Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Den stora chillardagen

Av Marie - 5 december 2013 09:23

Vi är hemma idag o vabbar..Dagis ringde efter mig igår då My varit hängig o var varm.Så det var bara o sätta fart o åka o hämta henne.Visst var hon hängig o blek men när vi kom hem var hon piggare än piggast.Det går streptokocker på hennes avdelning så vi håller oss väl hemma.Har ingen lust o avbryta arbetet imorrn igen ifall dom ringer efter mig igen,blir så rörigt...


I helgen var Mamma här o byggde pepparkakshus med oss,blev ju himla tjusigt!!Kameran är stendöd så nåt bildbevis blir det inte.Känns inte jättekul o köpa ny kamera nu till jul o allt då man behöver lägga pengar på annat men man vill ju å andra sidan ta kort på luciafirandet o julafton..


Skulle ju även lägga upp lite recept,men hur kul är det med recept utan bild??


Vi har ju förresten beslutat att bo kvar här.Mäklartiden gick ut för en månad sen.Det var ju många o tittade på huset men det föll alltid på takhöjden.Vi har ju typ 1,95 i vardagsrum o kök o på uppevåningen är det snetak o är man lång så blir det ju besvärligt.Men jag tycker iallafall det känns skönt att vi har en framtidsplan.Jonas ska väl ansöka om bygglov på garage till våren så vi får hoppas att det går igenom!Känns tryggt att veta att My får gå kvar på sitt dagis då hon trivs väldigt bra o skolan är en av stadens bästa,dom har även ett samarbete med Friends o jobbar hårt mot mobbing.


Imorrn väntar ett frisörbesök hos bästa Henrik,utväxten ska fyllas i.O på lördag ska vi till Filipshyttan o våra underbara vänner Emul,Sara o Ola.Hoppas alla är friska!!På söndag blir det förhoppningsvis en fikadejt med Camilla.  O en ridtur ska jag hinna med också!


Nähepp..nu ska jag försöka roa My o hundarna...Vet inte vem som är mest rastlös,My eller Lowa..Taxi ligger o degar i sin bur den lilla latmasken..Han gillar o chilla.Blir en tur till stallet o ge kusarna lunch sen så kan hundarna o barnet springa av sig lite energi.

Spöregnar gör det också.Mysigt,Ska tydligen bli snö i eftermiddag.Ja men Jippi!





 
 
Ingen bild

Hanna K

5 december 2013 11:01

Men åh! Jag som trodde ni var på väg hit. Hörde rykten om att det skulle flytta in en barnfamilj vid Sara & Ola och så såg jag att erat hus inte låg kvar. Så jag höll tummarna att det var ni som kom hit. Rackarns!Otur för oss :-/ Men skönt att det ändå känns bra för er. Om My's dagis och skola är bra så är det så mycket värt alltså. Jag hoppas att saker och ting ändras här ute för jag litar inte riktigt på att skolan har koll på det här med mobbing och så. jag kommer ha ett stort hököga på dom när Anton börjar skolan.
Tråkigt med kameran. Men om du vill kan du få låna en av mig och köpa en efter jul på rean sen. Jag har en "vanlig" Canon digitalkamera som jag inte använder just nu. Liten och smidig. Blir inte värsta korten som en systemkamera men om du vill föreviga Lucia och Jul så får du absolut låna den. Kan lämna den till Sara (ska på julbord på lör så jag kan inte komma förbi och säga hej) Du kan väl skriva på "fejjan" isåfall så tar jag bort bilderna som ligger på den och letar på nån usbkabel till.

Hälsa "gubben" från mig. Hoppas vi kan ses snart :-) Man borde ju liksom ha tid nu när man är mammaledig men varje helg bokas det något.
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 6 maj 2015 20:18

Ett halvår har snart gått!!Jag har längtat så efter att Arvid ska bli 6 månader o snart är han det så kan någon stoppa tiden lite nu? Jo man borde tagit vara på tiden lite bättre o levt i nuet istället för o sukta framåt kanske en del tycker men de...

Av Marie - 9 februari 2015 20:13

Arvid har nu snart hunnit bli tre månader(nästa tisdag för o vara exakt).Tiden har gått sjukt fort ,som den ju alltid gör.Har nästan glömt hur allt gick till!Ska skriva lite av det jag kommer ihåg iallafall! Han kom ju den 17e november 09:42 med pl...

Av Marie - 8 januari 2015 10:27

Jag skriver ett snabbt inlägg nu medan Chefen sover.Vill bara skriva att vi mår bra o allt gick toppen med snittet o allt!Det är inte lätt o blogga just nu men ett längre inlägg kommer snart,jag lovar! Arvid är en underbar liten pojke som snart bli...

Av Marie - 16 november 2014 14:20

Imorrn så här dags är det över.Då är Lillebror faktiskt här!! Känslan jag hade i fredags har gått över lite.Nu är jag redo o tänker inte så mycket på det.Dock tror jag att jag är lite nervös för jag går o småäter hela tiden,det är ett sätt o döva n...

Av Marie - 14 november 2014 10:38

Fredag idag redan.PÅ måndag är det dags.Kan inte fatta det själv,känns så overkligt på nåt vis.Börjar bli nervös.Inte för att vi ska bli tvåbarnsföräldrar tror jag,utan för själva grejen med snittet.Vet inte varför.Men det kommer gå bra det är jag sä...

Ovido - Quiz & Flashcards