Alla inlägg den 12 november 2009

Av Marie - 12 november 2009 13:29

Det var ett tag sen nu!!Men som sagt händer det inte mycket när man går hemma o drar!


Fick en kommentar på förra inlägget (Lina hoppas du läser detta!) från en tjej som jobbar på Skönhetscompaniet där jag nu börjat gå hos Ida som är frisör!Jag tackar jättemycket för kommentaren!Upsskattar det verkligen!O hoppas du läser detta också!Jag menar absolut inte att det är Idas fel att mitt hår ser ut som skit!!Hon är verkligen jätteduktig o gullig!O det är inte hon som gjort det orange heller..Hon försökte verkligen få bort det orange sist men lyckades inte då det satt väldigt "bra",så det kommer väl ta tid,tyvärr!Det hon gjorde när jag var där sist var att mörka håret i en beige/mörkblond ton,en nyansering.Hon sa faktiskt att hon var osäker på om det skulle "sitta" kvar eftersom håret var så ljust från början,så det var en chansning!Men jag ringde henne faktiskt förra veckan o jag får komma till henne redan på lördag o göra om det!SkrattandeTro inte att jag är arg på henne!!Jag blev bara så himla besviken när jag blev så nöjd med färgen o allt o sen försvinner det mesta efter en vecka o håret ser lika jävligt ut igen!Anledningen till att jag gick till just Ida är att jag hört så bra rykten om henne att hon är stans bästa frisör!O det är hon verkligen!Så Lina;om du läser detta så lägg gärna in en kommentar!GladNog om det!


I lördags var det dop.My`s kusin William o Jonas kusinbarn(heter det så?) Moa skulle döpas tillsammans.Vi höll på o komma försent för My kom på i sista sekund att hon var hungrig.Haha..Så typiskt!Men en minut i två var vi inne i kyrkan!Efter dopet var det fika o My fick vara hos Gammelfarmor.Hon var skitbusig(My alltså) o rev sönder hela bordsduken sen vart hon så trött så hon somnade på Gammelfarmors axel!Haha..

Som vanligt är man ute i sista sekund.Vi handlade doppresenter tre timmar innan!Haha..Vi köpte iallafall lite vintergrejjer till dom små liven;mössa,vantar o tofflor..Är så trist med såna där traditionella doppresenter som silvergrejjer,vem fan använder sånt??Det ligger ju bara i ett skåp o samlar damm!Hoppas det blev bra iallafall..När vi ändå var på Marieberg så köpte jag nya scarfar till Lowa(bandanas som man kan ha i håret,passar utmärkt  som sjal till vovven!)Hon fick en jättefin mörklila o en svart med dödsakllar på (såklart!)!Jättetjusig blev hon!

I lördags fyllde även min kamrat Malin 25 (GRATTIS igen!O välkommen in i ålderdomen!)Hon hade fest på kvällen o ville att jag skulle komma..Men efter allt stress blev jag helt slut o bangade!Sorry..Jag fick nog en social överdos också efter dopet..Haha..När man går hemma o inte träffar en själ mer än dom vanliga så blir man jävligt osocial!Trodde det skulle bli tvärtom att man skulle få panik o inte träffa folk som man är van vid,istället blev det totalt omvänt!Kroppen fick nog en chock av alla bakterier också för jag kände mig helt däckad lördag kväll o även söndagen..Jaja men nu är jag på benen igen!


I tisdags var vi på banken o skrev köpekontrakt på vårat nya hus!!Så snart flyttar vi!Tre veckor kvar!!Shit!Dags o börja packa o rensa skit!!Blir nog till helgen..Ska bli så kul o flytta o få större o finare!Äntligen kan man få lite ordning o reda på saker o ting!Min förhoppning är att Gubben också tänker ha ordning o reda!!Han är rätt kass på det,det ligger fanimej kläder o  skit överallt i huset!Jag blir galen!! Han skyller på att huset är så litet o det inte finns nånstans o lägga det,men hur gör jag då??Slänger kläderna i tvätten eller i garderoben kanske..??Ett tips bara!Men jag älskar honom för det!!Kyss


Idag ska vi åka o storhandla..I hate it!!!Det är ju väldigt bra i o för sig o ha  mat hemma så man slipper småhandla hela tiden o det är bättre för plånboken men det är så jävla jobbigt o trängas med allt folk(den sociala fobin gör sig påmind!) men men det måste göras!


Puss på kinden!



Ovido - Quiz & Flashcards