Alla inlägg den 28 april 2011

Av Marie - 28 april 2011 19:23

Det är alltid lika kul när vi lagt My i sin säng för o sova.Numera kan vi gå upp o lägga henne, säga God natt o gå ner igen utan några problem,hon somnar alltid efter ett litet tag.Ibland ligger hon o pratar ett tag o ibland somnar hon på stört.Det är ju väldigt kul o lyssna på vad hon ligger o talar om,man får sig alltid ett gott skratt!Just nu ligger hon o trallar o pratar.Hon har precis lärt sig texten till Björnen sover så nu ligger hon o sjunger;"Bönen sovej bönen sovej han är inte fallig han är inte fallig!" HAHAHA!!!Har lite svårt o hålla mig för skratt just nu kan jag säga!!!


I måndags (annan dag påsk) hade Gubbens kusin" Hea" lite påskhoppning hemma hos sig,Clear Round hoppning.Alla barn fick låna hennes grannes ponny så även dom fick vara med men istället för hinder fick dom rida  över bommar på backen.Även My var med.Japp hennes första "hästtävling"!Först fick hon sitta en stund på Heas D-ponny Sven o herregud vilken lycklig unge vi hade då.Sen blev det hennes tur o rida in på banan men då på shettisen Knutten( jag gick naturligtvis brevid o höll i My o Knuttens matte höll i honom).Det gick bra ända fram till första bommen där gammelgubben blev busig o sprallade till o jag var inte beredd på det så jag höll på o tappa My men fick snabbt tag på henne igen.Hon blev jätterädd o vägrade rida mer,tyvärr..Så himla synd när hon var så lycklig över o få rida.Men hon fick iallafall rosett o pris.Hon har ridit på våran Jessi några gånger till ofrån hagen några gånger utan problem så förhoppningsvis vill hon försöka igen till helgen,men då på Jessi som garanterat inte  skuttar.Sånt orkar hon inte hållas med!Lägger ut bilder på när My rider senare!


O så har jag ju haft lite kalas.Vi bjöd på grillade hamburgare o hallontårta(som NÅGON hade ställt en kartong med öl ovanpå,så ja tårtorna blev lite mos men goda ändå).Jag fick jättefina presenter;

Pengar av o Mor o Far till tatuering (vet exakt nu hur den ska se ut o den kommer bli skitfin!!)

Pengar av Gubbens familj (har köpt ett par röda Converse för lite av pengarna)

Spabehandling av bästa Johanna,Tony o Gustav!(Jag o Johanna ska bli bortskämda på Clarion hotells spaavdelning där vi ska få bada jacuzzi,dricka smoothie o fruktdrinkar,samt få en behandling)Ingen dålig present!!!!  

Godis (o jag som har godisförbud!),trisslotter,blommor mm

Av Therese har jag önskat mig att hon ska flytta hit till örebro så vi får väl se vad hon kan göra åt saken!  


ETT STORT TACK till er som grattat mig på något vis o TACK för alla  fina

presenter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!


Puss O Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards