Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Äntligen vår!!!!!!!!!!!!!!

Av Marie - 27 mars 2012 13:58

Jaha,dags för lite vab igen då,för omväxlings skull!Tror det är sjunde dagen denna månad.Inget o göra åt,bara gilla läget.Tycker faktiskt det är rätt så skönt o vara hemma o slöa,känns som jag behöver det.Men blir rastlös om det blir för många dagar,hoppas på o få jobba på torsdag.Pluttan har jättehög feber o en djävulsk hosta,hon har sovit i princip hela dagen med några vätskeuppehåll o en stunds isglassätning.Vi somnade skönt i soffan i morse o jag sov till nio,när hände det senast??Skönt vare!


Vet inte om jag skrivit det men i höstas byggde Gubben o min pappa en rastgård åt våra hundar.Är jäkligt skönt dagar som denna.Hundar mår bäst av o vara ute o personligen vill jag inte ha en massa hundbus inne så då är det skönt att man kan släppa ut dom några timmar så dom får röja.Har ju lite svårt o gå på nån promenad när My bara sover,vill inte väcka henne heller.Taxi gör ju sina behov i rastgården,Lowa kissar bara så jag har fått skynda iväg nu en snabbis så hon fått göra nr2.


Är riktigt härligt vårväder ute,jag älskart verkligen o jag får damp o vill göra massor av saker hela tiden,vill inte vara inne.En underbar tid har vi framför oss!!


Förra helgen blev äntligen våran träff med Malin,Daniel,Alva o Valter av!!Som vi har längtat!!Vi åt tacos o så blev det chokladpudding till efterätt (kärlek!!).My o Alva lekte massor o hade jättekul.Det märks att My uppskattar o leka med lite större barn(Alva är ett år äldre än My) o gärna tjejer.Förut har det inte spelat nån roll.Det var väldigt uppskattat av oss alla o hoppas vi kan göra om det snart igen!


På söndagen var det dags för kalas hos bästisen Gustav.Vi hade redan vart på minikalas på själva födelsedagen,bara jag o My då vi fick smarrig pannkakstårta.My var tyvärr inte jätteroad av stora kalaset då hon tyckte det var för mycket folk!Haha..hon har ärvt mammas o pappas sociala intresse ;D Stackarn!Det släppte lite när barnen gick ut o lekte o åkte i Gustavs nya rutschkana.Av oss fick han en Bamsefilm o en sparbössa.Johanna fick även sin födelsedagspresent av oss eftersom dom var magsjuka när hon skulle ha sin födelsedagsmiddag.Hon fick en helkroppsmassage,välbehövligt för en  sliten småbarnsmor o tvåhundsskötare som är ensamstående sambo några dagar i veckan.


I helgen som var blev det grillning med bästa grannarna.O även lekstugehämtning till Gustav o Olivia.Väldigt roligt tyckte barnen o leka i den.Till helgen hämtar vi en till My också,den har stått hos hennes Farfar o som Gubben o hans systrar lekt i.Hans morfar o farfar har byggt den så det är ju extra kul!Det är lite jobb med den,laga taket o måla mm men blir ett kul projekt.Det blir våran födelsedagspresent till My.


Har även börjat med lite storstädning här hemma.I helgen började jag med köket,städadae ur skåp o kylskåp,har bara ugn o glasskåpen kvar.därefter tar jag mig an badrummet.Är bra o göra storstädning nån gång i halvåret så det hålls fräscht.Brukar hålla efter det på veckostädningen,torka skåpluckor,ugn o snusk i kylskåpet då blir det ju inte så mycket på storstädningen.Brukar veckostäda nån dag på helgen då jag dammar,dammsuger o torkar golv.Städar handfat o toalett varannan dag,tycker det är viktigt att det hålls fräascht där.Dammsuger även varje dag nu när hundarna fäller o drar in skit!


Nej nu ska jag roa My,hon har vaknat nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards