Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Ibland skäms man över o vara människa..

Av Marie - 26 november 2009 13:36

Ingen kan ju ha undgått avslöjandet om hur svenska grisar har det.Jag blir väldigt illa berörd av sånt här.Vem blir inte det??Jag skäms över o vara människa!Men det här kan ju inte vara nån större nyhet..Det här har man ju vetat om länge..Man har bara blundat för det..Förra året runt jul avslöjades det ju att grisar skollas levande.Varför avslöjas sånt här vid jul?Sånt här händer ju året runt!Svenska folket borde protestera genom o inte köpa nån julskinka.Gör vad ni vill men jag tänker inte göra det hur gott det än är.Tänker inte äta nåt griskött överhuvudtaget.Jag är inte vegetarian o har inga problem med att djur föds upp för att slaktas,men djur ska ha ett värdigt liv o behandlas med respekt när dom lever!!Man kanske borde bli vegetarian men bara äta fisk o viltkött.Gubben är ju jägare så frysen brukar ju vara full av viltkött.Dom djuren har inte lidit under sitt liv.Ingen människa har gjort dom illa.

Men jag vet inte..Jag gillar kött(jag vet,jag är hemsk!) o är inte förtjust i för mycket grönsaker..Egentligen skulle man köpa kött från en liten gård där djuren slaktas hemma på gården.Såna djur brukar ha det bra..Jag gör nånting iallafall;jag är med i Djurens Rätt o bidrar med 240 kr om året.Dom kan vara ganska extrema med en del grejjer men i det stora hela tycker jag att dom jobbar för bra saker o har åstadkommit ganska många saker när det gäller djurrätt.


Sånt här borde inte hända i landet som har "världens bästa djurskydd" !! 


Snart bär flyttlasset av!!På lördag är det dags!LÄNGTAR!!Hela tiden tänker jag"sista....i Filipshyttan".Idag är det tex sista torsdagen i Filipshyttan!O snart är det sista satans gången jag handdiskar !!


Igår blev My svininfluensavaccinerad!Vi hade sån tur för vi hade en tid bokad för vägning o mätning.Ringde våran BVC sköterska förra veckan o frågade om vi kunde ta vaccineringen när vi ändå var där istället för o köa flera timmar när massvaccineringen för småbarn skulle gå av stapeln i tisdags.Vi hade alltså tur som fick göra så för vaccinet had tagit slut ganska fort i tisdags.Alltså fick My sin dos eftersom det hade lagts undan åt henne.

Det tackar vi för!!Än så länge har hon inte fått feber.Men det kan ju komma senare.Förra gången hon vaccinerades fick hon ju feber dagen efter.Vi får se..


Nu ska jag ta o packa lite mer o städa ur nåt skåp.Vet ej hur det blir med internet framöver.Har sagt till Telia att vi vill ha det "inkopplat" till den 1 december,men av erfarenhet kommer det garanterat strula (o jag kommer bli vansinnig ) Men då får jag ju tid till o packa upp iallafall!


Sköt om er!


 



 
 
Hanna

Hanna

27 november 2009 01:24

ja jag blir oxå så förbannad....och det känns som att media kör en fuling som drar upp detta vid jul. Dom har säkert haft den där dokumentären färdig ett bra tag.
Ja man skulle ju egentligen börja köpa kött från t.ex gymninge. Dom har ju tjurar till köttproduktion och deras djur har det enormt bra. har hört på flera håll att kvaliten på köttet är hästlängder bättre än "vanligt" kött. Jag och Jimmy har pratat lite om att köpa kött direkt från en gård- Det brukar dessutom bli billigare men man måste väl köpa typ en hel gris. Är man fler som delar är det ju okej.
Men sen går man där på affären och så slänger man ner köttfärspaket och kotletter i bara farten.

Ja snart är det dags...blandade känslor här. Är extremt glad för eran skull....samtidigt kommer det bli tomt. Och lilltösen kommer man ju inte se lika ofta heller :-(

synd att det varit sånt pissväder och att jag haft fullt upp. Hade varit mysigt med en "avslutningspromenad" Men det får väl bli därborta vid n ya huset. Har tyvärr fullt upp imorrn med men om jag får en lucka tittar jag gärna förbi en snabbis. Vill ge Mysan en liten kram :-D

http://iloverico.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards