Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu?

Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men det är nu allt blir lättare o allt blir roligare.Som jag skrivit tidigare har saker o ting varit psykiskt jobbigt,allt är inte så självklart som man kan tro.Men nu känns allt jättebra(förutom en 6åring i sexårskris men det skriver jag om en annan gång. Nu skulle vi ju vara positiva!)

Skrev ju förra gången att Arvid var krävande på dagarna men nu har vi ordning o rutiner på det mesta.Jag mår bra av rutiner!Han ammar fortfarande men vi har bytit ut lunchammningen mot gröt med fruktpure o han äter smakportioner av barnmat,just nu kalops o köttfärssås o spagetti.Han är väldigt positiv till mat ,tror han är rätt less på mjölk nu!Tanken är även att han ska börja med välling snart så vi byter ut alla stora mål o så får han amma till mellis o på natten ett tag till.Han tog ju inte flaska förut men nu dricker han ju vatten ur flaska så välling ska väl inte vara några problem.O nån napp vill han fortfarande inte ha vilket jag börjar känna att det inte gör så mycket o han är inte i så stort tuttbehov heller.Han hade en lång period där han inte ville åka vagn o jag satt mest inne vilket kan vara en bidragande faktor till dåligt mående men nu somnar han gärna i vagnen på förmiddagen så jag kan ta en långpromenad men han kan även sova i sängen om det skulle vara dåligt väder men då måste han somna vid bröstet.

Han är duktig på kvällarna o somnar nån gång mellan 18:30 o 19:30 o sen sover han till 2 ,3 nånting o äter,somnar igen o sen vill han gå upp vid 5,6.Ja jättemorgonpigg bäbis!Känns halvkul o gå upp då men det är ju han som är chefen o man får ju ändå vara glad att han sover nästan hela natten.Jag får helt enkelt gå o lägga mig i tid på kvällarna så jag orkar!


Eftersom han sover så bra på kvällen kan jag ju åka till stallet när han somnat o pyssla i stallet o med hästarna o nu är det ljust länge så kanske man kan ta sig en ridtur på kvällskvisten snart.Red en sväng i fredags.Känslan var obeskrivlig!Sheila var ovanligt lugn o avslappnad,lite tittig som hon alltid är men annars skrittade utan o takta o utan svansen i vädret.Jag blev modig o tänkte att nu jävlar ska vi fan ta tag i o gå förbi vägarbetsskyltarna som satts upp på en runda(hela jävla skyltlagret står nog där dessutom) o jodå hon gick förbi men dom var allt lite läskiga men hon gick förbi utan större psykbryt(jag ska dock erkänna att vi fegade o red åt "fel" håll så vi såg baksidan av dom ) sen var hon som hon brukar ett tag dvs skritt/trav,jagvillspringajagvillspringajättefort -takt,o med svansen i vädret men sen var hon lugn igen.Tog tom tempen när vi kom hem men ingen feber,dock lite hostig men kan bero på höet som är lite dammigt så har vattnat både det o kraftfodret så får vi hoppas det ger sig.


My har fyllt 6 år lilla hjärtat.Som sagt,kan nån stoppa tiden lite nu!!??Vi hade lite kalas i söndags o i måndags m familjen o på lördag blir det kompiskalas!

Till hösten börjar hon förskoleklass o vi har fått reda på vilken enhet hon hamnar på o fått klasslista,kommer nog bli jättebra,hon får med sig många kompisar vilket är det viktigaste!Så hon går en månad till på dagis sen väntar ett långt sommarlov.Känns väldigt vemodigt då dagis är en väldigt trygg värld o hennes fröknar är dom absolut bästa,jag älskar dom verkligen så det kommer bli en enorm tomhet o saknad.Tror jag känner mer så än vad My gör,haha!Men förhoppningsvis kommer Arvid börja där så småningom.


Äntligen har våren kommit.Jag älskar denna årstid o snart är det sommar.Jag mår verkligen bra den här tiden på året!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards