Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Framsteg

Av Marie - 24 januari 2010 18:23

Dåligt bloggande på ett tag nu..Men har fullt upp på dagrna kan man säga!My har börjat resa sig upp.På trettondagen började hon sätta sig upp från liggandes o sen har det bara rullat på.Hon vill resa sig upp o stå hela tiden.Hon hittar alla möjliga grejjer hon kan ta hjälp av;Lowa,mig o Gubben,bord,bilbarnstolen,sittdelen till vagnen ja allt möjligt.Hon försöker även resa sig utan hjälp också.Man måste vara med hela tiden för det är väldigt vingligt än så länge.Men det är väl en tidsfråga innan hon börjar gå.Gubben gick redan när han var 8 månader!O Mys kompis Anton har redan börjat gå o han är 10 månader!Nollniorna verkar ha bråttom i livet!    

Här har hon rest sig upp med hjälp av sittdelen.


Lowa blev ju opererad/steriliserad för några veckor sen (elfte januari).Det gick jättebra alltihop!Vi fick rådet att hon skulle ta det lugnt utan långa promenader o inget bus på en hel jävla månad!!!!Herregud,hon som har ADHD!!Första dagen gick bra för då hade hon så ont o var jättetrött så då nöjde hon sig med o bara gå ut o göra sina behov.Andra dagen blev hon lite rastlös men var ändå lugn.Sen fick jag ett helvete!!Hon blev skitstirrig o jobbig så då tog vi faktiskt en halvtimmes promenad för att hon skulle bli lite lugnare.I veckan som var utökade vi till en timme.Anser att rörelse inte kan göra nån skada så länge hon inte har ont.Har henne i koppel jämt så hon kan ju inte springa omkring o busa,risken var ju att stygnen kunde gå upp.I fredags var vi o tog bort stygnen o veterinären(världens bästa!!) godkände långpromenader o t o m att hon kunde få vara lös o busa i snön.Men inte med andra hundar eftersom att såret i  buken tar ytterligare två veckor innan det är läkt helt.Så i fredags firade vi med en promenad på en o en halvtimma.O så fick hon vara hos Pappa i helgen för o springa av sig lite energi.Det behövdes!Nu är hon jättetrött!


I fredags var Sara, Ola o deras lille Emil 5 månader här o åt tacos.Jättemysigt var det.Har saknat dom när vi inte setts på så länge.O Emil har blivit så stor o ler o skrattar gör han nu också!Så sööt!!!My o han passade även på o kramas lite.    

Det ska börjas i tid!:O)


I lördags var även Malin,Daniel o lilla Alva här o åt lite mato umgicks!Alva var jättegullig med My.Hon pussades o kramades med henne.Så gulligt!!Tyvärr tog jag ingen bild...:O(


Nu ska jag sätta mig i soffan för snart vankas det I en annan del av Köping!Tobbe är min favvo såklart!Vilken sköning!Han svär värre än jag!





 
 
Iloverico

Iloverico

25 januari 2010 00:21

Nu har Anton fått konkurrens!! ;-)

Vilken söt bild på dom små.
vad fort det går...Lilla My har ju blivit stora tjejen ju :-D

Vad glad jag blev när jag såg att du uppdaterat :-D Alltid roligt att läsa.
Hoppas vi kan ses snart igen...saknar er :-)

Krama Mysan och Lowa.....gubben din får nöja sig med en hälsning :-)

http://iloverico.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika Wendt

25 januari 2010 03:21

Gud, vad söt hon är. lilla My!! Jättelik dig! :o)

 
Ingen bild

malin

26 januari 2010 21:47

På den här bilden är hon faktist lite lik dej, jag som tycker hon är så lik Jonas annars =) Kram!

 
Ingen bild

Mia

2 februari 2010 10:58

Ja det verkar som om 09barnen har bråttom, Emilia resers ig med hjälp och försöker släppa o tror att hon kan stå själv redan. O hon blir ju 7 månader om en vecka.. Tokiga unge. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards