Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Bättre sent än aldrig...

Av Marie - 5 juni 2011 21:07

..som jag brukar säga!Har inte vart inne på bloggen på flera veckor (som synes)!Skamligt!

För 2 veckor sen var det en riktig lyxvecka.Iallafall från mina ögon sett.

MÅNDAG: Var det dags för den efterlängtade tatueringen att komma på plats.Var på Big Slick Tattoo vid 15 o den var klar 17:45.Tanken från början var att det skulle stå My med ett hjärta från y:et på handleden,alltså en ganska liten tatuering.Men fick mycket pengar av mor o far i 30årspresent som skulle gå till tatueringen så mina planer ändrades vilket jag är glad för.Ska det göras så ska det göras ordentligt!Var rätt nervös innan kan jag säga.Vet inte för vad,mest att det skulle göra ont.Var ju åtta år sen min första tatuering gjordes..Men ont gjorde det inte,det sved mest så det var uthärdligt.Är skitnöjd!Här är den:    

FREDAG:Frisörbesök hos bästa Henrik!!!Bättre frisör får man leta efter!!!Det var dags att fräscha till färgen som blivit solblekt samt att jag fått en grotesk utväxt (Hata!).Henriks motto är att varje kund ska se ut som en supermodell i håret när man lämnar salongen.O det gör man verkligen,både i färg,klippning o styling.Han lägger mycket tid o energi i det han gör o är jättenoga.Även stylingen är han noggrann med.När jag lämnade hononm den här gången såg jag ut som en av tjejjerna i Charlies Angels med vilda glammig 70 tals lockar!Rekommenderar honom varmt!!Han finns från 1 juni på Salong Unikt i örebro.

LÖRDAG:Äntligen var det dags för min o Johannas spadag!Fick den ju av henne m familj i 30årspresent.Vi fick en underbar o välbehövlig ansiktsbehandling på 30 min.Det visade sig att jag har väldigt torr o känslig hy o jag som trott tvärtom o alltså kört med produkter för normal till fet hy o tom använt djuprengörande ansiktmask!!Herregud!Stackars mitt ansikte!!!Nu kör jag iallafall med rätt produkter o min hy är alldeles underbar o inte alls lika röd som innan!Sen satt vi på deras relaxavdelning o åt frukt,godis o drack smoothie.Nåt bad i jacuzzi blev det inte då Johanna är gravid o jacuzzis är det ju rätt mycket bakterier i (vidrigt ju!) o jag var ju nytatauerad o vile inte doppa ner min underarm i klor!Mysigt hade vi o många timmar med snack o välbehövlig lugn o ro.Efter tog vi en lunch o efterrätt på Bara Vara.Detta gjorde oss gott i kropp o själ!!  Tack Johanna för en underbar dag!!

 
 
Ingen bild

Hanna K

7 juni 2011 01:46

fin tatuering-.....du gjorde helt rätt me datt "go big" :-) nu blev jag avundsjuk

kram

Marie

8 juni 2011 20:12

TACK!!!!Ja ju större desto bättre! :O)Det är bara du också slår till!!!!Kram

 
Ingen bild

Mia

8 juni 2011 19:47

Jätte snygg tattoo. :-)

Marie

8 juni 2011 20:11

TACK!!!

 
emilie

emilie

22 juni 2011 08:01

Åhh Marie har inte hunnit vara inne på din blogg på ett tag GUUUUD vad fin tatueringen blev. Förstår att du blev nöjd. Nu blev jag verkligen supersugen jag också. Hoppas det är bra med er allihopa Kramkram

http://lillacleo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards