Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Snart är det dags...........

Av Marie - 18 november 2009 13:44

Passar på o blogga nu innan datorhelvetet lägger av!!Den låter som en katastrof idag!!Man hör knappt vad man tänker!Det är dags o köpa en ny men just nu känns det viktigare o lägga pengarna på annat tex nya köksmöbler så det vore ju bra om datorn levde ett tag till!Vet inte hur jag skulle överleva utan...

På fredag kommer Camilla o Micke o hälsar på en sväng.Micke är jävligt duktig på datorer så han ska kolla på våran dator o kanske rensa den på skit..Behöver förmodligen ett nytt program för det vi har är från 1850 talet (precis som datorn) vi får se vad han säger..Själv fattar jag inte ett skit av datorer,jag blir bara asförbannad när det inte funkar!!


I lördags var jag hos Ida o fixade till håret!!Hade länge beslutsångest om hur jag skulle ha det..Tanken var ju att hon skulle få fixa till det i den färgen som var eftersom att det försvann i överhåret efter förra gången.Men efter o ha tänkt länge så beslutade jag mig för o ha "asblont",som jag haft förr i tiden..Inte vitblont men väldigt ljusblont!O så blev det!O det blev sjuuukt fint!!!Är jättenöjd!!Det här känns verkligen som jag(dum blondinSkrattande)!Så nu ska det få vara så här, inga ändringar nu!Möjligtvis att man lägger i mörka slingor om man blir less o vill ha förnying.Men slingor är ju lätt o få bort om man ändrar sig igen.


Nu har jag börjat packa inför flytten nästa helg.Satan vad skit man samlar på sig!I helgen ska Gubben börja köra bort grejjer från förrådet o garaget så det kommer bli lite tomt där..Känns lite vemodigt..Men faktiskt så känner jag nu att det bara ska bli positivt o flytta..Få en liten nystart på livet..Det har ju en hänt en del grejjer när man bott här..Vårat förhållande har varit på väg åt helvete många gånger här så det känns skönt o kunna (förhoppningsvis) lämmna allt bakom sig o bara se framåt!Här blir man titt som tätt påmind om en del grejjer så det blir skönt o komma härifrån o bo på ett nytt ställe.

Jag vill glömma allt nu o inte älta en massa som jag är väldigt bra på o bara se framåt!

Sen ska det ju såklart bli väldigt skönt med ett större fräschare hus.Herregud det kommer kännas som ett lyxhus i jämförelse med det här lilla huset.

¤Det finns diskmaskin!!Jag ska fanimej ALDRIG diska för hand!!

¤Luftvärmepump!!

¤Tvättstuga!Love it!!

¤Spisfläkt!!Nu får vi öppna köksfönstrena när vi lagar mat!Jävligt kul när det är 20 minus o snöstorm ute.Man får laga mat med mössa,halsduk o vantar på sig för o inte frysa ihjäl!

¤Ett riktigt kök med matplats.Äntligen kan man bjuda hem folk på middag.Som vi har det nu är det jävligt trångt i köket o man får inte plats mer än två personer när man ska äta.Vi äter bara i vardagsrummet o det känns ganska tattaraktigt!

¤Mycket förvaringsutymmen!

¤Gäststuga så folk kan sova över.

¤Äntligen kan man få gå undan o vara för sig själv när man vill!Har jag saknat otroligt mycket!

¤Bara några hundra meter till sjön Lången!

¤Som tur är finns det massor av promenadvägar o dom vägarna är barnvagnsvänliga!Kommer iallafall sakna skogarna o bäckarna här men man kan ju faktiskt åka hit o gå när saknaden blir för stor!


 ÅH VAD JAG LÄNGTAR!!!

 
 
Ingen bild

malin

19 november 2009 21:03

Det kommer bli toppen bra!! Känner jag på mej , o jag brukar ju känna rätt ;-) Är så nyfiken på huset!!! =) Packa på! Kram

 
Ingen bild

Annika Wendt

21 november 2009 02:10

Lycka till med flytten! Vad härligt att ni flyttar in i Annelis fina hus! Det kommer ju bli hur bra som helst för er! Verkar som om hon fått tag i en fin lägenhet i stan, så alla är nöjda! Stora kramar från moster Annika! :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards