Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Marie - 25 januari 2013 13:01

Nej nu är jag jävligt less på kylan!Har vart 20 minus varje morgon denna vecka nu,det gör ont ända in i själen.Grinig som fan blir jag.Dessutom la fläkten i bilen av lagom till extremkylan.Den funkade fram till dagis sen inget mer.Igår la den av helt!Men var tydligen lätt o byta,Jonas gjorde det igår på en kvart.Jag förstår ju att det inte kan bli vår redan,vi får stå ut nån månad till men kylan kan jag verkligen inte med..


Idag är jag hemma o vabbar.My hade ont i magen igår o åt ingenting.Klagade lite imorse med men har ätit lite mer idag iallafall så vi tog en mysdag idag.Eldar som fan här hemma så vi slipper frysa.Vi tog en sväng med Lowa ner till sjön  så hon fick springa av sig,är garanterat riskfritt från folk där den här årstiden.Gissa om hon var lycklig,sprang runt som en dåre!Taxi fryser för mycket för o gå längre sträckor,dessutom är det väldigt bökigt o ta båda hundarna i ena näven o My på boben i andra.Nu har skruttan gått o lagt sig för o vila på eget initiativ.


Förra helgen var bästa Therese här.Var hos bästa frisören Henrik först på fredagen o blev som vanligt asfin i håret,dessutom gjorde han en jättefin uppsättning(gratis) bara för att vi skulle på  bio efteråt!Gulle!!Sen åkte jag hem för o vänta på Therese som jobbade sent.Sen drog vi på bio o såg Mammas pojkar.Så jävla bra film o så mycket har jag inte skrattat på länge,skrattade så tårarna sprutade halva filmen!Den rekommenderar jag verkligen!

My blev skitlessen o besviken när vi åkte för hon hade verkligen sett fram emot o träffa henne för hon älskar Therese!

Men som kompensation åkte vi alla tre till Marieberg på lördagen,vi shoppade lite, bla My köpte en klänning(såklart) o två toppar o jag en svinfin vårjacka jag spanat på länge(får nog lägga upp en bild sen) för presentkortet jag fick av Jonas i julklapp.Vi tog också en fika o mös.My var skitnöjd!Sen var det dags för Therese att åka hem.Tiden går som vanligt för fort när vi ses men hoppas vi kan ses snart igen.  


I helgen ska jag försöka ta mig till Hindersmässan beror på hur jävla kallt det är.Måste ha strumpor,köpte 15 par för hundra spänn förra året.O My vill nog ha en prinsessballong!

Ska försöka göra egen marknadsnougat imorgon.Tycker den på marken är så torr o trist men när jag var liten gjorde mamma egen  sjukt god nougat men hon har tyvärr tappat bort receptet.Googlade på det o hittade en miljon olika varianter men hittade ett bra som jag ska testa.


Trevlig helg kära ni!

Ovido - Quiz & Flashcards