Alla inlägg den 14 april 2011

30

Av Marie - 14 april 2011 15:00

Vill börja med o tacka alla fina för gratulationerna!!!!  


Gammal som Fan har man blivit idag,fattar det knappt själv..30 låter väldigt gammalt o moget,vuxet..Känner mig som tur är inte så gammal o heller inte så mogen men ok vuxen känner jag mig ändå!Får ju fortfarande visa legg på Systemet o tom ibland när jag köper snus åt pappa!  

Dagen har hittills varit bra.Solen skiner o det är varmt o skönt!Är ju hemma o vabbar denna vecka också..Mer om det sen..Men idag är iallafall första dagen snuttan är pigg o glad!Det är en väldigt bra present!Fick paket imorse av My o Gubben;ett par jättefina guldörhängen!!My sa "Gjattis" o så fick jag en kram!Tårögd blev jag!!  

Vi har tagit en promenad i det fina vädret med hundarna sen åkte vi o handlade dagens middag;kyckling i ugn med ris o currysås.Mumma!My fick ett par nya skor,halva priset på Coop o det var hon som valde dom,jag tyckte hon skulle ha ett par andra men hon valde alltså dom här billigare.Ekonomisk som far sin!


På lördag ska jag ha lite kalas,bara för närmast sörjande,inget allvarligt.Folk frågar vad jag önskar mig men jag vet inte,men nånting vill man ju ha som plåster på såren för att man blir gammal.Annars vill jag inte ha presenter,ett grattis räcker gott o väl.Så iår tänker jag inte vara typiskt svensk o tråkig o säga att jag inte vill ha nån present,för det vill jag!  


My har som sagt var sjuk,väldigt sjuk.Det började ju i onsdags förra veckan med att hon hade hög feber,trodde att det var tänderna som spökade men när det inte blev bättre insåg vi att hon faktiskt var sjuk.I lördags var hon däckad hela dagen,varken åt eller drack särskilt mycket,bara välling men som ju faktiskt är väldigt bra o få i sig eftersom det innehåller både näring o vätska.På söndags morgonen hade hon inte kissat nåt över natten så då ringde vi sjukvårdsrådgivningen.Vi fick komma in till jouren ganska fort(så här i efterhand hade det vart bättre o åkt till akuten o fått komma till en barnläkare men det är en annan historia),där togs det blodprov o halsprov o kollades i öronen.Ingen öroninflammation o ingen halsfluss men en kraftig infektion i kroppen,blodvärdet visade väldigt högt.Hon hade även svinkoppor runt munnen o förmodligen har hon haft blåsor även i munnen eftersom hon inte kunnat äta då det gjort ont.Hon fick iallfall penicillin som hon ska äta till onsdag.O som sagt  är hon mycket mycket bättre idag o hon har tom ätit en smörgås o lite yoghurt men hon verkar fortfarande ha ont.Lillpluttan väger bara 9 kg nu.Det tar mycket på henne när hon blir sjuk o inte äter,hon har ju inte så mycket o ta av,liten o nätt som hon är.Så nu hoppas vi att hon kan börja äta så hon kan gå upp i vikt igen.Byxorna sitte väldigt löst o blöjorna får man vira två varv för att dom ska sitta kvar.. ;O)


I helgen var ju även Therese o hälsade på.Det blev ju som det blev när My var sjuk men huvudsaken vi fick träffas!Vi hann iallfall med en sväng på Marieberg o Hööks där jag köpte ett par skitsnygga gummistövlar.Vi åkte även o hälsade på Jenny i sitt nya bo.Riktigt fint bodde hon i en liten lägenhet i en lägenhetslänga mitt på landet!Vi bjöds på jättegod äppelpaj med vaniljsås.Blev inte där så länge tyvärr men jag kunde inte riktigt koppla av utan ville hem till min sjuka tös.


Ont gör det i ens mammahjärta när ens älskling är sådär sjuk o man kan inget göra.I söndags när jag skulle ta tempen(som visade 40 grader) var jag grinfärdig o då sa hon tyst till mig "Ingen fajja mamma",(=Ingen fara mamma),då brast allt o jag grinade o grinade.Min älskade unge!!!!!!!!  


Men efter regn kommer sol,som det heter!


Jaja Grattis till mig då!!Din gamla kärring!  



Ovido - Quiz & Flashcards