik inne som ute o bara letar efter en sval plats att vara i.Det bästa stället verkar vara i badrummet.Golvet är nog svalt där..Tror hon föredrar att vara ute där det fläktar lite men idag hittade jag ingen skugga som hon kunde vara i så hon får vara inne nu..Det är lite jobbigt o ha henne inne för hon irrar bara omkring o flåsar o dricker vatten.Tycker inte att DET är jobbigt utan att hon mår så dåligt..Igår på eftermiddagsrundan gick vi ner till sjön (Lången) som ligger några hundra meter från vårat hus.Släppte lös henne o lät henne ta sig ett dopp.O lyckligare hund fanns inte just då kan jag säga!!!Blir nog en vända dit idag med.


Igår morse när vi gick ner för att äta frukost satt Miranda (kissen) utanför altandörren med en mus i munnen.Hon tyckte att jag skulle öppna så hon kunde visa vad duktig hon varit.Men jag var int så sugen på o äta råtta till frukost så hon fick snällt vara ute.Så hon bet av huvudet o lämnade kvar kroppen,försvann på andra sidan huset där jag släppte in henne.Hade jag vart smart så hade hon fått vara ute ett tag till.Det första kattfan gör är att sätta sig i trappen (Tack o lov inte på en matta vilket annars brukar vara ett populärt ställe o spy på) o spyr upp det hon ätit.Yummie!Hon spyr så mycket så det rinner ner på golvet.Sen går hon upp på övervåningen o fortsätter.Så jag fick torka spyor igår..Tyvärr slutar det inte där..När Gubben ska gå o lägga sig hör jag ett vrål om att kattfan spytt i sängen!Så jag springer upp o ja lakanet o täcket är fullt av spyor!Alltså fy fan va vidrigt!!!!Hur mycket får det plats i en kattmage egentligen???O varför i helvet spydde hon i sängen???Det ligger liksom ett matta precis nedanför sängen så det hade vart bättre om hon spytt där..Så det var ju bara o riva ut allt o bädda nytt..


Både igår o idag har jag fått gå upp 04:30!Åh så jävla underbart!!!INTE!My äter ju välling när Gubben åker till jobbet o brukar alltid somna om o sova till sju,halv åtta,ja i helgen sov hon tom till nio!!Men inte nu..Busigare unge får man leta efter!Hur fan kan man vara så pigg så tidigt på morgonen??Jag försökte få henne o somna om o det enda hon gjorde då var o lägga huvudet på kudden o vila en minut o sen busa som en galning igen..Vid halv sju gav jag upp o gick ner,trött som Fan!Men vi har fått mycket gjort idag iallafall..Hann åka en sväng på Marieberg på förmiddagen.My fick ett par shorts o en Hello Kitty keps,måste ju ha nåt som skyddar mot solen.Själv fick jag en concealer och ögonfrans färg.Ja alltså inte mascara utan en färgning för fransarna så man ser pigg o fräsch ut dygnets alla timmar.Kan behövas!Har aldrig använt det förut så var tvungen o göra ett allergitest innan man använder det,vilket ska göras i armvecket.Det stog att man skulle ta en LITEN klick färg o dutta i armvecket.Jag tog jävligt många klickar så nu är hela armvecket svart!!HAHA!Snyggt!!


Näe nu ska jag gå in o kolla på You Tube en sväng innan det är dags o väcka My.

 
 
Ingen bild

Terese

21 maj 2010 09:03

Ja visst blir man upprörd av onödigt drama. Vi hade en lång diskussion igår dock där personen äntligen satte ord på problemet och vi kunde komma fram till nåt vettigt. Så vi kör på och hoppas på det bästa. Måste ju få se fler av Jennys flygturer haha.

Men du Marie.. det är inte armvecket man ska färga ju utan ögonfransarna ;P

Du kan få låna klippmaskinen o raka Lowa. zaxon dör ju när han är fullpälsad på sommaren, nu står han tom ut att promenera ute i värmen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards